Intro toevoegen

Aletta schreef op 04.11.2013 om 20:12 uur

Sinds kort bezit ik video de luxe 2014

Graag wil ik voor het begin van de film (dus NIET over een filmbeeld heen) een intro toevoegen uit de catogorie effecten.

Bv. een Vliegtuig of wereldbol

Zoals het nu gaat kan ik het intro alleen maar toevoegen over een filmbeeld. Dus niet geheel vooraan en achteraan.

Kan dit!

Reacties

RiViS schreef op 04.11.2013 om 21:08 uur

Zo'n intro moet kennelijk gekoppeld worden aan een scene. Dus begin dan toch maar met dat te doen. Vervolgens kun je het geheel (intro + scene) degroeperen (klik op de losse schakels, of sneltoets Shift + G). Nu kun je 2 dingen doen: 1) delete de scene en houd dus alleen de intro over, of 2) schuif de scene wat naar rechts zodat hij buiten de intro komt. Het is in geval 2) wel handig om eerst beeld en geluid weer opnieuw te groeperen (sneltoets G).

Soms moet je het programma gewoon een beetje voor de gek houden om iets te bereiken....

groet,

Rijk

RiViS schreef op 05.11.2013 om 14:55 uur

Hallo Letty(?),

Eerst even dit: De volgende keer graag voor een nieuwe vraag een nieuw topic aanmaken (via de knop "Vraag stellen"). Zo blijft het overzichtelijker.

Nu je vraag: Ik gebruik VdL niet (meer) voor het importeren van mts files. Als je de camera via usb aansluit zal de Windows Verkenner je camera als een externe harde schijf zien en kun je de files naar je interne hard disc kopiëren. Als er met je camera software is meegeleverd kun je die ook gebruiken voor de overdracht. Als je camera een memory stick heeft kun je die eventueel gebruiken (als je die in je pc kunt inlezen).

Na het kopiëren van de files kun je ze in VdL gewoon zien in de mediapool.

groet,

Rijk

PS: waar is je (nieuwe) vraag gebleven?? Ik zie dat je ook je gebr.naam hebt veranderd, heeft het daar misschien mee te maken?