Insatllatie MAGIX verplaatsen van C naar andere drive b.v. D

Kees-Haremaker schreef op 25.05.2016 om 13:16 uur

Hallo 

Op welke manier kan ik de installatie van MAGIX 2016 verplaatsen van C drive naar b.v. D drive

Kan de map zonder probleem naar een andere schijf verplaatst worden?

De reden dat ik dit vraag de C drive (SSD) begint aardig vol te lopen 
Ik gebruik Windows 10
MAGIX 2016 versie 15.0.0.90

de installatie zit in: Deze pc > Lokale schijf (C) > Program Files > MAGIX
Kan ik deze map zonder probleem naar drive D verplaatsen?

Alvast bedankt voor het antwoord

Vr Gr Kees Haremaker

Reacties

RiViS schreef op 25.05.2016 om 19:19 uur

Hallo Kees,

Je zou het kunnen proberen, maar ik denk niet dat het werkt, er staat ook nog van alles op andere plaatsen, o.a. bij Mijn Documenten en in het Register.

Ik denk dat je het programma moet deïnstalleren en daarna opnieuw installeren en dan geef je bij het begin de D drive aan. Je zult het daarna ook weer moeten registreren denk ik, maar dat kom je vanzelf tegen bij het opstarten.

groet,

Rijk

mi-bo schreef op 26.05.2016 om 09:21 uur

Hallo Kees,
even een aanvulling op het goede woord van Rijk,.
het programma deinstalleren via hulp,en ook het MAGIX programma verwijderen van de C schijf, dit heeft geen invloed op de projecten die gemaakt zijn en op een andere staan geparkeerd.
als je een dvd versie hebt dan installeren en dan niet standaard aanvinken maar de aangepast optie, dan gaat er een schijf open en kan je een map aanmaken op de d schijf, hier wordt alles dan in geinstalleerd, wel rekening er mee houden dat het een product is dat onder Windows draait, en hier enkele programma's in worden gezet. is het een download versie dan via magix.com inloggen, mijn producten, dan installatie programma opstarten van MAGIX vdl 2016, dan de 6 cijfers invullen, installeren, dit is een demo versie, hier aangeven op welke schijf het moet komen, en dan als de installatiemaneger ergens opgeslagen staat kan vandaaruit alles wat extra is direct worden gekopieerd naar de D schijf in MAGIX vdl 2016.
Als het op de zelfde PC blijft kan deinstalleren en installeren direct gebeuren, gaat het op een ander PC dan moet er 1 maand worden gewacht
succes
Michael

Kees-Haremaker schreef op 19.06.2016 om 00:02 uur

Hallo
Bedankt het is gelukt met het verplaatsen
Groet en een fijne zondag gewenst
Kees