ingestelde geluidsniveaus blijven niet bestaan

Kees-Haremaker schreef op 16.07.2016 om 13:11 uur

Hallo,

Ik ben bezig met een montage in Vdl 2016 premium op een PC met W10

Ik wil een achtergrond muziek er onder hebben, tijdens een ingesproken boodschap moet de muziek even in niv eau naar beneden dat doe ik dan met de toets M zodat den de audiomixer in beeld komt direct na het doorlopen van de film en het bedienen van de fader zie ik dus de gele lijntjes die het niiveau aangeven maar als ik het opsla en daarna het programma opsla en ik de volgende dag verder wil gaan met de afwerking (exporteren) dan zijn de gele lijnen weg en het achtergrond geluid is overal weer op 0 db.

Wat doe ik fout en komt dat meer voor?

Vr gr Kees 

Reacties

mi-bo schreef op 16.07.2016 om 13:28 uur

Hallo Kees,

Als MAGIXagent & Moderator,

ik wil best  helpen met de juiste  antwoord te geven, maar elke antwoord die ik naar jou toe plaats, komt van jouw kant niet eens een reactie 

, wat dacht je hiervan.

mijn e-mail adres is mi-bo@magix.info

gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 16.07.2016 om 13:43 uur

Hallo Kees,

Activeer het muziekspoor.

Druk gelijk op Ctrl+Shift+V (nu zie je een groen lijntje)

Ga op de groene lijn staan, waar de muziek zachter moet worden en klik op de linkermuisknop. Nu wordt er een markering aangebracht. Plaats een tweede markering en trek deze omlaag op het geluidsniveau die je wenst. Doe ook dit wanneer de muziek weer normaal moet klinken, maar dan in de omgekeerde volgorde (zie afbeelding)

Succes,

Rob.

Kees-Haremaker schreef op 16.07.2016 om 15:37 uur

Hallo Rob & Michael,

Bedankt voor jullie antwoord.

Ik heb de door mij ingesproken geluidsblokjes via de rode opname knop gemaakt en daar kon ik aangeven hoeveel de originele audio gedempt moest worden en dat ging goed maar ik heb de muziek die ik wil gebruiken later pas toegevoegd en met de mixer en de fader van dat kanaal het niveau ingesteld.
Maar volgens Rob kan ik dat ook doen volgens de toetsaanslag CTRL + SHIFT + V ik ga dat in het vervolg proberen te doen.

Ik heb zojuist het project aan het exporteren gezet, waarbij ik de keuze beneden in het rolmenu MPEG4 niet kunnen gebruiken want dan zag ik zwarte delen in de film en bij de keuze boven in het rol meneu die geeft wel alle beelden in de preview (MEG2)

Verder een goed weekend en groet van Kees

Kees-Haremaker schreef op 17.07.2016 om 14:05 uur

Hallo Michael,

Ja sorry dat ik geen reactie gaf.
Het antwoord dat Rob gaf is op zich wel juist maar dat werkt bij mij niet.
Ik heb een nieuwe montage moeten maken en als ik dan het spoor met de muziek selecteer dan zie ik geen groene maar een witte lijn waar ik daar geen marker kan neer zetten met de linker muisknop terwijl in het audio rolmenu een vinkje staat bij volumecurve dus CTRL+SHIFT+V staat dus aan.

Wellicht is er iets anders aan de hand want ik heb nu al weer een aantal keren de met de mixer aangebrachte volume wijzigingen kwijt geraakt en het kost enorm veel tijd om steeds maar weer opnieuw het volume in te stellen van de muziek.
Vriendelijk groet en alvast bedankt voor de reactie
Kees

mi-bo schreef op 17.07.2016 om 18:32 uur

Hallo Kees.
Stukje montage kennis,
om te beginnen, maak eerst een map aan, sla je na het importeren een project , het  project via bestand op ( opslaan als ) in die aangemaakte map met 00001, dan nog een keer en dan is het 00002, en zo ga je aan je project werken, is er een stukje project naar je zin dan dit opslaan als 00003, enz.,, via bestand maak gaat er iets fout dan heb je een dubbele back-up een die je zelf heb gemaakt en van MAGIX, dan het M geluidmixer werken, beeld en geluid eerst splitsen, dan evt. muziek of ingesproken tekst eronder, dan de headphones opzetten,
draai een stukje van je project af dan zie je welke geluidsporen worden aangesproken, dan auto aanvinken voor alle sporen die je gebruikt, en dan mixen, is het stukje goed kan je de geluidmixer weg klikken en het project opslaan, dan kan het niet meet fout gaan, de groene spoor kan je evt. na uitrekken nog iets bijstellen, is dit klaar dan op de rechtermuis klikken op de  witte streep, vinkje spoorcurver weergeven, en de lijnen zijn verdwenen
succes
Gr
Michael

Voormalige gebruiker schreef op 17.07.2016 om 18:36 uur

Hallo Kees,

Om het groene lijnjte (Volume curver) te kunnen zien en te bewerken,  moet het te bewerken fragment wel geactiveerd zijn. (Geel). sneltoetsen Crtl-Shift+V

Sneltoets Alt+k (spoorcurver) geeft een witte en een licht groene streep.

Succes,

Rob

Kees-Haremaker schreef op 17.07.2016 om 19:02 uur

Hallo allen,

Inmiddels heb ik het gevonden de lijn die ik nodig had zat helemaal bovenin het betreffende geluidsspoor, zodat ik hem niet zag maar nu gevonden en het werkt ook goed

Maar na het uiteindelijk exporteren van het project naar MPEG kreeg ik wel ergens een black stukje (het was een clipje) die niet goed ging en ook een paar clipjes bleven stil staan terwijl het een bewegend beeld moet zijn.

Maar dat is een probleem wat ik de komende week wel ga onderzoeken wat het is.

Tot zover allen bedankt

Gr Kees

Kees-Haremaker schreef op 23.07.2016 om 08:41 uur

Hallo allen, ik heb de montage nu helemaal goed gekregen enkele clipjes hadden 30fps in plaats van 25fps, en de instellingen bij exporteren naar mpg4 is ook goed gegaan met behulp van het bestuderen van de instellingen.

Allen bedankt voor het mee denken.
Groet en goed weekend Kees

mi-bo schreef op 23.07.2016 om 10:15 uur

Hallo Kees,

fijn dat het mooie MAGIX product weer goed werkt

veel film en montage plezier

gr

Michael