Reacties

mi-bo schreef op 24.12.2008 om 16:01 uur
Heeft U dit probleem al eerder gehad, of heeft U nog nooit mod. files ingeladen in vdl 2007+.
Wij zijn bang dat namelijk niet in 2007+ kan, wij zien een reactie tegemoet, gr Mi-Bo
KlikenKijk schreef op 26.12.2008 om 15:29 uur
MOD- soms ook TOD files zijn (tegenwoordig, vroeger enkel audio) een soort van AVCHD-formaat. Volgens het motto waarom gemakkelijk als het moeilijk ook kan hebben sommige merken (zoals JVC) dit formaat gekozen. Om het te kunnen gebruiken moet je het eerst converteren naar de standaards MP4 of H.264. Er bestaan voldoende converters op internet. Google eens "mod files converter" op internet. Succes
magix44 schreef op 26.12.2008 om 23:22 uur
Ik heb geen problemen met inlezen van mod-bestanden uit een jvc-camera.
Ik krijg mod-bestanden 720x576 maar wel met de beeldverhouding 16:9.
Monteren en wmv-bestanden maken maar dan we met 1024x576 (16:9) gaat prima.
SBER schreef op 16.08.2009 om 11:14 uur
Hoi Dokterdree.

De .mod files van een JVC camera zijn bijna identiek aan een .mpg bestand maar toch zitten er verschillen in. MAGIX Video deluxe kan niet 100% overweg met .mod bestanden. Ik heb weleens iemand met een oplossing zien komen, namelijk in Windows de extensie .mod veranderen in .mpg maar dit werkt niet! Ik zelf heb een JVC Everio GZ-MG67 camcorder en had hetzelfde probleem. Een goeie oplossing is om het .mod te hercoderen naar een volwaardig .mpg bestand. Dit is met Nero 7 heel goed te doen. Ook is het belangrijk om je beeldverhouding in de gaten te houden. De JVC camcorder kan in 16:9 opnemen maar je content blijft nog steeds 4:3. Wat er namelijk gebeurd is dat het beeld in de 16:9 stand naar boven en beneden opgerekt wordt, zeg maar horizontaal fijngeknepen. Dit wordt ook wel Anamorphic Widescreen genoemd. Een ander punt om op te letten is de toegepaste audiocompressie in het .mod bestand, bij JVC is het vaak AC3 2.0 in plaats van de standaard 2 kanaals (2 CH) stereo. Met nero 7 kun je de juiste instellingen vastzetten op het te genereren .mpeg bestand zodat deze soepel in Video deluxe bewerkt kunnen worden.

Ik zie dat het al een hele tijd geleden is dat je deze vraag hebt gepost en misschien heb je al een juiste manier gevonden, maar vragen mag je uiteraard altijd blijven stellen.