In Video de luxe 2017

loek-speijk schreef op 28.11.2016 om 14:09 uur

Als ik een film met bijvoorbeeld in AVI of muziek in MP3 in het programma plaats dan krijg ik de melding "Dit is geen geldig wave bestand"ik klik op OK, dan komt het volgende bericht er in Fout tijdens benoemen, klik wqeer op ok en kan dan gewoon werken met deze bestanden.

Irritant is dan dat al;s ik uit Video de luxe wil het program vast zit en ik via windows taakbeheer moet beeindigen.

Als ik even later in het program de film wil voort zetten dan krijg ik weer precies hetzelfde. Wie kan mij hier vanaf helpen.

In voorgaande Video de luxe programma's nooit gehad en is zeer irritant.

Reacties

RiViS schreef op 28.11.2016 om 17:35 uur

Hallo Loek,

Ik weet niet of ik je vraag goed begrijp. Ik heb net even gecheckt: ik kan zonder problemen zowel een avi film als een mp3 muziekje op de tijdlijn plaatsen (slepen vanuit de mediapool) in VdL2017. 

Misschien moet je even in detail  melden hoe jij de betreffende files "in het programma plaatst" (zoals je zelf schrijft).

groet,

Rijk

loek-speijk schreef op 29.11.2016 om 09:08 uur

Een AVI bestand zowel als een MP3 bestandje krijg ik ook in de toijdlijn en kan er gewoon mee werken. Als ik dan met VDL stop kan ik VDL niet meer normaal uitzetten maar moet dan altijd naar de tuidlijn om hem uit te schakelen.

Wanneer ik dan weer later aan de film wil wereken krijg precies hetzelfde namelijk het schermpje "dit is geen wave bestand.

Dit gaat dan iedere keer zo., en is zeer irrritand. Ik kan als de film klaar is ook inbranden en werkt allemaal goed.

loek-speijk schreef op 29.11.2016 om 09:29 uur

h

Hierbij stuur ik nog een printscreen van de VDL. Het programma kan uitsluitend met wave werken blijkt geeft met een MP4 filmpje hetzelfde antwoord.

RiViS schreef op 29.11.2016 om 14:26 uur

Een wave file is een geluidsbestand.  Het lijkt er op dat VdL moeite heeft met een .wav  geluidsbestand. De melding zegt :"Dit is geen geldig wave bestand", (dus niet: dit is geen wave bestand !, dat heeft je op het verkeerde been gezet, als zou VdL alleen met wave overweg kunnen). Heb je enig idee waar dat .wav bestand vandaan komt?

Wat is precies de herkomst van je video bronmateriaal?  

Ik had je ook gevraagd even te beschrijven op welke wijze je het filmbestand op de tijdlijn plaatst (b.v: slepen vanuit de mediapool, of anders?) Hierop nog geen antwoord gekregen.

groet,

Rijk

loek-speijk schreef op 29.11.2016 om 14:35 uur

De bestanden doe ik zowel via de mediapool als met slepen en op het filmpje met het pijltje naar boven.

Dat het alleen geluid is twijfel ik dan ook aan. De meeste muziek die ik er in plaats en geen wave is maar MP3 doen het ook.

Voormalige gebruiker schreef op 29.11.2016 om 15:58 uur

Hallo Loek,

Ik denk dat het programma niet goed is geinstalleerd / werkt.

Je schrijft als ik:

Een AVI bestand zowel als een MP3 bestandje krijg ik ook in de tijdlijn en kan er gewoon mee werken. Als ik dan met VDL stop kan ik VDL niet meer normaal uitzetten maar moet dan altijd naar de tijdlijn om hem uit te schakelen. Wanneer ik dan weer later aan de film wil werken krijg ik precies hetzelfde namelijk het schermpje "dit is geen wave bestand.

Ik begrijp deze zinnen niet echt. VDL sluit je af met het kruisje rechtsboven of via Bestand / Afsluiten (Alt+F4)

Heb je al eens geprobeerd om de alle instellingen terug te zetten naar de standaardwaarde. Ga naar: Bestand / instellingen / programma-instellingen terugzetten.....

Als dit niet het gewenste resultaat opleverd, kan je ook videodeluxe.ini bestand verwijderen (deze kan corrupt zijn, ook worden hier je persoonlijke instelling bewaard)

Ga naar: C:\gebruikers\naamgebruiker\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe23_premium\videodeluxe.ini

AppData is een verborgen map. In Windows 10 maak je deze zo zichtbaar

Bij het opstarten van VDL 2017 wordt deze weer automatisch aangemaakt

Succes,

Rob.

PS. ik starten net VDL 2017 op en kreeg de medeling dat er een update is van 598MB. De versie wordt nu: 16.0.2.49

loek-speijk schreef op 29.11.2016 om 16:54 uur

Het probleem is opgelost.

Na het laatste bericht heb  ik het volgende gedaan:

PC goed schoongemaakt waar bij bleek dat er nog flink wat VDL 2014 bestanden in stonden, daarna het programma verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

Ik ben blij dat het nu goed werkt vermoedelijk dat er toch het e.e.a. heeft dwarsgezeten. Hartelijk dank voor de gegevens.

Mvg.