Instellen pc om internal audio op te nemen met Sound fordge 16

M-C schreef op 09.03.2023 om 10:55 uur

Beste lezer,

Ik probeer om mijn nieuwe pc zo in te stellen dat ik interne audio van de pc kan opnemen of samples. Ik heb dit filpje gekene en de pc alszodanig ingesteld maar ik krijg geen signaal binnen in mijn nieuw aangeschafte SF audio studio16. Wat zie ik over het hoofd?

Uw hulp wordt erg gewaardeerd.

 

Groeten Marco

Reacties

SP. schreef op 09.03.2023 om 11:16 uur

@M-C Het audioapparaat van uw computer moet dit ondersteunen of anders kunt u de audio van de computer niet opnemen zonder een extra kabel te gebruiken die van de audio-uitgang naar de audio-ingang gaat.  Meestal moet u "Stereo Mix" of "What U Hear" inschakelen in de geluidsinstellingen van Windows.  Vervolgens selecteert u deze als opname-ingang.

 

 

 

The audio device of your computer needs to support that our otherwise you cannot record the computer's audio without using an additional cable going from the audio output back into the audio input. Usually you need to enable "Stereo Mix" or "What U Hear" in the Windows Sound settings. Then you select it as an recording input.

Bol schreef op 09.03.2023 om 12:55 uur

@M-C

Hallo Marco,

Een aanvulling op het antwoord van @SP. Kan i.d.d. zijn, dat bij u de Stereo-Mix niet (meer) is geactiveerd? Kijk eens bij Instellingen / Systeem / Geluid / Invoer. Staat hier Stereo-Mix?

In het onderstaand filmpje kunt u zien hoe u de Stereo-mix kunt activeren.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

M-C schreef op 09.03.2023 om 13:49 uur

Hi Rob & SP,

Dank voor jullie reacties.

Even wat achtergrond. Ik heb een spiksplinternieuwe pc. Als audio interface heb ik een tascam US 16x08. In mijn beleving zou dit apparaat het moeten kunnen ondersteunen omdat ik namelijk niet zowel opneem als afspeel met hetzelfde apparaat. Ik speel namelijk af over de tascam maar neem op met realtek audio input (mits ik hier een enorme denkfout maak)

Verder heb ik het filpje van rob bekeken en had reeds eerder de realtek input device in de geluids setting ingeschakeld en gevonden. echter toch nog steeds geen input in soundforge of welke andere opname software Cubase 12 pro en Maschine van Native instrument.

2 zaken vallen mij op tov de input van Rob. Ik zie in de geluidsinstellingen van opname apparaat Realtek stereo in geen L&R staan bij informatie over aansluitingen. in mijn beleving kan dit een verklaring zijn. dat er geen signaal is. Daarbij krijg ik een melding bij systeem/Geluid/Alle geluidsapparaten> eigenschappen de volgende melding " ! Dit apparaat is momenteel in gebruik als u tijdens het gebruik eigenschappen wijzigt kunnen problemen met de audiotoepassing optreden."

De vraag is wat nu...?

het lijkt mij toch niet te kunnen zitten in audio frequentie settings die per applicatie mogelijk verschillend zijn. dus bv cubase staat op 48khz 16 bit en sound forge op 44khx 16 bit.

 

Ik hoop dat dit helpt...?

SP. schreef op 09.03.2023 om 14:18 uur

@M-C 

Als u uw audio-interface wilt gebruiken om audio van uw computer op te nemen, moet deze audio "loopback" ondersteunen.  Meestal kunt u deze instelling configureren in de driverinstellingen van de audio-interface.  Maar houd er rekening mee dat niet alle audio-interfaces dat kunnen.  In dat geval is de enige optie om de uitgang met behulp van een kabel met de ingang te verbinden.

 Het lijkt erop dat je minimaal firmware 2.10 moet installeren om de loopback-functie op je audio-interface te laten werken.  Dat is wat de beschrijving zegt over de audio-interface op de website van de Thomann-audiowinkel.

 Als u bepaalde in- of uitgangen niet kunt zien in de geluidsinstellingen van Windows, kunt u deze zichtbaar maken met het rechtermuisklikmenu.  Om de invoer in Sound Forge te zien, moet u de juiste audiodriver selecteren in de programmavoorkeuren en op "Toepassen" klikken om de geselecteerde audiodriver in te schakelen.  Configureer vervolgens de in- en uitgangen in de driverinstellingen.

 

 

 

If you want to use your audio interface to record audio from your computer it needs to support audio "loopback". Usually you can configure this setting in the driver settings of the audio interface. But be aware not all audio interfaces can do that. In that case the only option is to connect the output with the input with the help of a cable.

It looks like you need to install at least firmware 2.10 to get the loopback feature to work on your audio interface. That's what the description says about the audio interface at the Thomann audio store website.

If you cannot see certain inputs or outputs in the Windows sound settings you can make them visible with the right mouse click menu. To see the inputs in Sound Forge you need to select the correct audio driver in the program preferences and need to click on "Apply" to enable the selected audio driver. Then configure the inputs and outputs in the driver settings.