Inlezen bandjes van Sony DV camere

j.g.gerbranda schreef op 02.01.2024 om 17:02 uur

VDL heeft de mogelijkheid om via de fire wire aansluiting dv bandjes in te lezen.

ALs ik mijn Sony camera DCR-PC 120 E aansluit via de fire wire geeft het programma aan dat er kan worden ingelezen en bij het starten van het inlezen, start de camera het bandje maar loopt het programma muur vast. Alleen lang op de startknop drukken laat de PC opnieuw starten. Er komt geen materiaal binnen.

Wat kan dit zijn?

 

Joost

Reacties

Bol schreef op 02.01.2024 om 22:32 uur

@j.g.gerbranda

Hallo Joost,

Zie nog eens deze link, misschien helpt het nu ook weer: Vastlopen bij opstarten (magix.info)

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

j.g.gerbranda schreef op 03.01.2024 om 09:47 uur

Dat heb ik al geprobeerd. Het bandje start via de software van magix maar er komt geen beeld binnen en er wordt niets opgenomen. Als ik dan op stop druk loopt het systeem volledig vast.

Bol schreef op 04.01.2024 om 14:07 uur

@j.g.gerbranda

Hallo Joost,

Misschien is het een Windows probleem is. Zie een deze link: SFC Scannow - Hoe werkt de System File Checker? – PC Web Plus

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 04.01.2024, 14:09, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

j.g.gerbranda schreef op 04.01.2024 om 17:24 uur

Dit gevonden. Ga morgen proberen of het nu lukt. Ik hou je op de hoogte.

j.g.gerbranda schreef op 05.01.2024 om 14:08 uur

Geen succes. Probleem blijft hetzelfde.

 

Bol schreef op 05.01.2024 om 17:32 uur

@j.g.gerbranda

Hallo Joost,

Hiervandaan kan ik het niet bepalen waar het bij u fout gaat. Misschien een optie om Video Deluxe 2024 opnieuw te installeren. Zie: Video deluxe opnieuw installeren (magix.info)

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

j.g.gerbranda schreef op 06.01.2024 om 11:09 uur

Beste Rob,

Na de voorgestelde sfc test en reparatie, startte VDL niet meer op en heb ik het opnieuw geïnstalleerd. Probleem blijft ongewijzigd. Vroeger had windows movie maker ook een mogelijkheid tot inlezen van dv bandjes maar die kan ik nu niet meer in deze software vinden. Is er een ander programma dat dit zou kunnen?

Bol schreef op 06.01.2024 om 11:20 uur

@j.g.gerbranda

Hallo Joost,

Zeer vreemd, met welke Video Deluxe versie werkt u nu.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

j.g.gerbranda schreef op 06.01.2024 om 12:04 uur

Ik werk met MVDL 2024 Premium; de allerlaatste versie. Na de controle en reparatie met SFC moest ik VDL opnieuw installeren en nu vraagt hij steeds bij het opstarten om de versie te registreren. Hij heeft dan het registratienummer al in beeld en bij het aanklikken en registreren geeft hij aan dat ze het fijn vinden dat ik het geregistreerd heb om vervolgens bij de volgende opstart weer hierom te vragen.

Heel bijzonder allemaal.

Bol schreef op 06.01.2024 om 12:41 uur

@j.g.gerbranda

Hallo Joost,

Probeer eens het volgende:

  • start VDL2024 op
  • ga naar: Hulp / Programma deactiveren
  • start VDL2024 opnieuw op
  • controleer of deze gegevens juist zijn
  • klik op: Nu online registreren en activeren

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

j.g.gerbranda schreef op 06.01.2024 om 15:06 uur

twee maal gedaan zonder enig resultaat.

 

Blijft om registratie vragen. In mijn account verdwijnt wel de ene registratie en verschijnt weer na activering maar de software blijft om registratie vragen telkens als ik hem opstart.

Bol schreef op 06.01.2024 om 15:21 uur

@j.g.gerbranda

Hallo Joost,

Zeer vreemd. En als u via Hulp / Lokale store-houd wissen... wist.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 06.01.2024 om 19:15 uur

@j.g.gerbranda

Hallo Joost,

Als uw probleem nog niet is opgelost, start VDL2024 eens als administrator op.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

j.g.gerbranda schreef op 08.01.2024 om 14:01 uur

Alles geprobeerd. geen enkel succes. Het programma blijft bij het opstarten om registratie vragen. Ook als ik als administrator opstart of de lokale store wis. Geen verschil.

j.g.gerbranda schreef op 08.01.2024 om 14:46 uur

Zojuist MVDL geheel verwijderd incl registersleutels en opnieuw geïnstalleerd, Probleem over.

Bol schreef op 08.01.2024 om 15:12 uur

@j.g.gerbranda

Hallo Joost,

Het doet mij deugd om te lezen, dat uw probleem opgelost is door Video Deluxe 2024 te verwijderen incl. registersleutel. Bedankt👍voor uw terugkoppeling. Succes met het digitaliseren van uw bandjes.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

j.g.gerbranda schreef op 08.01.2024 om 15:35 uur

Dit opgelost zijn, geldt alleen voor het opstartprobleem. De bandjes ga ik zo proberen.

j.g.gerbranda schreef op 08.01.2024 om 15:52 uur

Probleem met de bandjes blijft. Hij start de camera en de band gaat lopen maar geen beeld of geluid en systeem volledig vast.

Deze schermmelding komt als ik op de bediening van de camera klik in het programma.