In Fotostory 2014 De Luxe wil ik in één keer alle dia's van dezelfde achtergrond voorzien, hoe doe ik dat?

aventoe schreef op 11.09.2014 om 20:58 uur

In picture show 2014 wil ik in één keer alle dia's in de show van dezelfde achtergrond voorzien, hoe doe ik dat? Ik meen vroeger een dialoogvenster te hebben gezien met de tekst "op alles toepassen?" maar dat zie ik niet meer.

Ik heb het over een achtergrond uit de reeks: effecten>achtergronden>fotos.  Fotostory 2014 De Luxe .

Reacties

mi-bo schreef op 12.09.2014 om 15:37 uur

Beste. als U een totaal vullend beeld heeft wat U direct aangeeft bij het opstarten van het programma, 4:3 of 16: 9 daar komt de vraag beeld vullen, waarom wilt U dan een achtergrond er bij plaatsen, heeft U het volledige programma geinstalleerd komt wel degelijk bij effecten/ achtergronden/foto’s de mogelijkheid om het toe te passen
succes

Michael

aventoe schreef op 12.09.2014 om 16:03 uur

Bedankt voor info. Ik gebruik 16:9 als diashow formaat (bijna alle TV's hebben dat vandaag de dag) en laat  de dia's met afmetingen 4x3 of 2x3 of anderszins daarin bewegen. Een deel van het 16:9 scherm wordt dan niet afgedekt en daar gebruik ik een (rustige) foto-achtergrond voor.

Gr. Aventoe

Voormalige gebruiker schreef op 12.09.2014 om 16:17 uur

Beste,

Een aanvulling op Mi-Bo.

Wanneer je de orginele foto's wil behouden en wilt voorzien van een achtergrond dan moet je op het spoor boven de foto een achtergrond plaatsen. je kan deze dan een over de hele lengte van je fotoreeks uitrekken.

Bewerking

Resultaat

Succes,

Rob

aventoe schreef op 14.09.2014 om 17:33 uur

Dank voor uw antwoord.

Echter de screenshot kan ik niet in mijn programma oproepen. Welk programma gebruikt U?

Met riendelijke groet,

Voormalige gebruiker schreef op 15.09.2014 om 16:00 uur

Dank voor uw antwoord.

Echter de screenshot kan ik niet in mijn programma oproepen. Welk programma gebruikt U?

Met riendelijke groet,

Ik heb dit in Video deluxe 2014 premium gedaan. Maar ik zie dat u Fotostory 2014 gebruikt. Ik heb deze helaas niet meer op mijn computer staan.

Voormalige gebruiker schreef op 15.09.2014 om 18:32 uur

Beste Aventoe,

Ik heb voor u Fotostory 2014 op mijn computer geínstalleerd. Het is mogelijk om ook in dit programma de achtergrond te plaatsen.

1. start fotostory op, kies voor een nieuw project of een bestaande en klik op 16:9

2. klik op de Tijdlijnmodus

3. Selecteer alle foto's (Ctrl-A) en sleep deze naar naar beneden en laat los

4. kies een effecten en zet deze in het spoor boven de foto's en klik op negeren.

5. trek het effect over de gehele foto reeks uit

6. onder de foto's kan je nu ook nog muziek plaatsen.

succes,

Rob

aventoe schreef op 15.09.2014 om 21:02 uur

Hartelijik dank voor uw hulp.

Zo lukt het inderdaad prima!

M.vr.gr.,

Voormalige gebruiker schreef op 15.09.2014 om 22:26 uur

Hartelijik dank voor uw hulp.

Zo lukt het inderdaad prima!

M.vr.gr.,

Fijn om te horen dat het nu wel lukt...veel montage plezier..?.

aventoe schreef op 16.09.2014 om 12:18 uur

Inderdaad, monteren geeft me veel plezier. Ik doe het nogal eens op verzoek van familie en vrienden en als zij blij zijn met het resultaat ben ik het ook. Wel mis ik de mogelijkheden van beweging/positionering die ik vroeger had met Ulead 4 pictureshow, maar dat programma is nooit omgezet naar breedbeeld formaat, terwijl inmiddels bijna iedereen een breedbeeld TV heeft

M.vr.gr.,

Voormalige gebruiker schreef op 16.09.2014 om 12:47 uur

Beste Aventoe,

In de handleiding staat hoe je de mogelijkheden van beweging/positionering kan toepassen.

succes,

Rob