interlacefilter

emilelucienne schreef op 21.10.2011 om 21:39 uur

Volgens de handleiding van het programma video deluxe MX Plus is het mogelijk de intensiteit van deze filter in te stellen om flikkering op TV te voorkomen/aan te passen. Mij is het tot op heden niet gelukt te vinden hoe dat dient te gebeuren. Kan iemand mij helpen?

Dank bij voorbaat en groeten.

Reacties

RiViS schreef op 21.10.2011 om 23:43 uur

Mij is alleen bekend dat je interlace kunt beïnvloeden door te kiezen voor "bovenste veld eerst"of "onderste veld eerst" of "progressive" (geen interlace). Verder kun je nog aanvinken dat je het anti-interlacefilter gebruikt.

Maar de intensiteit daarvan instellen is nieuw voor mij, waar heb je dat precies gelezen? in Hulp of in de PDF handleiding? en in welk hoofdstuk cq op welke pagina? Dan wil ik me er wel even in verdiepen.

groet,

Rijk

 

emilelucienne schreef op 22.10.2011 om 11:59 uur

Bedankt voor je reactie.Ik heb het programma besteld met levering van de CD. Bij de levering was een papieren handleiding gevoegd. Op blz 166 onder de rubriek "Effecten""Beeldscherpte""Sterkte van de anti-flikkeringsfilter" staat het volgende vermeld:

...is vooral bedoeld voor camerabewegingen met veel contrastrijke overgangen/randen (bv omheiningen,roosters etc)...

De sterkte van het anti-flikkeringsfilter moet naar persoonlijke smaak worden ingesteld, omdat afvlakken altijd een compromis is tussen goed contrast en vloeiend beeldverloop

In de rubriek "geavanceerde instellingen" kunt U bovendien instellen in hoeverre de scherpteinstellingen inwerken op de vlakken of randen.

Ik meen mij te herinneren dat bij vorige programmaversie deze instelling wel degelijk mogelijk was.

Dezelfde uitleg heb ik - tot opheden - niet kunnen vinden in de hnadleiding PDF. Currieus nietwaar.

Groeten

 

 

 

lucky_me schreef op 22.10.2011 om 15:26 uur

  ik heb dat boekje ook. Ik dacht dat ik de enige was die dat las, blij te lezen dat dat niet het geval is 

mvg

Luc

RiViS schreef op 22.10.2011 om 15:53 uur

Ik heb even in de PDF handleiding gezocht en het bedoelde filter valt onder: Effectinstellingen voor de hele film.

Op blz 160 staat dan dat je die instellingen bereikt via Effecten (in de bovenste menubalk!) / Effectinstellingen film / tabblad Beeldscherpte , en daar vind je dan de bedoelde schuifregelaars voor sterkte en fijnafstemming.

Je komt er dus niet via de Effecten in de mediapool, het is maar een weet.

De snelkoppeling is Ctrl + Shift + H

groet,

Rijk

lucky_me schreef op 22.10.2011 om 16:18 uur

ik denk dat je hier http://support2.magix.com/customer/nl/node/466 meer duidelijkheid kan vinden

mvg

Luc