invoegen, vervangen en overschrijven bij Multicam montage

FriSe schreef op 05.03.2019 om 15:49 uur

Ik werk zowel met Magix Video de Luxe Premium 2018 als Magix Video Pro X8.

Ik maak een multicam montage met drie camera's.

Als ik na de montage in Magix Video de Luxe premium 2018 in het doelspoor een object wil vervangen, invoegen of overschrijven dan komt in het daaropvolgend object een fade in over de gehele lengte van dat object. Handmatig moet ik dit iedere keer herstellen.

Doe ik deze handeling in Magix Video Pro X8, dan is er geen vuiltje aan de lucht en werkt het zoals het moet werken.

Is dit een fout in het programma, of zie ik iets over het hoofd?

Reacties

mi-bo schreef op 05.03.2019 om 16:08 uur

@FriSe

Beste FriSe.

U ziet niets over het Hooft.

Alle 2 de Producten zijn van MAGIX(prem is een consumenten programma en Pro X een semi proff programma)

De programma's zijn niet met elkaar te vergelijken.

Mvg

Michael

FriSe schreef op 05.03.2019 om 16:17 uur

beste Michael,

Dus dan blijft over dat het een fout in het programma is.

m.vr.gr.

Frise

mi-bo schreef op 05.03.2019 om 23:24 uur

@FriSe

Beste Frise,

Dank voor U Feedback.

Doordat ik MAGIX vdl 2018 prem met een upgrade heb kan ik jammer genoeg Uw probleem niet testen.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX Pro X8 pakket .

Mvg

Michael

Kees-Haremaker schreef op 09.03.2019 om 08:08 uur

Hallo Frise, het is zeker geen fout in het programma, reken maar dat het een verschil is tussen twee programma's met een prijsverschil.
Als je bij multicam montage na het verplaatsen van de aanwijzer, een nieuwe camera aanwijst in het linker gedeelte wordt normaal gesproken na de aanwijzer in het doelspoor de gehele verdere video geplaatst.
Nadat je de aanwijzer weer verplaatst en dan een andere camera aanwijst wordt weer vanaf die plaats de rest tot het eind vervangen.
Wat je wel zou kunnen doen is het gehele doelspoor te exporteren en in te laden in een nieuw tabblad en dan op de plaats die je wilt een ander beeld neer te zetten zonder het geluids gedeelte zodat het originele geluid niet doorbroken wordt.
Dit is maar een suggestie hoe het zou kunnen
Mvg Kees

FriSe schreef op 09.03.2019 om 13:14 uur

Beste Kees,

Dat er verschil is tussen Magix Video Pro en Magix Video de Luxe is mij wel duidelijk, daar ik al enkele jaren met beide systemen werk. Maar de basisinstellingen zijn bij beide systemen gelijk (volgens Magix support). Maar mijn probleem ligt bij het eerste deel van je opmerking n.l. na het verplaatsen van de aanwijzer en aanwijzen van een nieuwe camera in Magix Video de Luxe wordt wel de video geplaatst, maar bij het volgende object wat daarop

volgt wordt over de gehele lengte van dat object een "fade in" het geluidsspoor geplaatst (zie rood omcirkelde). Dat geldt ook voor de handelingen vervangen en overschrijven. Bij Magix Video Pro gebeurt dit niet. Daar ligt mijn probleem!

m.vr.gr.

Frise

FriSe schreef op 21.03.2019 om 09:47 uur

Het probleem is inmiddels verholpen. Meerdere Magix gebruikers binnen onze videovereniging hadden hetzelfde probleem. Door de update 18.0.2.235 binnen te halen is de fout opgelost. Of het nu een programma fout is of niet,vind ik niet relevant, multicam werkt zoals het moet werken. Iedereen bedankt voor z'n bijdrage.

m.vr.gr.

FriSe

mi-bo schreef op 21.03.2019 om 10:35 uur

@FriSe

Beste FriSe.

Een goed bericht , dat met een download update van MAGIX vdl 2019 het probleem is opgelost.

Veel montage plezier op de videoclub .

Mvg

Michael