in effecten de optie vervorming toepassen.

kraanvogel schreef op 26.07.2018 om 12:52 uur

In een foto wil ik een vervorming toepassen. Bijvoorbeeld een draaikolk. Hoe kan ik starten met normale foto. Dan effect draaikolk langzaam toepassen. Dan weer eindigen met de normale foto. Is dit mogelijk ? Zo ja, wat moet ik doen ?

Met vriendelijke groeten,

Trees Daalder

Reacties

mi-bo schreef op 26.07.2018 om 13:14 uur

Trees,

activeer de foto.

maak een begin punt.

dan iets verder de draaikolk verdraaien.

zie voorbeeld

aan het einde weer goed.

Mvg

Michael

kraanvogel schreef op 26.07.2018 om 14:52 uur

Bedankt Michael voor je snelle reactie. Ik ga ermee aan de slag. Ik laat weten of het gelukt is.

Mvg

Trees

kraanvogel schreef op 27.07.2018 om 13:57 uur

Beste Michael,

Ik ben begonnen aan de vervorming maar mijn balkje waarin ik een keyframe kan maken maar het ruitje met het +teken is niet geactiveerd. Dus kan ik geen keyframe maken. Selecteer ik bv de optie scherpte dan is het balkje wel geactiveerd. Dit is overigens de enige optie in het menu video-effecten die geactiveerd kan worden.

Wat kan ik er eraan doen om toch keyframes te maken met de optie vervormen?

MVG

Trees Daalder

Bol schreef op 27.07.2018 om 14:17 uur

Hallo Trees,

Om een keyframe te kunnen plaatsen moet deze eerst geactiveerd worden.

Dit doe je zo:

1. activeer de foto
  2. ga naar effecten / vervorming
  3. activeer nu b.v. draaikolk
  4. nu kan je keyframes plaatsen

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 27.07.2018, 14:18, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 27.07.2018 om 14:27 uur

Hallo Trees,

Hier een filmpje.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 27.07.2018 om 15:46 uur

Trees.

Ik had aangegeven gisteren om 13.14 uur om eerst de foto te activeren.

Daarna optie vervorming:

dan de eerste foto(Paella),begin met wiebertje dan de draaikolk naar links of rechts verschuiven en het wiebertje op de plaatst zetten,als u verder de tijdbalk naar rechts schuif(weer wiebertje plaatsen), kunt U de draaikolk meer naar links of rechts schuiven.wiebertje neer zetten.dan midden punt zoeken tot einde foto.

Als het dan wordt afgespeeld zal eerst de originele foto te zien zijn(zoals Uw vraag was)dan de draaikolk en op het einde weer de originele foto.

Mvg

Michael

Bol schreef op 27.07.2018 om 16:18 uur

@mi-bo, wat u heeft beschreven klopt helemaal op een klein dingentje na. Je moet wel eerst bv. de draaikolk activeren om zo de eerste keyframe te kunnen plaatsen, doe je dat niet, dan blijven deze grijs en kan je geen keyframes plaatsen. Mijn antwoorden en de opmerking aan u is niet bedoeld als kritiek, maar als een aanvulling op de vraagstelling van Trees.

Laatst gewijzigd door Bol op 27.07.2018, 16:20, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

kraanvogel schreef op 27.07.2018 om 16:43 uur

Dank voor alle oplossingen. Nu zal het wel gaan lukken. Ik ga ermee aan de slag.

Ik had ook op internet en in het magixboek gezocht naar oplossingen maar niet kunnen vinden. Dankzij het forum kan ik nu weer vooruit.

Met vriendelijke groeten,

Trees Daalder

Bol schreef op 27.07.2018 om 16:49 uur

Hallo Trees,

Het doet mij deugd om te lezen, dat het met onze antwoorden nu wel zal lukken om je probleem op te lossen.

Mijn slogan is: "twee mensen weten meer dan één"

Succes met het samenstellen van je project.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 27.07.2018 om 17:07 uur

Trees.

Een goed bericht te lezen dat U weer verder kan met Uw hobby met het mooie MAGIX product.

Mvg

Michael