Kan iemand een verklaring of oplossing geven.

rolanddavid1 schreef op 30.07.2015 om 22:17 uur

Plotseling heb ik enorm veel problemen met ofwel het programma VDL 18 Plus.  Het werkt plotseling enorm traag en bij nazicht in mijn PC op "Taak" wordt vermeld "Reageert niet".  Na enige tijd komt er dan wel reactie.

Bij het inbrengen van effecten of toepassing ervan e.a., verschijnt geregeld :

“De hardware versnelling is gedeactiveerd.  Mogelijke oorzaken : niet compatible stuurprogramma’s van de grafische kaart of grafische hardware, die niet tegemoet komt aan de eisen van het programma.

Zorg er a.u.b. voor dat u de meest actuele stuurprogramma’s voor uw grafische kaart hebt geïnstalleerd”

of : “Verzoek om geheugentoewijzing mislukt.  Misschien is er geen geheugenkaart beschikbaar of is er een interne fout opgetreden”

of : “Out of memory

Mij PC werkt met WINDOWS 8.1 en alles is plotseling gebeurd.  Magix VDL 18 plus opnieuw installeren bracht geen soulaas.  Herhaaldelijk reeds de foutmeldingen verstuurd aan Magix, geen reactie.

Reacties

mi-bo schreef op 31.07.2015 om 09:53 uur

Volgens Magix gegevens werkt vdl 18 niet onder Windows  8

Laat eens trial versie van vdl 2015 en kijk of het probleem is opgelost

Als er nu geen problemen heeft ligt het aan vdl 18

Gr

Michael 

rolanddavid1 schreef op 31.07.2015 om 10:32 uur

Bedankt voor uw antwoord. 

Zal eens proberen, doch het eigenaardige ervan is dat ik reeds een jaar met Windows 8 en nadien met Windows 8.1 werk zonder dat er zich een probleem voordeed.  Het is pas recentelijk dat het begon.

Grtjs.

Roland

Voormalige gebruiker schreef op 31.07.2015 om 10:32 uur

Beste,

Volgens mij is het VDL 18 plus programma dusdanig beschadigd, dat er geen eenduidig antwoord op te geven is. Daarom onderstaande advies:

1. De-installeer VDL 18 plus, via het configuratiescherm, van je computer.

2. Geef een zoekopdracht in windowsverkenner  " Video deluxe MX ".

3. Alles wat nog met VDL 18  te maken heeft, wordt weergegeven. Ook de mappen en bestanden in de verborgenmappen.

4. Verwijder deze mappen en bestanden handmatig!!  (let daarbij wel goed op, dat je de juiste bestanden verwijderd).

5. Schoon daarna je computer op met CCleaner.  http://filehippo.com/download_ccleaner/

6. Installeer VDL 18 plus opnieuw.

Zie afbeelding om de verborgen mappen zichtbaar te maken.

Ik weet dat het een hele klus is. Ik heb dit zelf al een paar keer gedaan met ander Magix programma's, met goed resultaat.

Wanneer je niet de benodigde computervaardigheden bezit, raad ik je sterk aan om in je omgeving een computerdeskundige te zoeken.

Alles, wat ik hierboven beschreven heb, doe je op eigen risico !!!

Succes,

Rob.

PS. volgens mij is VDL 18 plus compatibel in Windows 8 maar ook in Windows 10. zie afbeelding

rolanddavid1 schreef op 31.07.2015 om 12:02 uur

Robvroe bedankt voor uw deskundige uitleg.  Ben inderdaad geen computer deskundige. Zal het dus laten uitvoeren door iemand die terzake onderlegd is.

In ieder geval nogmaals bedankt voor uw respons.  Het creëerd terug hoop bij mij, want het is thans echt moedeloos werken met VDL18 PLUS.

En dat Magix niet reageert op mijn gestelde problemen ... dat vind ik ...

Grtjs.

Roland.