In welk formaat moet ik Youtube filmpjes opslaan na bewerking?.

micky02 schreef op 28.09.2014 om 20:36 uur

Regelmatig download ik op Youtube muziek video,s, Mpeg4 bestanden 1920 x 1080, die soms een redelijk goede kwaliteit hebben.

Na ze bewerkt te hebben met Video de luxe 2014, knippen en geluidssterkte enz., vraag ik mij af hoe ik ze het beste weer kan opslaan, in Mpeg2 of zoals ze zijn in Mpeg4.

Mijn persoonlijke voorkeur heeft Mpeg2, maar doe ik hier goed aan?.

Gaarne uw mening en advies.

B.v.d.

Henk.

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 29.09.2014 om 00:04 uur

Beste Micky,

Jouw vraag is op dit forum moeilijk te beantwoorden. Het beste kan je zelf  experimenteren en kijken wat voor jou de beste kwaliteit opleverd. Als jou voorkeur uit gaat naar Mpeg2. gewoon uitproberen.

Succes,

Rob

micky02 schreef op 30.09.2014 om 14:13 uur

Beste Rob,

Dat uitproberen is het probleem niet maar ik vraag mij af als ik een Mpeg4 bestand, met een videobitrate van b.v. 5000 kBit/s, converteer naar Mpeg2 wat dan de juiste instteling is qua die kBit/s instelling om toch de zelfde kwaliteit te behouden.

En op dat gebied ben ik ook maar een leek dus ik hoop op advies van iemand die daar ervaring mee heeft.

MvrGr.

Henk.

Voormalige gebruiker schreef op 30.09.2014 om 16:05 uur

Beste Rob,

Dat uitproberen is het probleem niet maar ik vraag mij af als ik een Mpeg4 bestand, met een videobitrate van b.v. 5000 kBit/s, converteer naar Mpeg2 wat dan de juiste instteling is qua die kBit/s instelling om toch de zelfde kwaliteit te behouden.

En op dat gebied ben ik ook maar een leek dus ik hoop op advies van iemand die daar ervaring mee heeft.

MvrGr.

Henk.

Beste Henk,

Laat dit aan converteerprogramma over. Als ik een film converteer in AVS Video Converter van mpeg-4 naar mpeg-2 wordt dit standaard op 4000kbps gedaan. Dus waarom een hogere bitrate? Als je bitrate ophoogt zal dit zeker geen beter resultaat geven. lees dit eens door: http://www.weethet.nl/dutch/video_bitrates.php

Succes,

Rob

micky02 schreef op 30.09.2014 om 19:19 uur

Beste Rob,

MvrGr.

Henk.

Beste Henk,

Laat dit aan converteerprogramma over. Als ik een film converteer in AVS Video Converter van mpeg-4 naar mpeg-2 wordt dit standaard op 4000kbps gedaan. Dus waarom een hogere bitrate? Als je bitrate ophoogt zal dit zeker geen beter resultaat geven. lees dit eens door: http://www.weethet.nl/dutch/video_bitrates.php

Succes,

Rob

Bedankt voor je reactie.

MvrGr.

Henk