Ingevoegd .mp4 bestand onscherp

Jetteke schreef op 30.10.2019 om 22:26 uur

Beste hulpbronnen,

Ik heb een klein probleem waarvan ik hoop dat jullie mij kunnen helpen: ik heb een stukje film wat oorspronkelijk een .avi bestand was maar dat heb ik omgezet naar een .mp4 bestand omdat ik dat stukje film anders niet kan invoegen in VideodeLuxe. Tot zover niets aan de hand. Het stukje film wat omgezet is is net zo scherp als het oorspronkelijke .avi bestand. Maar zodra ik dat .mp4 bestand aan mijn film wil toevoegen in de tijdlijn, is het beeld een heel stuk waziger. Ligt dat aan het preview venster? Ook als ik het previewvenster vergroot is het beeld een stuk minder scherp dan als ik dat .mp4 bestand afspeel vanuit de map waar het bestand in staat, dus buiten Magix VideodeLuxe om. Heeft iemand enig idee hoe dit kan en wat ik kan doen om het beeld alsnog scherp te krijgen in Magix VideodeLuxe? Ik werk trouwens met de premium versie uit 2017.

Reacties

Bol schreef op 30.10.2019 om 22:47 uur

Hallo Jetteke,

Waarschijnlijk staat bij u het bliksemschichtje geactiveerd (Blauw). Wanneer dat zo is, dan wordt de resolutie verlaagd.

Wanneer u het bliksemschichtje deactiveert, zult u zien, dat het previewbeeld scherper wordt weergegeven. Als u de film exporteert, hebt dit geen invloed op het eindresultaat.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 30.10.2019, 22:49, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jetteke schreef op 30.10.2019 om 23:02 uur

Hallo Rob,

Dat is inderdaad de oplossing! Nu werk ik al zo lang met Magix maar ik heb nooit gedacht aan het bliksemschichtje... In ieder geval heel erg bedankt en tot de volgende keer maar weer😉

mi-bo schreef op 31.10.2019 om 08:28 uur

@Jetteke

Beste Jetteke.

Voor in de toekomst,

Mpeg4 (1920:1080)beelden en Avi (720:576)beelden kunnen zonder problemen achter elkaar op de tijdlijn worden gezet.

Het mooie MAGIX montage programma zorgt er voor dat na het renderen zonder problemen met goedkeuring alles Mpeg4 wordt.

Sc6.

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 31.10.2019 om 11:02 uur

Hallo Jetteke,

Het doet mij deugd om te lezen, dat door het deactiveren van het bliksemschichtje uw probleem is opgelost. Natuurlijk kunt u filmfragmenten van verschillende resoluties op de tijdlijn van VDL zetten. Houdt er wel rekening mee, dat een filmfragment opgenomen in een lagere resolutie, bij het overzetten naar een hogere resolutie meestal kwaliteitsverlies optreed. Tenzij u een goede videoconverter gebruikt. Zelf gebruik ik hiervoor Handbrake (freeware) te downloaden van https://handbrake.fr/

Ik wens u heel veel plezier met het samenstellen van uw films.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jetteke schreef op 31.10.2019 om 21:55 uur

Heel erg bedankt voor jullie reacties en tips! Ik ga weer lekker verder met mijn film en mocht ik weer problemen ondervinden dan klop ik graag weer bij jullie aan.

Met vriendelijke groet,

Jetteke