kan mijn disk niet branden

sylvain.vos schreef op 09.11.2015 om 13:26 uur

heb video deluxe 2013 na het ingeven van de nodige parameters om te branden start ik het branden.Stap 1 wordt afgewerkt en dit duurt ±30 minuten, dan verschijnt stap 2 en ook de problemen, de tijd blijft doorlopen en de resterende tijd die aangegeven wordt blijft op16 zonder veranderen staan. Als ik na 2uur wachten op annuleren druk komt er op dat het proces onderbroken wordt maar tegelijkertijd loopt het programma vast. Ik werk met windows 10 en heb eenmaal een film (3disk) kunnen branden. Op de disk is helemaal niets gebrand!

Reacties

mi-bo schreef op 09.11.2015 om 15:23 uur

Hallo,

uw oproep gelezen,

is het een project of zijn het verschillende projecten die worden gebrandt.

probeer als het project op de tijdlijn staat te gaan naar bestand. exporteren dan video als magix video, kijk in welke map dit wordt gezet, dan maakt MAGIX er een mxv bestand van is de mixdown klaar start MAGIX vdl 2013 op en zoek in de map die gemaakt is met naam het mxv bestand op zet dit op de tijdlijn en ga naar branden

succes

Michael

sylvain.vos schreef op 09.11.2015 om 20:34 uur

Indien ik dit doe krijg ik niet meer het hoofdmenu dat ik benoemd had bij de hoofdmarkeringen. De film bestaat uit opnames op verschillende datums van de kleinkinderen. Bij omzetting is het één film in formaat mxv

sylvain

Voormalige gebruiker schreef op 09.11.2015 om 23:38 uur

Hallo Sylvain,

Je spreekt over " na het ingeven van de nodige parameters om te branden start ik het branden". Wat voor parameters bedoel je?

Groet,

Rob

sylvain.vos schreef op 10.11.2015 om 10:44 uur

Project is in MVP formaat

In werkveld branden kies ik beginmenu en bewerk het eventueel

1Branden: selecteer ik DVD, Brandsnelheid op12x

2Formaatopslagmedium Encoderinst. Bitrate op 5075 Kwaliteit 10 Anders: Smart rendering aangevinkt de rest niet.

Info capaciteitsweergave gebruikte ruimte4102MB/4482

3Brandproces/video encoding starten druk ik op symbool branden

Goeten

Sylvain

Voormalige gebruiker schreef op 10.11.2015 om 13:00 uur

Hallo Sylvian,

Het MVP (Magix Video Project) bestand bestaat alleen maar uit verwijzigingen.

1. De brandsnelheid kan je het beste door  Magix zelf laten  bepalen.

2. De bitrate instelling staat standaard op 6224 en de kwaliteit op 10. (Als het niet nodig is niet veranderen)

3. Smart rendering  kan je het beste uitvinken. (Wanneer dit aangevinkt staat kan dit nog wel eens problemen veroorzaken.

4 de maximale capaciteit die gebruikt wordt van een DVD 4,7GB is 4489MB (ca. 4,4GB)

Zelf brand ik nooit rechtsstreeks op een DVD maar schrijft het weg als een ISO. Dit voorkomt onnodige verspilling van DVD's wanneer het branden, om wat voor reden, mislukt is. Je kan dit bestand dan met een freeware programma, bv. Burnimage, op een DVD branden. Om een image (ISO) bestand te maken kies dan in optie 1. brander: Image Recorder.

Succes,

Rob

donthuis schreef op 10.11.2015 om 16:45 uur

Er zij  twee overwegingen om altijd eerst  een ISO te maken en de brandfunctie van MAGIX NIET te gebruiken:

1) je gaat eventuele problemen met je brander uit de weg, zodat het project tenminste niet wordt afgebroken en je voor niets uren hebt laten renderen Brandprogramma's genoeg voo ISO's, de meeste zijn gratis of goedkoop.

2) Een backup van je projcet bewaren op ISO-basis is heel makkelijk en ook toekomstvast. Op een externe harde schijf bewaren, die niet altijd aanstaat, is over vele jaren veiliger dan op DVD en BLU-RAY . Opnieuw branden als  een schijf beschadugt raakt of onleesbaar wordt blijft gewoon mogelijk.

PS Zelf bewaar ik projecten altijd zowel op de PC, als op 2 externe harde schijven. Alles in ISO formaat

sylvain.vos schreef op 11.11.2015 om 12:59 uur

Hallo,

bedankt iedereen voor de goede raad maar waarschijnlijk doe ik iets fout waar jullie denken dat dat het niet kan.

Ik heb de raad opgevolgd om  een ISO bestand weg te schrijven. Helaas nadat ik ingeef waar het ISO bestand naartoe moet worden geschreven (bij opdracht branden) en ingeven van een naam komt er nog een pop up menu waar ik de twee mogelijke keuzes heb aan gevinkt en geklikt op encodeer filmmenu.

Bij info verschijnt

Compleet proces stap 2 van 5   02:04:40 (verstreken tijd die steeds langer wordt)

Progressiebalk die praktisch vnaf het begin voor 1/4de blauw ziet

Encoder filmmenu      00:16 resterend  (in het begin veranderd deze tijd even)

Progressiebalk voor 1/3de blauw

Afmixen

Bij ingeven image recorder wordt de brandersnelheid automatisch op 1x gezet, daar mijn film maar 1:45 uur duurt veronderstel ik dat heel het proces op twee uur moet geklaard zijn.

Heeft er iemand nog een idee wat ik verkeerd doe of moet ik het programma herinstalleren?

donthuis schreef op 11.11.2015 om 20:01 uur

De imagerecorder snelheid is eigenlijk niet relevant, het is meer om aan te geven dat het schrijven van de image geen enkele relatie merr heeft met een dvd of bluray medium. In feite wordt de volledig gerenderde film met een juist veel hogere snelheid naar de harde schijf weg geschreven. Iets anders zijn de daaraan voorafgaande fasen: het renderen van de film zelf en de menu's naar het gewenste formaat binnen de iso op dvd of bkuray equivalent.

Dat renderen kan vele uren in beslag nemen en gebruik je bewegende menu's dan komen daar nog de nodige minuten bij. Ook al heb je een snelle PC, vergen die dynamische menu's erg veel tijd. Ik ben er mee gestopt. Vele uren extra bewerkingstijd vond ik het niet waard.

Vdl branden naar ISO kan je zo instellen dat de PC na afronding afgesloten wordt. Handig voor nachtwerk, de volgende ochtend is ook een langzame PC wel klaar en dan afgesloten. Een film renderen van max 2 uur kan op een langzaam systeem best dubbel zo lang duren, met bewegend menu's tot wel drie keer toe. Veel sneller zou renderen via de videokaart gaan, maar MAGIX heeft OCL op AMD kaarten opgegeven, alleen CUDA op NVDIA kaarten werkt nog. Een troost: volgens Duitse PC tijdschriften levert de langzamere software rendering toch de beste beeldkwaliteit

Voormalige gebruiker schreef op 11.11.2015 om 23:07 uur

Hallo Sylvian,

Ik denk dat er meer aan de hand is.  Heb je het al eens geprobeerd om een ander project te maken en te branden. Dit project hoeft niet groot te zijn. Wanneer dit wel goed gaat, dan moet je het probleem zoeken in het project.

Groet,

Rob