Ik ben bezig met de montage van een project in Magix de Luxe Premium. Als ik van dit project een film maak in Mpeg2 zijn er in de film opeens hele andere beelden.
In het montage programma staan wel de juiste beelden. Hoe kan dit nou?
Dat is een teleurstellend resultaat en natuurlijk niet de bedoeling. Nu is het wel zo dat VdL niet uit zichzelf beelden verzint of vervangt, er met dus iets aan de hand zijn, wellicht heb je onbedoeld iets gedaan.
We gaan uit van de Tijdlijn modus. Onder de tijdlijn zie je rechts enkele icoontjes staan, waaronder een met een dubbele pijl (naar links en rechts). Als je daar op klikt komt de film precies 100% vullend op de tijdlijn te staan. Kijk of dit overeenstemt met je gewenste film, misschien staat op een andere plek voor of achter de film nog wat.
Kijk ook of er onder de film (dus op een lager spoor, er zijn totsal 32 sporen!) soms beelden staan. Scroll daartoe met de scrollbar rechts naast de tijdlijn, of maak meerdere sporen zichtbaar door op het min(-) teken te klikken onder de scrollbar. Bedenk dat lagere sporen (=hoger nummer) altijd "voorrang" hebben, die beelden verdringen dus wat er boven staat.
Haal de ongewenste beelden weg met muisklik plus Delete toets.
Dank voor je antwoord. Helaas kan mijn probleem niet zijn veroorzaakt dat er iets ónder mijn beelden staat in de tijdlijn. Immers als dat zo was had ik het bij het afspelen van de tijdlijnbeelden ook gezien dat er andere beelden verschijnen.
De tijdlijn film is helemaal perfect. Echter als ik dmv Mpeg een film maak zijn sommige beelden opeens anders dan de tijdlijn beelden. Werkelijk totaal andere beelden en soms herhaalt hij steeds dezelfde beelden terwijl de geluidslijn wel gewoon goed doorloopt.
VdL had proxy bestanden op D bij mijn originele beelden gezet. Ik heb die geknipt en geplakt in D magix. Dit kan het toch niet zijn?
Ik heb VdL al een jaar en heb al vele films succesvol gemaakt. Maar hier word ik echt gek van ;).
Proxybestanden zijn bedoeld om tijdens de montage het afspelen te vergemakkelijken. Daartoe worden ze in een lagere resolutie en een beter afspeelbaar formaat opgeslagen. Bij export worden die bestanden niet gebruikt, maar alleen de originele bestanden, zodat de export kwaliteit goed is. Het lijkt me daarom niet zo'n goed idee om die proxybestanden in je montage te gebruiken. Zie ook Hulp/ Assistenten en speciale functies/ Proxymontage.