Installatie Video de lux 2016

peters-vdput schreef op 29.02.2016 om 13:00 uur

Ik kan het programma video de Luxe 2016 niet installaren. Het is legaal gekocht, direct via een club bij Magix. De installatie blijft hangen op opgave 2 van de 7. De DVD blijft doordraaien en het infoledje blijft knipperen. Stoppen gaat eigenlijk niet. Uiteindelijk via contr/alt/delete. Tijdens de installatie komt de mededeling dat "de functie die u wilt gebruiken bevindt zich op een CD-rom of andere verwisselbare schijf die niet beschikbaar is. Plaats schijf in station en klik op ok".

Krijg ook de mededeling speed3_burnR_mxcdr_nl-NL_setup_x64ms  Kan bestand niet vinden.

Hiervoor had ik versie 2013, maar het branden van schijven en een film op een sticky zetten ging niet meer. Dit programma grondig verwijderd, via configuratiescherm en daarna gezocht naar Magix verwijzingen in de registers via regedit.

Waarom gaat het fout en wat kan ik doen om wel een juiste installatie te krijgen?

Alvast bedankt voor de moeite.

Bob

Reacties

magixagent schreef op 29.02.2016 om 14:18 uur

Hallo  Bob. 

Dit is niet goed staat je fire- wall niet te zwaar afgesteld.

Een optie : ga naar magix.com inloggen, vdl 2016 trial aanklikken  dan installeren. Is dit gebeurt  met serienummer  activeren, misschien  dat de dvd daarna wel  pakt en anders na te hebben geactiveerd  en geregistreerd via help gratis programma downloaden het geheel duurt  wel langer maar werkt hetzelfde als divisie gelukkig de persing van de dag niet goed maar dit is  latere  zorg 

Succes 

Harry 

Voormalige gebruiker schreef op 01.03.2016 om 11:13 uur

Hallo Bob,

Is de DVD niet vuil? Maakt deze dan eerst schoon. Wat u ook zou kunnen doen is, om bij een clublid een DVD lenen, die het wel doet of maak hiervan een kopie. Gebruik het serienummer, die je heb gekregen bij de aankoop.

U zou ook de trailversie (30 dagen testversie) kunnen downloaden van: http://www.magix.com/nl/gratis-download/

Registreer uw programma met het serienummer dat u bij de aankoop hebt gekregen.

Start het VDL 2016 premium of plus op en ga naar Hulp / extra inhoud installeren. Vergeet ook niet online te actualiseren.

Succes,

Rob

donthuis schreef op 01.03.2016 om 17:27 uur

Ik herinner me dat er onder Windows 7 (64 bit) een probleem kan zijn met de installatie, waar een MS-of MAGIX-patch voor bestaat. Bij mij kwam hij uiteindelijk over een dood punt heen en installeerde compleet, maar het duurde veel langer dan ik ooit met eerdere versies had meegemaakt (2014+ was mijn laatste voor deze installatie).

MAGIX support kan m.i. meteen het juiste recept leveren als bovenstaande aan de orde is. Omdat je je eigen Windows versie niet aangeeft kan het zijn dat mijn opmerking niet van toepassing is. Altijd opgeven bij problemen...

NB Ik heb ook meegemaakt dat een defect geraakte VDL17+ invloed had op mijn neiuwe versie. Wel ná installatie van 2016+ met ik zeggen. Je oude 2013+ had je ook kunnen repareren en als je echt 100% zeker wil verwijderen is er een MAGIX tooltje voor, configuratiescherm met de standaard MS deïnstallatie hoeft niet voldoende te zijn!

Voormalige gebruiker schreef op 01.03.2016 om 21:12 uur

Hallo Bob,

Volgens mij heeft Donthuis het over dit programma en is te downloaden van deze site http://download.magix.net/mxclean.exe.exe

Dat VDL 2013, het brandprogramma niet meer goed werkt, komt volgens mij doordat tijdens het installeren van VDL 2016 het brandprogramma wordt verwijderd en vervangen wordt voor een nieuwere versie. Maar doordat u een vastloper heeft gekregen, is het brandprogramma niet meer hersteld U kunt dit herstellen, door de DVD VDL2013 in de DVD lade te leggen en de installatie te starten en dante kiezen voor herstel.

Succes,

Rob

peters-vdput schreef op 02.03.2016 om 13:48 uur

Iedereen alvast bedankt voor meedenken maar ik geloof dat mijn bericht niet goed gelezen is. Wat ik eerst niet heb vermeld is het besturingssyseem. Ik gebruik XP.

Magix 2013 kon niet meer branden of een filmpje op een sticky zetten. Ik kon toen voor 60 euro 2016 kopen. Ik heb 2013 via configuratiie verwijderd en daarna nog eens in de registers met regedit allle verwijzingen naar Magix verwijderd. Vervolgens 2016 laden en dat liep vast. Geprobeerd 2013 te laden, liep ook vast. Ondersteuning vanuit Magix is er niet. Getracht een proefversie te laden. Zag er aanvankelijk slecht uit maar bleek toch op de computer te staan. Nadeel is natuurlijk dat het over enige tijd afgelopen is.  Nog niet geprobeerd wat er gebeurt als ik het registratienummer van de koopDVD invoer. Welke mededelingen ik krijg tijdens installeren zie het eerste bericht.

