Instellingen Mainconcept

FriSe schreef op 07.06.2019 om 13:34 uur

Ik werk met Magix Videode Luxe Premium, versie 18.0.3.261. Mijn PC is een Windows 10 configuratie 64 bit.

Omdat mijn grafische kaart NVIDIA Geforce GTX 1050 Ti, CUDA ondersteunt, heb ik de MPEG4 Mainconcept encoder aangekocht en geinstalleerd. De rede hiervan is dat ik mijn MPEG4 projecten sneller wil exporteren, door gebruik te maken van de GPU.

Ondanks alle instellingen, zelfs de standaard instelling weer teruggezet, zit er bij mij geen verschil of ik nu de "Video effecten op GPU berekenen" nou wel of niet aanvink in het "MPEG-4 Export menu". De export tijd blijft exact hetzelfde.

Als ik daarentegen de "MPEG-4 Standaard" instelling gebruik, zie ik wel een verschil in tijd, n.l. 25% langzamer dan de "Mainconcept" instelling.

Ik heb op het forum alle belanghebbende adviezen van de afgelopen jaren gevolgd, maar helaas geen enkele verbetering merkbaar.

Wie heeft de gouden tip!!

Reacties

mi-bo schreef op 07.06.2019 om 14:23 uur

@FriSe

Beste FriSe,

Ik kan U geen correct antwoord geven, misschien een optie maak via MAGIX Support een ticket aan, daar zijn expert's die U het juiste antwoord kunnen geven.

P.S.

Zijn er ook geen leden op Uw Video-club die voor U het juiste antwoord hebben

Fijne pinksterdagen.

Mvg

Michael

FriSe schreef op 07.06.2019 om 14:33 uur

Beste Michael,

Ik heb dit reeds aan Magix Support voorgelegd. Ik kreeg ik van Erik Buskes het antwoord dat dit probleem zich bij zijn Intel kaart niet voordoet. Daar heb ik dus niets aan, ik heb een NVIDIA kaart.

Op onze videoclub hebben ze dit probleem bij mij gelegd, dus dat schiet ook niet op.

m.vr,.gr.

FriSe

mi-bo schreef op 07.06.2019 om 15:42 uur

@FriSe

Beste FriSe,

Dank voor Uw Feedback.

Maar hebben alle videoclub leden de zelfde NVidia kaart als U,

Of is het specifiek Uw probleem

En als U reageer op de Ticketnr: dat U niet over een Intel kaart schrijft maar over een NVidia kaart schrijft wat is dan zijn reactie,

de aanhouder wint.

Heeft U de grafiek die U op het Forum heeft gezet ook naar Erik Buskes gestuurd

Sc6

Michael

FriSe schreef op 07.06.2019 om 16:11 uur

Beste Michael,

Niet alle leden hebben dezelfde videokaart, maar degenen die er om vragen, hebben een kaart die wel CUDA ondersteunt en die komen er ook niet aan uit.

Aan Erik Buskes heb ik wel aan gegeven welke kaart ik heb maar niet de grafiek erbij vermeld.

Ik kan nog eens een poging wagen, maar verwacht er niet veel van.

mvr.gr. FriSe

mi-bo schreef op 07.06.2019 om 16:24 uur

@FriSe

Beste FriSe,

Dank voor Uw Feedback.

Wel de zelfde ticket nummer gebruiken,als U aan blijft dringen, komt er vanzelf een goede oplossing.

Misschien dat het iets langer duurt dan normaal.

vermoedelijk zal er een systeem check toe worden gestuurd, dat is de volgende procedure.

Sc6

Michael

Bol schreef op 07.06.2019 om 16:27 uur

Hallo FriSe,

Wat Erik Buskes schrijft over Intel kaart is correct. De hardwareversnelling van intel kaarten wordt door Magix ondersteund. Helaas ondersteund Magix de hardwareversnelling van Nvidiakaarten (CUDA) niet, vandaar de mogelijkheid van het Mainconcept.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 07.06.2019, 16:53, in totaal 4 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 07.06.2019 om 18:02 uur

Hallo FriSe,

Volgens mij is een systeem check niet echt nodig, omdat Magix een partnerschap is aangegaan met Intel.

Volgens mij kan je beter een directe vraag stellen aan Erik Buskes of Magix CUDA (hardversnelling) van Nvidia Videokaarten nog ondersteund.

zie ook: https://steamcommunity.com/app/511720/discussions/0/1489992080503317661/

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 07.06.2019, 18:12, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

FriSe schreef op 07.06.2019 om 19:08 uur

Beste Michael en Rob,

Inmiddels heb ik voldoende informatie om richting Magix aan de slag te gaan.

