Reacties

mi-bo schreef op 13.06.2012 om 12:55 uur

Dit is mogelijk

alleen met welk programma werkt U

gr

boer1 schreef op 13.06.2012 om 13:32 uur

ik werk met video de lux mx premium

mi-bo schreef op 13.06.2012 om 14:44 uur

Ja dit is via effecten mogelijk,o.a 3D

succes.

Cinecor schreef op 14.06.2012 om 12:32 uur

Wat voor "scherm" bedoelt U?

boer1 schreef op 14.06.2012 om 14:31 uur

Wat voor "scherm" bedoelt U?

Het afspeelscher van het magix programma video de lux mx premium

Cinecor schreef op 14.06.2012 om 20:34 uur

Wilt u op de videomonitor (ook wel previewvenster genoemd) twee beelden TEGELIJK laten zien?

Zo ja hoe? Naast elkaar of gedeeltelijk over elkaar heen?

boer1 schreef op 14.06.2012 om 21:31 uur

Wilt u op de videomonitor (ook wel previewvenster genoemd) twee beelden TEGELIJK laten zien?

Zo ja hoe? Naast elkaar of gedeeltelijk over elkaar heen?

Naast elkaar omdat ik 2 verschillende opnamen heb mat het zelfde geluid

lucky_me schreef op 15.06.2012 om 04:51 uur

Hallo

plaats de 2 opnames onder elkaar op de tijdlijn, zorg vooral dat het geluid precies boven elkaar staat. Bij één van de geluidssporen druk je op M (mute) om geen 2x hetzelfde geluid af te spelen. selecteer nu het onderste videospoor en met behulp van het effect positie-grootte verklein je het beeld tot de helft van je previewscherm en sleep het bvb naar de linkerkant van je scherm. Doe hetzelfde met het bovenste videospoor maar sleep het naar de rechterzijde.

Je zou ook kunnen werken met het effect "collages". Daarvoor plaats je beide opnames naast elkaar op het spoor. Ga naar het effect "collages" en kies er één met twee beelden. Sleep het op je videospoor. Nu komen de beide opnames onder elkaar te staan en worden ze beide gelijktijdig afgespeeld. Misschien krijg je hier meer problemen met je geluid, je kan het proberen.

Heb je eraan gedacht dat je ook een mogelijkheid hebt om te werken met multicam? Ik denk dat je daarvoor de plus of de premium nodig hebt. Dit staat mooi uitgelegd in de pdf-manual en laat toe om uit twee verschillende "bron films"telkens de mooiste opname te kiezen. Dan eindig je met één beeld, maar wel met het mooiste materiaal dat je hebt. het is maar een idee. Dit zou mijn voorkeur hebben maar elk zijn meug natuurlijk.

Luc

lucky_me schreef op 15.06.2012 om 19:56 uur

Graag gedaan, laat je me even weten hoe je het uiteindelijk deed? en waar je volgens jou het beste resultaat mee verkreeg? Ik leer ook graag bij.

dank je

Luc