Inkopen / gratis downloads uit Magixstore via Video deluxe

Voormalige gebruiker schreef op 26.06.2017 om 14:54 uur

Geachte forumleden,

Ik heb drie vragen over mijn aankopen bij MagixStore (Video deluxe 2017 versie: 16.0.4.98)

1. Waar worden de ingekochte sjablonen opgeslagen?
  2. Als ik VDL 2017 opnieuw installeer, ben ik deze sjablonen dan kwijt en moet ik deze opnieuw inkopen?
  3. Als ik VDL 2017 op een tweede PC installeer, kan ik dan ook steeds over deze aankopen beschikken, zonder dat ik deze sjablonen voor de 2e PC weer opnieuw moet inkopen?

Alvast bedankt voor u antwoord.

Reacties

mi-bo schreef op 26.06.2017 om 15:33 uur

Hallo Nel,

MAGIX vdl 2017 is een volledig pakket, ik weet niet over welke sjablonen U schrijft.

Is dit via hulp extra programma's installeren die horen bij het pakket.

Bij aankoop van een MAGIX 365 dagen product heeft U de mogelijkheid onder 1 e-mail adres het MAGIX product op een 2e Pc te zetten.

Gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 26.06.2017 om 15:44 uur

Hallo Michael,

Dat je via hulp het volledig pakket moet installeren en dat je het op 2 pc kan installeren, is mij bekend.

Wat ik bedoel is, als je het Video deluxe (2017) opstart en dan naar het tabblad sjablonen boven het mediapool klikt. zie:

Groet,

Nel

mi-bo schreef op 26.06.2017 om 19:02 uur

Hallo Nel,

de producten die U koopt haalt U via download binnen, zet dit op een externe harde schijf en kan voor alle 2 de Pc worden gebruikt.

gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 26.06.2017 om 22:04 uur

Hallo Michael,

Dat ik de sjablonen via een download binnenhaal, zie ik ook. Echter ik kan ze niet terugvinden op mijn PC zoals bij een Catoo, laat staan dat ik deze kan kopiëren naar een externe datadrager.

Groet,

Nel

Voormalige gebruiker schreef op 26.06.2017 om 22:19 uur

Hallo Nel,

Ik zie en begrijp wat u bedoelt. Ik had hetzelfde probleem, maar ik ben er tenslotte achter gekomen waar Magix de downloads via Magix Store, niet te verwarren met Catooh, op de schijf wegschrijft.

Ga naar: C:\gebruikers \ gebruikersnaam \ Documenten \ MAGIX-projecten \ Video deluxe Premium \ ShopManager_Videodeluxe23_premium. Hier staan de gedownloade bestanden (sjablonen). Hiermee is uw vraag onder punt 1 beantwoord.

Punt 2 en 3 zal ik ook proberen te beantwoorden. Geef mij even de tijd.

Groet,

Rob

PS. wanneer u een bestelling heeft gedaan, dan krijgt u een mailtje van uw bestelling met een bestelnummer. Ik raad u aan om deze te bewaren, zodat u altijd dit kan doorgeven aan de Magix Support, als het nodig mocht zijn..

Voormalige gebruiker schreef op 26.06.2017 om 22:31 uur

Dank je Rob, ik ga hiermee aan de slag. Ik laat het je weten of ik er uitkomt

Ik hoop dat je voor mij ook de antwoorden heb op de vragen onder punten 2 en 3

Groet,

Nel

Voormalige gebruiker schreef op 26.06.2017 om 22:49 uur

Hallo Nel,

Even een aanvulling. Je ziet verschillende mappen staan. In deze mappen staan internetlinks.

Open eens deze map en dubbelklik hierop. Nu kan je de internetlink downloaden. Zelf heb ik het vermoeden, dat Magix per gebruiker een database bijhoudt wat hij/zij heeft gekocht en bij herinstallatie deze automatisch weer installeert. Zeker weten doe ik dit niet.

Succes,

Rob

Aanvulling 26-06-2017 23:45uur

Ik heb de map "ShopManager_Videodeluxe23_premium" verplaatst. Nadat ik VDL 2017 opnieuw heb opgestart, werd / wordt de map "ShopManager_Videodeluxe23_premium" opnieuw aangemaakt en kan je de aangekochte sjablonen / audio opnieuw downloaden.

Ik heb de verplaatste map weer teruggezet en alles was weer als vanouds. Ik hoefde nu niets te downloaden.

Voormalige gebruiker schreef op 27.06.2017 om 11:22 uur

Hallo Rob,

Ik heb het gezien. Magix maakt het wel erg ingewikkeld. Het is niet anders.

Groet,

Nel

Voormalige gebruiker schreef op 28.06.2017 om 13:19 uur

Hallo Nel,

Hier mijn antwoorden op jou 3 vragen.

Waar worden de ingekochte sjablonen opgeslagen?

Deze worden opgeslagen in: C:\gebruikers \ gebruikersnaam \ Documenten \ MAGIX-projecten \ Video deluxe Premium \ ShopManager_Videodeluxe23_premium en dit zijn, zoals ik nu kan beoordelen, alleen als internetlinks opgeslagen en worden zo naar de PC gedownload.

Als ik VDL 2017 opnieuw installeer, ben ik deze sjablonen dan kwijt en moet ik deze opnieuw inkopen?

Voor zover ik het kan beoordelen ben je alles wat je in de Magix Store aankoopt niet kwijt. Daarom denk ik dat je deze niet opnieuw hoeft aan te schaffen.

Als ik VDL 2017 op een tweede PC installeer, kan ik dan ook steeds over deze aankopen beschikken, zonder dat ik deze sjablonen voor de 2e PC weer opnieuw moet inkopen?

Ja, ik heb het net op mijn 2de PC uitgeprobeerd en kon deze aankopen gewoon downloaden. zie afbeeldingen.

Ik zou zeggen probeer het eens uit. Je kan ook altijd nog een mailtje sturen naar Magix Support.

Groet,

Rob

PS. Alles is in het begin ingewikkeld en lastig. Maar als je er een tijdje meewerkt zal je zien, dat het achteraf nog al meevalt.

Voormalige gebruiker schreef op 29.06.2017 om 14:06 uur

Hallo Rob,

Hartelijk bedankt voor je uitleg. Voorlopig weet ik genoeg. Als het nodig is, kan altijd nog contact opnemen met Magix Support.

@ Michael, jij ook bedankt.

Groet,

Nel