Kan een film niet meer exporteren naar mpg in Video de Luxe 2008 plus

annekekruders schreef op 17.05.2012 om 20:49 uur

Ik heb een probleem met het exporteren van films naar mpg.

Als ik deze bewerking gebruik dan maakt hij wel een mpg bestand maar deze is erg klein en kan dan niet afgespeeld worden.

Nu heb ik een mpg4 codec aangevraagd en de film ge-exporteerd dat werkte wel maar als ik die nu af wil spelen krijg ik "fout -2048: H"

Weet iemand wat ik fout doe of hoe ik dit op kan lossen?

Ik werk met Magix video de Luxe 2008 plus

Reacties

Cinecor schreef op 18.05.2012 om 09:48 uur

Wat is het format van de footage en welke projectinstellingen?

annekekruders schreef op 18.05.2012 om 14:58 uur

Allereerst bedankt voor de reactie.

Ik neem aan dat je met format bedoeld de onderdelen van de film. Ik maak van foto's een soort diashow met verschillende overgangen, titels ed.. Dit zijn allemaal jpg bestanden. Hieronder zet ik dan muziek dat zijn mp3 bestanden.

De projectinstellingen zijn:

32 sporen, audio-samplrerate 48000 Hz, 720 x 576, ratio 5:4, 25.00 frames.

Ik weet niet of je bovenstaande gegevens bedoeld maar geef me anders even aan wat je precies moet weten.

Alvast bedankt voor je reactie.

Cinecor schreef op 19.05.2012 om 08:24 uur

Allereerst bedankt voor de reactie.

Ik neem aan dat je met format bedoeld de onderdelen van de film. Ik maak van foto's een soort diashow met verschillende overgangen, titels ed.. Dit zijn allemaal jpg bestanden. Hieronder zet ik dan muziek dat zijn mp3 bestanden.

De projectinstellingen zijn:

32 sporen, audio-samplrerate 48000 Hz, 720 x 576, ratio 5:4, 25.00 frames.

Ik weet niet of je bovenstaande gegevens bedoeld maar geef me anders even aan wat je precies moet weten.

Alvast bedankt voor je reactie.

In je oorspronkelijke vraag spreek je over het exporteren van een FILM.  Wat jij maakt is geen film, maar een fotopresentatie. Je schrijft ook dat je die maakt met Video deLuxe. Dat is software die gemaakt is om films te bewerken en niet om diapresentaties mee te maken. Dat kan in principe wel, maar ik hou me zelf alleen met filmmontage bezig, dus je specifieke probleem herken helaas ik niet. Voor het maken van fotopresentaties bestaan vele soorten specifiek voor dat doel gemaakte programma’s. Die zijn over het algemeen ook veel eenvoudiger in het gebruik dan videobewerkingssoftware.
Met format wordt het bestandsformaat bedoeld. In jouw geval dus JPEG. De footage is de aanduiding voor het originele opgenomen filmmateriaal, ook wel bronmateriaal genoemd.

RiViS schreef op 19.05.2012 om 11:55 uur

Hallo Anneke,

De foutcode die je geeft zegt mij niets, maar de export naar mpeg moet toch gewoon kunnen werken. Ik zou nog een keer mpeg2 proberen, dat is kwalitatief goed genoeg voor jouw filminstellingen. Ik neem aan dat je dat doet via Bestand/ Fim exporteren/ Video als mpeg en kies dan voor mpeg2 (of direct met Alt + C). Toen je dat kleine bestandje kreeg is er waarschijnlijk iets verkeerd gegaan. Je kunt als proef eerst een klein stukje film doen, bv 2 foto's met een overgang, dan zie je heel snel het resultaat.

@cinecor: Als je foto's dia's etc presenteert via VdL dan wordt er toch gewoon een film gemaakt en geen diapresentatie (zoals bv Power Point dat doet). Ook het programma Foto's op DVD werkt zo, het is in feite een uitgeklede versie van VdL. Dat zo'n film alleen stilstaande beelden bevat doet verder niet zo ter zake, al zie je soms "films" waarin de foto's constant in beweging zijn, kwestie van smaak (je moet er van houden...)

groet,

Rijk

annekekruders schreef op 19.05.2012 om 11:58 uur

Ik maak ook wel films met dit programma maar daar geldt hetzelfde voor. Ik gebruik dit programma al heel lang en het ging altijd goed. Nu werkt het de ene keer wel en de andere keer niet. Dat is een beetje vreemd terwijl ik niets aan de instellingen heb veranderd. Maar ik ga het programma eens opnieuw installeren, misschien dat het probleem dan opgelost is.

Bedankt voor de uitleg.

Cinecor schreef op 19.05.2012 om 13:00 uur

Hallo Anneke,

De foutcode die je geeft zegt mij niets, maar de export naar mpeg moet toch gewoon kunnen werken. Ik zou nog een keer mpeg2 proberen, dat is kwalitatief goed genoeg voor jouw filminstellingen. Ik neem aan dat je dat doet via Bestand/ Fim exporteren/ Video als mpeg en kies dan voor mpeg2 (of direct met Alt + C). Toen je dat kleine bestandje kreeg is er waarschijnlijk iets verkeerd gegaan. Je kunt als proef eerst een klein stukje film doen, bv 2 foto's met een overgang, dan zie je heel snel het resultaat.

@cinecor: Als je foto's dia's etc presenteert via VdL dan wordt er toch gewoon een film gemaakt en geen diapresentatie (zoals bv Power Point dat doet). Ook het programma Foto's op DVD werkt zo, het is in feite een uitgeklede versie van VdL. Dat zo'n film alleen stilstaande beelden bevat doet verder niet zo ter zake, al zie je soms "films" waarin de foto's constant in beweging zijn, kwestie van smaak (je moet er van houden...)

groet,

Rijk

Mijn definitie van "film" is toch wel een heel andere. Onder een film versta ik een verhaal dat in hoofdzaak is opgebouwd uit BEWEGENDE beelden. "Technisch" samengesteld uit een aantal (bijv bij PAL 25) stilstaande beelden, de zgn frames. Een "camerabeweging" over een foto valt daar natuurlijk niet onder, het blijft een "bevroren" beeld.