Nu kan het programma de muziek, overgangen en titels niet meer vinden. Mag ik de hele film opnieuw aankleden!

Voormalige gebruiker schreef op 02.03.2016 om 23:25 uur

Hallo Bob,

Jammer dat je niet eerder vermeld heeft dat je nog onder Windows XP draait.

Windows XP (niet meer ondersteund door MicroSoft) is 32bits programma, zo ook VDL 2013.

VDL 2016 is kan niet op een 32 bits computer worden geinstalleerd omdat dit een 64bits programma is.

zie afbeelding

Groet,

Rob

peters-vdput schreef op 03.03.2016 om 10:42 uur

Ik schreef dat ik met Windows 7 werkte, dat moet Windows XP 64 bit zijn.

Bob

donthuis schreef op 03.03.2016 om 10:44 uur

Iedereen alvast bedankt voor meedenken maar ik geloof dat mijn bericht niet goed gelezen is. Wat ik eerst niet heb vermeld is het besturingssyseem. Ik gebruik XP.

Magix 2013 kon niet meer branden of een filmpje op een sticky zetten. Ik kon toen voor 60 euro 2016 kopen. Ik heb 2013 via configuratiie verwijderd en daarna nog eens in de registers met regedit allle verwijzingen naar Magix verwijderd. Vervolgens 2016 laden en dat liep vast. Geprobeerd 2013 te laden, liep ook vast. Ondersteuning vanuit Magix is er niet. Getracht een proefversie te laden. Zag er aanvankelijk slecht uit maar bleek toch op de computer te staan. Nadeel is natuurlijk dat het over enige tijd afgelopen is.  Nog niet geprobeerd wat er gebeurt als ik het registratienummer van de koopDVD invoer. Welke mededelingen ik krijg tijdens installeren zie het eerste bericht.

Nu kan het programma de muziek, overgangen en titels niet meer vinden. Mag ik de hele film opnieuw aankleden!

Door in het register te gaan zitten editen kan er nu van alles fout zijn komen te zitten in je XP installatie, dat MAGIX tooltje bij het verwijderen van VdL 2013 was verstandiger geweest. Sowieso kan je na dit soort acties niet meer verwachten dat oude VdL projecten weer overeind komen. Zoiets lukt m.i. alleen als je alle relevante files bij elkaar of anderzins apart laat zetten en die bij deinstallaitie ongemoeid laat. Ik heb bij al mijn Vdl installaties overigens de standaard bestandlokaties omgezet naar soortgelijke op een speciale videobewerkingsschijf in mijn PC. En vervolgens alleen de alleroudste Vdl 2006 verwijdered, de erop volgende Vdl 2007+ heb ik nog (onder dualboot op XP) draaiend, evenals zo wat van de erna komende als Vdl17+. Onder mijn bootoptie Windows 7 64 bit komen 2014 en 2016+ op. Mijn aanbeveling in jouw situatie is om als je met Vdl 2013 door wil gaan daar XP voor aan te houden. Misschien helpt het verwijderen van je proefversie met de MAGIX tool om weer een schonere start situatie voor die 2013 installatie te krijgen? Soms wil een registry cleaner programma helpen, maar het kan er ook slechter mee worden...

Wil je daarnaast alsnog 2016 draaiend krijgen is een overstap naar een 64 bits Windows 7 of 10 gewenst en zeker bij Win7 kan jij dan ook dualboot simpel realiseren. Het valt me op dat Microsot bij Win 10 over die optie zwijgt, zij willen je sowieso naar Win 10 overhalen, weg van Windows 7 (of zelfs  8)...

Veel succes, wat je ook gaat kiezen. Ik heb tot mijn grote verbazing een 32 bits Vdl17+ project in mijn  64 bits Vdl2016+ weten te importeren. Import duurde heel lang, maar werkte wel. Volgens een andere post hier is het slagen ervan volgens MAGIX niet gegarandeerd, maar zo zie je maar weer..  

peters-vdput schreef op 03.03.2016 om 12:46 uur

Inmiddels heb ik toch 2013 op de computer staan. Echter branden gaat niet. Als ik dat wil doen krijg ik uiteindelijk een venster met de mededeling Öm de functie 'MPEG-2' te kunnen gebruiken moet deze eerst eenmalig worden geactiveerd. Wilt U de activering nu uitvoeren? Online offline annuleren.

Als ik Online kies komt er eerst een draaiende gevalletje en dan de mededeling dit serienummer is al met een ander emailadres geregistreerd. Neem contact op met Magix Support. Fout code -24.

