Importeren van bestanden.

Jim2123 schreef op 29.12.2011 om 17:40 uur

Camera Sony Nex5 film op avchd

Ik plaats de HD card in de pc en laad de bestanden die in de map Stream staan over, dit zijn allemaal MTS bestanden.

waar moet ik rekening mee houden met het aanmaken van een nieuw project in Magix Video deluxe MX?

Duurt een eeuwigheid dat de bestanden op het spoor staan.

 

Hopelijk heeft iemand even tijd.

 

Alvast mijn dank

 

Reacties

mi-bo schreef op 29.12.2011 om 17:43 uur

Beste,

Het beste wat u kunt doen de camera op de Pc aansluiten, en de bestanden vanaf de camera importeren naar de Pc.

Dit zou te maken kunnen hebben dat Uw Pc niet krachtig genoeg is ( kracht van grafischekaart).

heeft nu na installeren, U geregistreerd en alle uploads geactiveerd.

het registreren, kunt u vinden via hulp,online activeren,als u dit aan klikt ziet u van zelf na een reactie van Magix of u bent geregistreerd en worden de uploads geactiveerd.

gr

Jim2123 schreef op 29.12.2011 om 18:27 uur

Mi-Bo bedankt voor een snelle reactie, ik ben niet al te technisch met mijn pc.

 

Ik heb de installatie een paar maanden terug gedaan.

Hoe kan ik zien of ik geregistreerd ben?

En de uploads?

Probleem dat ik een externe kaartlezer heb aangeschaft was omdat de camara de bestanden net aan kan exporteren naar de pc batterj moet echt 100% zijn anders gaat ie het niet halen. ergernis en een hoop tijd verknald, vandaar dat ik de bestanden via de kaartlezer op mijn pc zet.

Buiten dat vind ik het niet ok dat de camera mijn opslag moet gaan bepalen. Lijkt mij niet meer dan logisch dat je filmbestanden opslaan in een map en later gaat bewerken.

Grafische kaart is een Nvidia GeForce 8600GT, lijkt mij toch een redelijke kaart!

Ik zal het eens zoeken in de uploads.

 

Mocht je nog even tijd hebben Mi-Bo dan hoor ik graag van je.

lucky_me schreef op 29.12.2011 om 21:21 uur

Hallo

Ik zie dat je je bestanden binnenhaalt met behulp van een externe kaartlezer. Daar is volgens mij niets mis mee, alleen.... Op welke poort sluit je die aan? zijn alle usb-poorten van je laptop USB2? moet terug te vinden zij in de documentatie. Nu betaat er al USB3 (nog 10x sneller dan USB2) maar veel computers hebben ook nog een aantal USB(1) poorten en deze werken echt heel traag. Probeer eens aan te sluiten op een andere poort

succes

Luc

Cinecor schreef op 30.12.2011 om 10:03 uur

Het kopiëren van de mts bestanden van de SD card kan gewoon met de Windows Explorer (foutloos). Dat kan met de card in de camera, maar ook met een afzonderlijke card reader. Met USB2 of 3 heeft dat niets te maken en met de kwaliteit van de grafische kaart ook al helemaal niet. Als de bestanden eenmaal op de harde schijf van de pc staan (ik neem aan dat u een 2e, data schijf daarvoor gebruikt) zijn ze in iedere daaroor geschikte NLEsoftware toe te passen, dus óók in Magix. Voor de bewerking van mts bestanden heeft u natuurlijk wel een goede configuratie van de pc nodig, maar dat gaat dan om het verdere bewerken. Op de handeling van het kopiëren van de met de camera opgenomen bestanden naar welke pc dan ook, heeft dat geen invloed.

Cinecor schreef op 31.12.2011 om 08:52 uur

Beste,

Het beste wat u kunt doen de camera op de Pc aansluiten, en de bestanden vanaf de camera importeren naar de Pc.

Dit zou te maken kunnen hebben dat Uw Pc niet krachtig genoeg is ( kracht van grafischekaart).

heeft nu na installeren, U geregistreerd en alle uploads geactiveerd.

het registreren, kunt u vinden via hulp,online activeren,als u dit aan klikt ziet u van zelf na een reactie van Magix of u bent geregistreerd en worden de uploads geactiveerd.

gr

Ik begrijp niet goed wat het kopiëren van bestanden van een SD kaart naar een pc met het registreren van Magix te maken heeft. Voor dat kopiëren is namelijk helemaal geen software nodig, dat kan 1 op 1 met de Windows Verkenner. N.m.m. heeft het ook niets te maken met de "kracht" van de grafische kaart.

Graag een toelichting want het lijkt erop dat hiermee een vragensteller n.m.m. toch wel wat op het verkeerde beeen wordt gezet.

Voormalige gebruiker schreef op 01.01.2012 om 16:06 uur

Volkomen met Cinecor eens. Het is volkomen normaal om van je SD-kaartje rechtsstreeks naar je computer te kopieren. En met je grafische kaart het al  helemaal niets te maken, die komt pas bij het monteren aan de pas. Om deze vragensteller op het goede been te zetten: bij plaatsen van AVCHD bestanden vraagt Magix bij mijn weten altijd om te converteren en als je aan de grens van je computer zit, moet dat altijd doen, al blijft het een langdurige zaak. Om AVCHD te monteren heb echt wel een zeer krachtige PC nodig.

Cees