importeren VHS banden

amstelklok schreef op 05.03.2012 om 13:39 uur

Als ik een beetje slechte kwaliteit importeer met even geen beeld/geluid voor misschien niet meer dan 1 of 2 seconde, stopt het programma.

Dan moet ik dus elke keer weer een nieuw stuk importeren.

Kan ik het importeren niet zo afstellen dat de gehele video met haperingetjes en slechte beelden gewoon in zijn geheel wordt geimporteerd zonder elke keer te stoppen?

Reacties

mi-bo schreef op 05.03.2012 om 14:12 uur

Gewetens vraag welk programma van Magix gebruikt U

gr

Cinecor schreef op 07.03.2012 om 10:10 uur

Er is eigenlijk maar één antwoord op dit en vele andere soortgelijke problemen bij het digitaliseren van analoog materiaal: Kies voor een goede hardware converter, bijv van Grass Valley. Even Googlen...

Voormalige gebruiker schreef op 09.03.2012 om 17:42 uur

Cinecor heeft gelijk, een goede converter is het beste.,,,,,alhoewel, ik heb RUV 8 en als ik opneem dan komen er dikwijls "slechte" opnames, en dit wordt aangegeven met gemiste ?, het programma loopt lekker door en op de tijdlijn kun je deze makkelijk  wegwerken. Dus het is jammer dat bij u het programma stopt. Misschien een wat lagere kwaliteit instellen? Er zullen vast wel leden zijn die een oplossing hiervoor hebben. Suc6.

Groet,

Cees

amstelklok schreef op 13.03.2012 om 12:37 uur

Ik heb een Grabster AV300MX, een paar weken geleden gekocht met het doel om (oude)VHS videos te convertern naar DVD disk. Deze versie werd mij door de winkel aanbevolen. Als ik een goede kwaliteit video heb gaat het goed, alleen met videos waar verschillende oude 8MM films aan elkaar gelast zijn slaat hij steeds af, dus ik moet erbij blijven om weer elke keer opnieuw de opname knop in te drukken.Het maakt ook geen verschil als ik onder "configuratie" de KWALITEITS VIDEO DECODER helemaal terug op 1 zet. (je kan het instellen van 1 tot 12)

Ik snap wel dat de opname automatisch stopt als er een tijdje geen beelden/geuid zijn, want zo zal het programma dan wel afgesteld zijn dat het het einde van de tape is. Maar ik neem aan dat je dat kan manipuleren, of zo instellen dat het gewoon voor een bepaalde tijd opneemt.

Ik hoop dat u een oplossing heeft,

met vriendelijke groeten,

Arno

Voormalige gebruiker schreef op 13.03.2012 om 15:02 uur

Beste, Ik zie dat de grabster een product is van Terratec. Is de software van Magix? Op deze site (of was het een andere?) zag ik wel dat er meer zijn met problemen met deze hardware. Ik heb ervaring met  Magix Red uw video's en ik moet zeggen tot nu toe totaal geen probleem en er zat gehoorlijk wat oude "meuk" bij. Bij sommige films wel een 6 tot 700 frames missing, maar het programma bleef lopen. Momenteel kost RUV van Magix € 59.95. Maar misschien zijn er nog oplossingen van anderen.

In ieder geval suc6.

Cees