Importeren van m2ts bestanden lukt niet

Jim2123 schreef op 09.10.2011 om 12:47 uur

Beste gebruikers,

Ik ben een nieuwe gebruiker en dus onbekend met deze software.

Ik heb een Sony nex5 deze maakt mpeg4 en avhd films.

avhd schrijft de Sony weg als m2ts bestand, deze heb ik van de sd kaart naar de pc geplaatst.

Nu wil ik dit bestand 275Mb importeren en dat gaat niet echt lekker Magics Video de luxe mx loopt dan ook vast.

 

Heeft iemand een idee wat ik zou moeten doen, diverse videos bekeken waar voorbeelden van gegeven worden maar ik kom er niet uit, ook niet uit de handleiding.

Info over mijn pc

Intel(R) Core(TM)2 CPU
6600 @ 2.40GHz
Kloksnelheid 2.41GHz, 2.00GB

 

Reacties

magixagent schreef op 09.10.2011 om 13:56 uur

Uw verhaal gelezen. U heeft een zeer krachtige Pc nodig,met een krachtige grafische kaart met cuda//open Gl onder- steuning. en wat zeker zeer belangrijk is de koeling minimaal 700 Watt

Succes met het mooie Magix pakket

Jim2123 schreef op 09.10.2011 om 14:21 uur

Bedankt voor je antwoord,

 

Dus als ik dat na zou kijken dan moet het geen problem zijn, had wel gebeld naar Magics en kreeg te horen dat het gewoon zou draaien.

Graf kaart logisch maar dat is al een redelijke snelle. Ik krijg zo bezoek van een persoon die meer van de pc af weet kijken wat hij mij adviseert in deze aan te schaffen of heb jij een suggestie.

Huidige kaart is een van GeForce, hopelijk weet ik zo meer!

 

Groet,

 

Jim

 

Jim2123 schreef op 09.10.2011 om 14:42 uur

Beste agent,

 

Ik ben echter vergetene te melden dat ik het m2ts bestand van een externe server wil laten importeren, dat mag toch geen probleem zijn?

Groet

 

 

GerardR schreef op 09.10.2011 om 20:14 uur

Hoe is je server met je PC verbonden? Met een LAN-verbinding? En met welke snelheid: 100 of 1000 Mb/sec? Of met een USB2.0 aansluiting

Jim2123 schreef op 09.10.2011 om 23:11 uur

Nou Gerard daar vraag je me wat

Daar ben ik helemaal niet in thuis, draadloos inderdaad. Ik vraag even de snelheid na.

Jim2123 schreef op 10.10.2011 om 12:31 uur

Gerard,

 

100Mb/sec 

GerardR schreef op 10.10.2011 om 19:55 uur

Jimmy,

 

Die snelheid van je netwerk lijkt me niet voldoende. Heb je al geprobeerd om dat m2ts-bestand op een schijf van je PC te zetten en dan naar de tijdlijn te slepen?

Overigens denk ik dat je processor het net kan bijsloffen, maar dat je toch te weinig geheugen hebt. Om goed met avchd-bestanden om te gaan heb je 4GB geheugen nodig. Verder is het dan vaak ook nog nodig om zo veel mogelijk dingen uit te schakelen, zoals Skype, evt. je virusscanner tijdelijk uit te zetten enz.

Succes.

Jim2123 schreef op 11.10.2011 om 21:28 uur

Ha Gerard,

 

Ik zal het pc-tje binnenkort even upgraden.

Volgens anderen maakt de snelheid van het netwerk niet uit, kan jij uitleggen wat jouw mening hiervan is.

mijn tv is bekabeld aangesloten op de server waarvan ik wil afspelen.

01 origineel op pc, 02 copie bewerken, 03 opslaan op server en 04 afspelen op tv is de bedoeling.

01 logisch

02 was erg lastig om een m2ts bestand in Magics MX te krijgen. Kort filmpje 278mb

03 wegschrijven naar een afspeelbaar bestand wordt kleiner dan t origineel

04 speelt met haperingen af

 

Ik heb onder het bewerken alles uit staan wat andere software betreft

 

 

GerardR schreef op 15.10.2011 om 16:14 uur

Uit je reactie begrijp ik dat Magix de film gewoon van de PC-schijf haalt, daar bewerkt en wegschrijft naar de server. Het laden in Magix heeft dan niets te maken met de netwerksnelheid. Het slecht kunnen laden in Magix zou met de beperkt beschikbare hoeveelheid geheugen te maken kunnen hebben. 4GB is beter. Mijn ervaring met MX in combinatie met AVCHD-bestanden is beperkt, maar een test bij mij liet zien dat het inlezen en in preview bekijken goed gaat in VDL-MX, wel met 4GB geheugen en een Q6600 processor.

Wat betreft het afspelen vanaf de server op de TV en het haperen van het beeld daarbij: welk soort bestand laat je aanmaken als je de film afmixt? Is dat weer AVCHD, of MPEG2 of wat anders? Speelt je TV andere films wel goed af vanaf de server en welk bestandsformaat is dat dan? Kun je daarover wat meer vertellen? Want ik vind het vreemd dat het uitgevoerde bestand kleiner is dan het origineel, tenzij je veel hebt weggelaten bij het bewerken. En speelt het resultaat wel goed af als je het via je PC doet met b.v. de Media Player?