Kan het geluidsniveau ook alleen op één of een paar plaatsen omlaag?

Genster schreef op 27.04.2018 om 15:54 uur

Graag zou ik de muziek op een paar plaatsen (waar andere geluidbestandjes -voiceover- zijn geplaatst) omlaag willen brengen. Het lukt mij tot nu toe alleen om het niveau van het hele geluidsfragment te verlagen (of te verhogen) maar niet op enkele delen in het muziekstuk.

Kan dat wel met Magix? En zo ja, hoe?

Alvast bedankt!

Reacties

mi-bo schreef op 27.04.2018 om 16:27 uur

Genster.

U kunt gebruik maken van de geluidmixer.te vinden aan de rechterzijde van sporenbalk

Als deze op auto wordt gezet kan gebruikmakend bv van headphone precies aangegeven worden via geluidregelaar waar wat moet worden gedempt of luider.

Groeten

Michael

Bol schreef op 27.04.2018 om 18:27 uur

Hallo Genster,

Om het geluidniveau, op een bepaalde plaats van een geluidsfragment omlaag te brengen, doet u zo:

1. klik met de rechtermuisknop op het geluidsfragment(en) en kies "Volumecurve" of "Ctrl+Shift+V"
  2. Nu ziet u een groene lijntje verschijnen.
  3. Plaats met een klik op de linkermuisknop puntjes op het groene lijntje en trek deze omlaag. Nu wordt het volume op de aangegeven plaats verlaagd.
  4. zie ook eens blz 176 van het handboek (Hulp / handboek.pdf)

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 27.04.2018, 18:29, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Genster schreef op 27.04.2018 om 18:35 uur

Bedankt, maar...

De mixer heb ik gevonden, maar ik snap niet hoe het werkt.

Moet het ook zonder headphone werken?

Genster schreef op 27.04.2018 om 18:38 uur

Bedankt Rob,

Wat doe ik fout als er geen groen lijntje verschijnt?

Bol schreef op 27.04.2018 om 18:42 uur

Druk dan nogmaals op de snel toetsen "Ctrl+Shift+V"

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Genster schreef op 27.04.2018 om 18:50 uur

Nope.... verschillende projecten geprobeerd, pc opnieuw opgestart, maar er komt geen groen lijntje

Bol schreef op 27.04.2018 om 18:56 uur

Op het geluidsspoor staat dan naast het filmfragmentnaam "Volume". Het groene lijntje is moeilijk te zien, maar is wel aanwezig. zie afbeelding

Laatst gewijzigd door Bol op 27.04.2018, 18:57, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Genster schreef op 27.04.2018 om 19:02 uur

Super!!! Dank je wel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mi-bo schreef op 27.04.2018 om 19:27 uur

Genster,

goed te lezen dat u verder kunt.

mijn uitleg was als volgt, geluidmixer openen, dan de sporen die gebuikt zijn op auto zetten.

Als nu geluid wordt afgespeeld kunt u frame nauwkeurig het geluid per spoor lager of harder zetten

succes met Uw montage met MAGIX vdl

Groeten

Michael

Bol schreef op 27.04.2018 om 19:35 uur

Super!!! Dank je wel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Genster,

Succes met uw montages, welke methode u ook kiest.

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 27.04.2018, 19:58, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Genster schreef op 27.04.2018 om 20:47 uur

Bedankt!!!