kan ik beelden die ik gecaptured (binnengehaald) heb met Magix video de luxe 2007 , inladen in de nieuwste magix video software?

Proedel schreef op 15.08.2012 om 14:02 uur

Graag wil ik beelden binnenhalen op mijn oude PC, omdat daar een firewire aansluiting op zit.

Daarna wil ik deze beelden (takes) op een externe harde schijf zetten en vervolgens laden in mijn laptop via USB en bewerken met de nieuwste Magix video software.

Is dit mogelijk?

Reacties

lucky_me schreef op 15.08.2012 om 14:22 uur

gaat het hier over beelden in dv kwaliteit? dan gaat dat zeker. mocht het gaan over hd kwaliteit twijfel ik of 2007 reeds kon importeren in hd, maar dat zal je zelf wel weten. de rest van het verhaal kan ook

mvg

Luc

Cinecor schreef op 15.08.2012 om 16:19 uur

Heeft u het zelf al uitgeprobeerd en wat was het resultaat daarvan?

Proedel schreef op 15.08.2012 om 16:26 uur

Nee ik heb het nog niet uitgeprobeerd, ik wil namelijk een laptop aanschaffen en hierop de laatste versie van Magix zetten, echter de laptop heeft geen firewire. Ik heb een "oude" DV Panasonic Camera . Dus moet ik de beelden laden in mijn oude PC via Firewire (met Magix 2007) en wegschrijven op een externe harde schijf. Vervolgens de externe harde schijf aan mijn laptop verbinden en de beelden monteren met de laatste magix versie op de laptop. Als dit mogelijk is schaf ik de laptop aan met de laatste versie van Magix. Het gaat hier om DV beeldmateriaal.

lucky_me schreef op 15.08.2012 om 19:57 uur

niettegenstaande weinig laptops een fire-wire aansluiting hebben heeft het merendeel wel ruimte voor een extra kaart. Een fire-wire kaart kost niet duur. Dan zou je direct op de juiste pc kunnen werken.

mvg

Luc

anna-dewilde schreef op 15.08.2012 om 20:17 uur

niettegenstaande weinig laptops een fire-wire aansluiting hebben heeft het merendeel wel ruimte voor een extra kaart. Een fire-wire kaart kost niet duur. Dan zou je direct op de juiste pc kunnen werken.

mvg

Luc

Inderdaad dit is de goede oplossing, ik zet ook op deze manier mijn filmen op de laptop, ik gebruik daarvoor een "Digitus firewire Express Card"  met 2 firewire ingangen, in elke computer winkel te verkrijgen.

Groetjes  Anna

Cinecor schreef op 15.08.2012 om 22:36 uur

Een nog betere oplossing is om voor videomontage GEEN laptop aan te schaffen maar een desktop pc. Bijvoorbeeld met tenminste twee harde schijven (liever drie) en minimaal twee monitoren.

Behalve dan natuurlijk als je op reis gaat en om welke reden dan ook, beslist onderweg MOET editen.

lucky_me schreef op 16.08.2012 om 05:18 uur

Een nog betere oplossing is om voor videomontage GEEN laptop aan te schaffen maar een desktop pc. Bijvoorbeeld met tenminste twee harde schijven (liever drie) en minimaal twee monitoren.

Behalve dan natuurlijk als je op reis gaat en om welke reden dan ook, beslist onderweg MOET editen.

Ja, dit is natuurlijk de beste oplossing.Het hangt ervan af denk ik hoe vaak je films wil bewerken en ook welk budget je er aan wil spenderen. Zelf heb ik kortstondig (proberen) dv films te bewerken op een laptop aspire 7736g (dual core processor). Ik heb me snel een desktop aangeschaft, die laptop viel veel te licht uit. Het is een feit, om films te bewerken heb je een sterke (lees dure) computer nodig en een krachtige grafische kaart.

anna-dewilde schreef op 16.08.2012 om 06:58 uur

Ja, dit is natuurlijk de beste oplossing.Het hangt ervan af denk ik hoe vaak je films wil bewerken en ook welk budget je er aan wil spenderen. Zelf heb ik kortstondig (proberen) dv films te bewerken op een laptop aspire 7736g (dual core processor). Ik heb me snel een desktop aangeschaft, die laptop viel veel te licht uit. Het is een feit, om films te bewerken heb je een sterke (lees dure) computer nodig en een krachtige grafische kaart.

Inderdaad, een desktop (zwaar genoeg) is beter, ik gebruik mijn laptop op verlof (met motorhome) om me 's avonds wat bezig te houden en kleine filmpjes te monteren en het programma VDL beter te leren kennen, en effecten enz. uit te proberen, het "echte" montage werk doe ik op de desktop (dual boot) maar niet iedereen heeft een hobbyruimte en ziet graag een desktop in de living staan en dan is een laptop wel een oplossing.

Groetjes Anna

bobbiaan schreef op 16.08.2012 om 09:39 uur

Beste Proedel,

Als je een laptop perse wilt hebben koop er dan een met harde schijven die 7200/rpm draaien, de standaard 5400/rpm zijn te langzaam. Dan het scherm minstens 17,3 inch. Andere dure oplossing is een Laptop met een SSD kaart waarop je het bewerkingsprogramma zet( die SSD is super snel) en dan mag er een harde schijf bij van 5400/rpm. Alhoewel deze ook beter is als die 7200/rpm maakt. Deze zaken maken het wel duurder.

Advies van cinecor om een desktop te kiezen is het beste want dan kan je met meerdere monitoren gaan werken wat het plezierig monteren ten goede komt.

Suc6

Bobbiaan

Proedel schreef op 17.08.2012 om 11:29 uur

Bedankt voor jullie antwoorden, bij nader inzien stap ik af van de gedachte om over te stappen op een Laptop.

Ik zal een nieuwe desktop met 2 harde schijven en 2 monitoren bestellen voor in de hobby kamer.