Inladen vanaf camcorder.

goverbeek6 schreef op 06.11.2010 om 13:08 uur

Ik laad mijn film in, in een map. Wil ik deze film bewerken, dan ga ik naar de map en de film verschijnt als 1 pictogram in mijn mediapool. Dubbelklick ik hierop, dan gaat de hele film in 1x naar de tijdlijn. Ik heb hiervoor met pinnacle gewerkt en die laadde alle afzonderlijke filmshotjes achter elkaar in de mediapool, zodat ik vandaaruit mijn shotjes naar de tijdlijn kon slepen. Is erg gemakkelijk om bv na een kort filmfragment over te schakelen naar foto,s.

Vraag: Hoe doe ik dat bij Magix ?

Groeten Gerard O.

Reacties

mi-bo schreef op 06.11.2010 om 14:31 uur

Beste,

U heeft met Pinnacle gewerkt onder Win xp/vista en toen werkte het goed,

nu gaat U onder Win 7 werken en werkt Pinnacle niet meer, met welke versie van Magix werkt u nu.

gr

mi-bo

goverbeek6 schreef op 06.11.2010 om 14:46 uur

mi-bo

Bedankt voor uw reactie.

Ik werk nu voor het eerst met Magix Video de Luxe 17 Hd. Zo te zien ziet het er goed uit, alleen moet ik mijn filmshotjes middels de tijdlijn verwijderen. In de mediapool (rechts boven) staat 1 object, de hele film. Had daar graag elk opnameshotje in gezien. Misschien een instelling niet goed??

Hoe lang werkt u al met Magix?

Groeten Gerard O

RiViS schreef op 06.11.2010 om 16:10 uur

Hallo Gerard,

 

Rechtsklik op het object in de tijdlijn en klik dan op Scenedetectie. Achter 1 klik je dan op de knop Start zoeken.

Onder 2 zie je de scenes verschijnen. Onder 3 staat w.s. al aangevinkt: Bij alle scenemarkers knippen.

Ook kun je aanvinken: Alle scenes als takes opslaan, dan verschijnen ze in een aparte map in de mediapool.

Als je het een prettige manier van werken vindt, kun je de hele film in de tijdlijn verwijderen (delete) en dan de scenes die je wilt gebruiken uit de mediapool slepen of dubbelklikken.

Maar je kunt ook scenes in de tijdlijn verslepen of verwijderen/inkorten etc, als je dat liever doet

 

groet,

Rijk

goverbeek6 schreef op 07.11.2010 om 15:52 uur

Beste Rijk

Je hebt me uit de droom geholpen. Best moeilijk omdat dit niet duidelijk in het boek wordt beschreven. De eerste film bestond uit 194 takes die ik nu vanuit de mediapool (geselecteerd) naar de tijdlijn kan slepen, dank zij jouw tip. Klasse. Je komt soms voor rare dingen te staan. Zo was ik plotseling de hele tijdlijn kwijt. Een groot zwart vak. Op een of ander manier toch weer kunnen herstellen. Hoe???

Ik kan nu weer verder aan de gang, want ik ben bezig onze vakantie in Noorwegen ( 4 filmpjes + 300 foto,s) met film en foto op een dvd te zetten. Moet dus enorm veel knippen om een leuke DVD te branden van ongeveer 1 uur.  Nogmaals bedankt en wanneer ik weer in de knoei kom, mag ik dan een beroep op jou doen??

Uiteraard tot wederdienst bereidt.(indien mogelijk)

Groeten Gerard O.

RiViS schreef op 07.11.2010 om 17:50 uur

Hoi Gerard,

 

Fijn dat het gelukt is.

Mocht je weer eens wat kwijt zijn in je venster: Je kunt altijd weer terug naar de default setting via Venster/ Reset vensterordening, of sneltoets F9.

Als er verdere vragen zijn dan zien we die wel weer op deze site verschijnen.

 

groet,

Rijk