kan geen brander vinden

RogerTimon schreef op 05.01.2010 om 15:44 uur
In mijn systeem zitten twee Sata HD's elk 500Gb en een IDE Nec ND 3551.
Als ik wil branden vanuit Magix 15 c.q. 16 premier dan wordt deze brander niet gevonden. Ik moet dan heel hinderlijk een ISO file maken en dat via allerlei omwegen op een DVD branden. Mijn operating system is Vista Home Premium en wordt met updates bijgehouden. Wie weet de truc om de brander toch vanuit genoemde Magixprogramma's beschikbaar te zijn?
Ik ben geactiveerd en geregistreerd. Heb nu de patch geladen en ook geïnstalleerd. Het probleem bestaat nog steeds. Aangezien in de BIOS geen brander te vinden is als geïnstalleerde hardware, alleen de SATA schijven zijn te zien, is het wel mogelijk in de BOOTvolgorde de brander te kiezen. Die staat dan op de tweede plaats. In VISTA zelf is onder Apparaatbeheer de brander wel te zien. Doe ik hetzelfde in een XP-machine waar Video de Luxe 2007 op geïnstalleerd is dan is de brander wel in VdL te zien en werkt het ook. Het punt is dus dat Magix 15 als 16 kennelijk in BIOS kijkt en de brander dan niet ziet.

Reacties

mi-bo schreef op 05.01.2010 om 16:48 uur
Beste, nog de beste wensen voor 2010.
Misschien een vervelende vraag, heeft U zich wel geregistreerd, en geactiveerd, want anders werkt namelijk de codecs die nodig zijn om te branden via het Magix product.
Gr mi-bo Team.
Voormalige gebruiker schreef op 07.01.2010 om 11:34 uur
Hallo Roger,
Nu dacht ik gisteravond een reactie te hebben geplaatst, maar blijkbaar heb ik hem niet verzonden.
Mijn advies is: check eerst even of je besturingssysteem wél je brander herkent.
Daarna raad ik je aan om Brandroutinen 2010 bij Magix te downloaden en op je PC te installeren. Ook is het handig om conflicten met andere brandprogramma's te vermijden om deze software (tijdelijk) te verwijderen.
Zie ook een prima aanvulling op deze suggestie door Rijk op dit forum!