Kan geen VOB bestanden inladen

gmassalt schreef op 06.11.2012 om 19:40 uur

Ik heb een vhs band gekopieerd en gebrand op dvd, dit is gebeurd met een combi videorecorder (VHS band/DVD recorder/brander) Daarna wil ik dit in Magix DL 2013 premium in een project inladen. Ik zie dan bij het importscherm 3 vob bestanden waarvan de eerste zwart blijft en niet wordt ingeladen de 2e wel en de 3e weer niet

De PC is speciaal gebouwd voor video bewerking. SSD 500 GB MZ-V7E500BW schijf C voor windows, Magix PRO X12 en Norton

2x2 tb D schijf voor de data. Andere bewerkingen worden op deze PC niet gedaan

Windows 10 64 bit

Heeft Intel Hexa core i7-8086K 5.00 ghz, 16 gb ddr ram intern geheugen, Videokaart GeForce GTX 1070ti-A8g-Gaming 8gb intern geheugen

Reacties

Cinecor schreef op 07.11.2012 om 10:14 uur

De gemakkelijkste manier om VOB bestanden van een DVD te rippen  en op te slaan op de harde schijf:

VOB bestanden van een DVD met de Windows Verkenner kopiëren naar de harde schijf. Van die bestanden de extensie veranderen van VOB in MPG.  De MPG bestanden kunnen in vrijwel alle NLE software worden bewerkt. Voor het rippen is dus geen andere software nodig. Voor de audio is het noodzakelijk dat de AC audio codec is geïnstalleerd, maar dat gebeurt bij het installeren van de meeste software al automatisch.

Overigens is van echt "inporteren" of "inladen" van bestanden in de Magix software geen sprake. Magix Video de Luxe "leest" in de mediapool gewoon dezelfde mappen en bestanden als deWindows Verkenner.

Succes!

Voormalige gebruiker schreef op 07.11.2012 om 13:15 uur

Beste,

De VOB bestanden van je DVD schijf, die naar je harde schijf heeft gekopieerd kunnen zonder meer geimporteerd (ingelezen) worden via de mediapool. Van daaruit kan je ze op de tijnlijn zetten. Je hoeft deze niet te herbenoemen  naar MPeg. Wat betreft VOB 2, bevat deze de komplete film? Zo, ja dan zijn de ander vob bestanden niet van belang. Waarom deze zwart blijven, daar heb ik geen antwoord op, dan zou ik de bestanden moeten analyseren.

Succes

Rob

gmassalt schreef op 13.11.2012 om 18:00 uur

voor zover bedankt, maar lees de vraag nog eens goed, de gebrande dvd is nog niet naar de computer/magix ingeladen/ingelezen of hoe je het ook noemen wilt, omdat , dat is de vraag, dat lukt namelijk niet

mvg gerard

Laatst gewijzigd door gmassalt op 13.11.2012, 18:00, in totaal 1 keer gewijzigd.

De PC is speciaal gebouwd voor video bewerking. SSD 500 GB MZ-V7E500BW schijf C voor windows, Magix PRO X12 en Norton

2x2 tb D schijf voor de data. Andere bewerkingen worden op deze PC niet gedaan

Windows 10 64 bit

Heeft Intel Hexa core i7-8086K 5.00 ghz, 16 gb ddr ram intern geheugen, Videokaart GeForce GTX 1070ti-A8g-Gaming 8gb intern geheugen

Voormalige gebruiker schreef op 13.11.2012 om 19:03 uur

Hallo Gerard,

Leg de DVD met je film in de DVD speler. Laat deze niet automatisch opstarten. Houdt daarom de Shift toets ingedrukt.  Klik met de rechtermuisknop op de DVD station in de verkenner, kies openen. Open nu de map VIDEO_TS. Kopieer nu alleen de VOB bestanden naar je hardesschijf. Start Magix 2013, ga via de mediapool naar de map waar je de VOB bestanden heeft opgeslagen en zet deze op de tijdlijn. De rest heb ik al beschreven.

Succes,

Rob