inladen dvd of blu-ray

henry-kobus schreef op 21.08.2020 om 15:19 uur

momenteel kamp ik en ook mijn vader met het volgende probleem.

wanneer we eigen matriaal in laden is er geen enkel probleem met geluidmaar zodra we een bestaande dvd of blu-ray willen inladen. dan is ineens het geluid weg. terwijl als we de schijf in vcl of in power dvd afspelen er wel geluid is.

ik zelf vermoed het wel weer een bekend probleem zal zijn vanuit een windwos 10 update. maar is er iemand die al een tip heeft hiervoor ???

zowel mijn vader als ik werken met

magix video deluxe premium

versie 17.0.1.128

windows 10 64 bits

Reacties

mi-bo schreef op 21.08.2020 om 15:33 uur

@henry-kobus

Beste Henry

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

De Dvd /Blu-Ray die U/Uw vader in willen laden is dit een koop product, het is best mogelijk dat daar een beveiliging op zit.

M.vr. gr

Michael

Forum Moderator

henry-kobus schreef op 21.08.2020 om 16:55 uur

@henry-kobus

Beste Henry

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

De Dvd /Blu-Ray die U/Uw vader in willen laden is dit een koop product, het is best mogelijk dat daar een beveiliging op zit.

M.vr. gr

Michael

Forum Moderator

het gaat hier om 1 opgenomen film op een dvd recorder dus gewoon een tv opname geweest. en de blu ray is een gedownloade versie van internet. ik zal eens een officiele proberen. eens kijken wat die dan zegt

maar omdat er een dvd recorder opname bij zit blijft het wel een vreemd verhaal zijn

mi-bo schreef op 21.08.2020 om 17:05 uur

@henry-kobus

Beste Henry. .

Dank voor Uw feedback.

Dvd recorders gebruiken een eigen codex en kan niet gelezen worden door MAGIX ,dit zal het probleem kunnen zijn.

Sc6

M.vr. gr

Michael

Bol schreef op 21.08.2020 om 17:13 uur

Hallo Henry,

Vroeger maakte ik ook TV opnames via een DVD recorder, maar om deze op een andere DVD speler te kunnen afspelen, moest ik deze altijd eerst finaliseren via mijn DVD recorder. Kijk eens in de handleiding van uw DVD recorder hoe u dit moet doen.

Succes,

Rob (moderator / forumlid)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 21.08.2020 om 17:13 uur

@henry-kobus

Beste Henry.

U schrijft over dvd recorder al geprobeerd om het op een RW-dvd te zetten en het daarna te importeren in MAGIX vdl.(Via import VOB bestand)

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 21.08.2020 om 17:30 uur

Hallo Henry,

Ook al gebruikt u RW-DVD dan nog moet deze volgens mijn gefinaliseerd worden. Ik weet, dat een Panasonic DVD recorders van vroeger alleen overweg kon met DVD-R en RW DVD-R en geen DVD+R en RW DVD+R. Zie hiervoor de handleiding van uw apparaat.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 21.08.2020, 17:42, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 21.08.2020 om 17:55 uur

@henry-kobus​​​​​​

Beste Henry

Na mijn reactie over een RW-dvd,

Gezien de kosten van een dvd nihil zijn,kunt U ook na mijn voorstel een dvd gebruiken en dan zonder problemen via VOB importeren in MAGIX vdl

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 21.08.2020 om 18:15 uur

Hallo Henry,

Voorlopig laat ik de antwoorden voor wat ze zijn. Mocht er opnieuw een aanleiding zijn om te reageren op een van uw antwoorden, dan zal ik dat zeker doen. Op dit moment is er voor mij niets nieuw onder de zon te bespeuren.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 21.08.2020, 18:15, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-