Bedankt voor jullie snelle reactie.

m.vr.gr.

FriSe

Bol schreef op 07.06.2019 om 19:21 uur

Hallo FriSe,

Succes, laat het ons weten wat Magix jou als antwoord geeft.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 07.06.2019, 19:29, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 07.06.2019 om 20:45 uur

@FriSe

Beste FriSe,

dank voor Uw Feedback,

reactie van Erik Buskes zien wij graag op het Forum door U geplaatst.

Fijne Pinksterdagen.

Mvg

Michael

Kees-Haremaker schreef op 09.06.2019 om 08:12 uur

Hallo FriSe, het snelheidsverschil ligt hem aan de instelling van hoeveel Kbit/s je instelt,. zie plaatjes
Bij de eerste keer zie je vaak een veel hoger getal hoe hoger hoe langer het duurt.
Voor TV gebruik is 4000 Kbits/s een goed getal.
Na toetsaanslag <CTRL>+<ALT>+G, krijg je plaatje 1

En na bedienen van de knop geavanceerd, krijg je het onderstaande plaatje

Doe er je voordeel mee
Mvg Kees, TV regisseur bij rtvkanaal30 in Burgum

FriSe schreef op 09.06.2019 om 13:56 uur

Beste Kees,

Dat je o.a. de bitrate kunt verlagen om snelheidswinst tijdens het exporteren te bereiken, is mij bekend. Ik heb de proef op de som genomen met jouw voorbeeld. Een film van 10min. levert met een lagere bitrate een winst op van ca 5%. Dat vindt ik niet noemenswaardig veel! Daar komt nog bij dat je inboet op kwaliteit, je geeft zelf al aan dat het voor TV gebruik goed is, maar m.b.v. een beamer op groot scherm zie je toch echt het verschil.

Maar toch bedankt voor het meedenken.

gr. FriSe

FriSe schreef op 12.06.2019 om 18:57 uur

Betse Bol en Mibo,

Erik Buskes heeft inderdaad antwoord gegeven. Voor Video de Luxe Premium worden Intel kaarten niet ondersteunt. Voor Video Pro X is Infusion Engine in het leven geroepen, waardoor NVIDIA kaarten wel ondersteunt worden, maar voor Video de Luxe Premium is dit nog te vroeg, misschien later.

gr.FriSe

FriSe schreef op 13.06.2019 om 18:11 uur

Beste Mibo,

Je hebt inderdaad gelijk, Video de Luxe premium ondersteunt wel INTEL kaarten, maar geen andere kaarten zoals b.v. NVIDIA. Dus bovenstaande is een verschrijving van een één woord.

gr. FriSe

Mijn-Video schreef op 28.06.2019 om 15:38 uur

Zelfde probleem vorig jaar ook aan Magix support voorgelegd.
De intel onboard GPU werkt niet als de Gforce als primair wordt erkend door Windows.
Heb toen op advies ook 1x opgestart met alleen een monitor op de DP van het motherboard.
maar daar koop je geen Gforce voor... :-)
Ik heb de 3D GPU van de Gforce kaart werkend, maar niet met CUDA.

Ik heb ook Mainconcept als standaard Mpeg-4 driver.
Niet dat ik op het totaal soms grote snelheidsverschillen zie met of zonder GPU.
Zelf heb ik bij het uitproberen altijd taakbeheer aanstaan en zie dan of de GPU wordt gebruikt of alleen de CPU.

Het vinkje voor 'video effecten op GPU berekenen' is dan van belang bij export.
Dan wordt in software de GPU van Gforce aangesproken.
Ik kom met Magix niet hoger dar 40% GPU

Overigens is het output formaat van belang, want bij sommige resoluties zoals 1920x1080 gebruikt de GPU maar 10%. Hoe dat onderwater werkt weet ik niet.

Het direct alloceren van de CUDA driver bij geavanceerd geeft wel problemen.

Maar Magix zegt CUDA wel te ondersteunen:

Kortom, GPU op de Gforce werkt wel, CUDA niet.
Daarom ben ik ook Cyberlink powerdirector gaan gebruiken.
Deze produceert veel sneller en maakt volledig gebruik van de video encoder.(ipv de 3D GPU)
veel sneller en bijna geen gewone processor (8%) in dit voorbeeld.

Magix heeft daar nog wel iets te verbeteren, maar waarschijnlijk te weinig Gforce gebruikers...