kan geen mov bestanden importeren?

sterredag schreef op 27.12.2009 om 16:00 uur
Ik lees in de handleiding dat magix ook .mov ondersteund. Nu probeer ik dus de mov filmpjes te importeren, maar krijg dan telkens de melding:

Het bestandsformaat van ......... locatie bestand.......... kan niet worden gelezen. controleer of het doelstation niet vol of tegen schrijven beveiligd is (dat is niet het geval)

Verder kan ik los van magix die filmpjes wel bekijken met nero showtime bijvoorbeeld.

Graag hulp.

Reacties

Polders schreef op 28.12.2009 om 12:00 uur
Beste dheijermans, *.mov bestanden worden van de camera naar de harddisk gekopieerd waarna deze in de Vido deluxe Mediapool zichtbaar zijn.
Importeren is dus niet altijd nodig.
Sleep het bestand naar de tijdlijn voor eventuele verdere bewerking.
Veel succes
sterredag schreef op 06.01.2010 om 21:22 uur
Heeft er niemand enig idee wat hier het probleme kan zijn?

Want juist als ik het bestandje naar de tijdslijn sleep krijg ik die melding.
Yabatopia schreef op 24.01.2010 om 20:09 uur
 Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb de trialversie geïnstalleerd, maar het programma kan blijkbaar niet overweg met .mov bestanden. Telkens krijg ik de bovenvermelde foutmelding. Iemand een oplossing?
sterredag schreef op 09.02.2010 om 13:28 uur
Aangezien ik een mailtje kreeg met de vraag dat als mijn vraag beantwoord is, of ik hem als opgelost wil markeren, aangzien ik al meedere antwoorden heb gekregen.

Nou, die antwoorden zijn dus van mensen met hetzelfde probleem en helaas hebben we nog geen oplossing hiervoor ontvangen.


Vraag me af of de mensen van Magix zelf hier ook meekijken eigenlijk nu.
Polders schreef op 06.03.2010 om 17:38 uur
Beste dheijerman, *.mov bestanden worden door Magix Video deluxe herkend.
Omdat het niet lijkt te lukken, controleer eens of:
1) de in gebruik zijnde versie Video deluxe de *.mov bestanden ondersteunt
2) Quicktime is geinstalleerd
3) de bij de camera geleverde software is geinstalleerd.
Zoals eerder geschreven, kopieer ik de *.mov bestanden naar de PC.
Daarna worden deze vanauit de Magix mediapool zonder probleem naar de tijdlijn gesleept.
Veel succes
sterredag schreef op 06.03.2010 om 19:12 uur
Volgens het boek wat ik erbij gekregen heb wel, heb de meest recente versie, en de meest uitgebreide  versie.

Ik zet ook de bestanden van mijn camera direct op mijn computer, heb daar geen software van de camera voor nodig, het betreft hier dus ook bestanden die al bijvoorbeeld 3 jaar geleden op mijn pc is gezet.

Wat ik nu wel nieuw lees is, of quicktime is geinstalleerd. Dat is bij mij niet het geval. Is dat nodig dan? Waarom kan je dat dan nergens teruglezen, maar misschien dat dat de oplossing is. Wou liever geen quicktime installeren eigenlijk, maar als dat moet dan moet het, dat ga ik nog uitproberen als dit de oplossing is, laat ik het hier nog even weten.
ruiters schreef op 06.03.2010 om 19:40 uur
Wie kan helpen met antwoord te vinden. Heb in het programma Video deluxe 16 premium geen geluid bij het beeld van MOV bestanden. In help staat: voor de import van Quicktime-bestanden (*.mov) moet u de Quicktime-bibliotheek installeren. Heb QuickTime Player geinstalleerd maar nog steeds geen geluid.
Polders schreef op 07.03.2010 om 10:15 uur
Beste dheijerman, zoals je ook uit de andere reacties leest is het noodzakelijk Quicktime te installeren voor *.mov bestanden (=Quicktime). Controleer na de installatie van Quicktime of de programma instellingen van Video deluxe nu zijn aangepast aan de installatie van Quicktime.
Ga naar Bestand -> Programma-instellingen -> Systeem. Links midden in het schermpje staat Importformaten. Hier bij Quicktime import een vinkje zetten.
Veel succes
ruiters schreef op 07.03.2010 om 12:29 uur
Beste Polders bedankt voor de tip. Heb wat u beschreef gecontroleerd, maar QuickTime stond al aangevinkt. Mov. bestand toch nog maar even getest door deze op de tijdlijn te plaatsen, maar helaas nog steeds geen geluid. (Met "Windows media player" en QuickTime player wel geluid bij beeld). Is het mogelijk dat er nog een audio codec voor het geluid geinstalleerd of aan gevinkt moet worden?
ruiters schreef op 19.07.2010 om 19:29 uur
De oplossing is installeer: “Patch_video_dlx_16_premium_9.0.5.12_NL”