Van Magix Support wordt je ook niet vrolijk. Veranderingen van je eigen gegevens gaat niet.

2016 is er nu ook bij gekomen. Registreren gaat niet daar er steeds gemeld wordt dat het registratienummer al via een ander mailadres is geregistreerd. Veranderen van mailadres helpt niet. Te hopen valt dat er iemand van Magix eens meekijkt op dit forum en met een afdoende oplossing komt.

magixagent schreef op 03.03.2016 om 14:23 uur

Hallo Bob,

29.02.2016 14:18 uur heb ik een antwoord gegevn, wat was het resultaat , of heb je het niet uitgeprobeert

Gr

Harry

Voormalige gebruiker schreef op 03.03.2016 om 14:31 uur

Hallo Bob,

Doordat u uw vraag niet duidelijk heeft gesteld, is er heel veel ruis op de lijn gekomen. Wij als forumleden kunnen dan geen goed antwoord geven op uw vraag.

U schreef, dat u nog met Windows XP werkte en ik ging er vanuit dat dit 32bits was. Nu doe u de melding dat u met Windows XP 64 werkt en geen Windows 7.

Voor de goede orde VDL 2016 is uitgebracht voor Windows 10 / 8 / 7  64 bits. Dat dit misschien ook onder Windows XP draait is mogelijk maar u mag hier niet vanuit gaan.

Nu terug naar uw vraag.

U heeft VDL 2013 inmiddels weer op uw computer staan. Heeft u VDL 2013, toen u het moest activeren het serienummer en het e-mailadres ingevoerd die u destijds heeft gebruikt. Bent u tussentijds van email veranderd!!!

Om je eigen gegevens te willen veranderen:

1. ga dan naar: http://www.magix.com/nl/

2. klik op het poppetje rechtsboven

3.  log hier in met uw emailadres en wachtwoord.

4.  Klik op Gebruikergegevens.

Als u op mijn producten klik, ziet  u al de producten met het serienummer die u ooit heeft aangemeld. Mocht VDL 2013 of VDL 2016 er niet tussen staan dan heeft u in het verleden een eerder account aangemaakt met een ander emailadres en/of wachtwoord.

U schrijft: "Te hopen valt dat er iemand van Magix eens meekijkt". Ik zal u die illusie ontnemen. Magix Support kijkt nooit op dit forum. Dit forum is van en door gebruikers. Als u een vraag wilt stellen aan Magix, zou u dit moeten doen via Magix Support.

Persoonlijk denk ik, dat u er goed aandoet, om in uw omgeving een deskundige te zoeken die achter uw computer plaats kan nemen en zo uw probleem kan proberen op te lossen.

Succes,

Rob

peters-vdput schreef op 07.03.2016 om 17:42 uur

Er wordt mij gevraagd of mijn vraag beantwoord is. Nee, tot nu toe werken mijn Magix programma's niet. Ik heb eens gekeken wat er geregistreerd staat van mij. Tot mijn stomme verbazing alleen Music Cleaning Lab uit 2005. Geprobeerd mijn gekochte Video de Luxe programma's te registreren maar dat lukt niet want ik zou een verkeerde  registratiecode opgeven.

Voormalige gebruiker schreef op 07.03.2016 om 18:38 uur

Beste Bob,

Dat je programma's niet werken, is omdat jij deze waarschijnlijk onder een andere account heeft geregistreerd.Dit heb ik je reeds eerder geantwoord. Wij als forumleden kunnen dit niet nagaan. Dit is een forum voor en door Magix gebruikers. Mijn advies, leg je probleem neer bij MAGIX support. Deze kunnen aan de hand van je serienummers bekijken onder welk account deze geregistreerd staan.

Succes,

Rob

Ps. Hier op het forum nooit een serienummer vermelden!!!

donthuis schreef op 08.03.2016 om 11:43 uur

Ooit heb ik opeenvolgende VdL en Cleaning Lab versies per ongeluk onder een iets ander mailadres geregistreed (ik heb 4 mailaliassen op één XS4ALL account, paargewijs prive dan wel zakelijk en met en zonder punt tussen voor en achternaamdeel). Inmiddels heb ik jaren verder bijna alles weer onder één gebruikersaccount staan, maar in de overgangsperiode heb ik beide inlog mailadressen en hun wachtwoorden moeten onthouden. In dit geval gaat het dus om terug te vinden om welke accounts/mailadressen dus het jouw geval gaat. Zodra je dat weet kan je bij activeringen van programma's en plugins/coders etc... weer het correcte mailadres invullen en ook de patchpagina bezoeken. Als men van plan is vaak van Internetprovider te veranderen, dan vervallen die eerdere mailadressen en zijn Hotmail/Live en Gmail adressen een makkelijkere, toekomstvastere oplossing voor dit soort zaken.

PS XP in 64 bits is zeldzaam in consumentenomgeving. Wie weet had dat de import van oude projecten in recentere 64 bits Vdl versies wel makkelijker gemaakt...