Hallo mede videohobbyisten,
Voordat ik de technische ondersteuning lastig ga vallen probeer ik het eerst hier even.
Over hardware versnelling lees ik de volgende passage in de helpfile van Videodeluxe 2013 Plus:
deze modus biedt extreme snelheidsvoordelen omdat het mixen, een aantal effecten en diverse overgangen direct op de grafische kaart worden berekend. Afhankelijk van het soort grafische kaart kan hiermee de prestatie met 300 % worden verbeterd. Bij de export wordt de grafische kaart niet gebruikt.
Let op! Voor het gebruik van deze modus moet de grafische kaart minstens 128 MB eigen geheugen hebben. Er moet minstens Direct 3D 9 zijn geïnstalleerd en het stuurprogramma van de grafische kaart moet "High Level Pixel Shader Language 2.0" ondersteunen. MAGIX Video deluxe 2013 controleert de betreffende eigenschappen wanneer u deze modus inschakelt en schakelt hem desnoods weer uit wanneer er niet wordt voldaan aan de bovengenoemde voorwaarden.
Ik heb de Nvidia Geforce GTX550Ti DC met 1 GB GDDR5 geheugen. Navraag bij de technische dienst van de leverancier (ASUS) leert dat deze videokaart het high level shader systeem ondersteund en ook het cuda moet ondersteunen voor de snellere rendering. Wel moet directX up to date zijn en ik heb de laatste versie 11 geinstalleerd in win7 64 bits. Beide punten hebben bij mij de doorslag gegeven deze 2013 versie aan te schaffen, ondanks dat ik nog maar sinds jan. 2012 werkte met videodeluxe MX plus V18.....!!.
Heb nu nog steeds last van haperende beelden bij het monteren en plaatsen van overgangen of andere effecten en met deze software en mijn pc , een Intel i7 met een snelle SDD C schijf waarop het videopakket draait.
Ik heb de volgende vragen:
1) Deze melding verschijnt steeds als ik een project ga laden of een 3D overgang plaats: De hardwareversnelling is gedeactiveerd. De gekozen filmresolutie is te groot en wordt niet ondersteund.
Het aanvinken van CUDA in het geavanceerd scherm kan ik NIET aanvinken want dat krijg ik niet te zien nadat ik bij exporteren de AVCHD 1920x1080p 50 PAL met de volgende resultaten geeft:
MPEG4 Export (M2TS) GPU:
Video: 1920x1080p; 50.00 Frames/s; H.264 26000 kbit/s
Audio: 48000 Hz; Stereo; AC3
Geschatte grootte: 132052 kByte
2) Waar zou ik evt. de High Level Shader Language in kunnen stellen zodat de overgangen en montage evt sneller kunnen verlopen?
Alvast dank voor uw hulp