Reacties

granddadmd schreef op 21.02.2014 om 12:39 uur

Beste,

 ik weet niet of dit mogelijk is in de MX plusversie, in het Premium pakket zit deze mogelijkheidnamelijk  wel, van daar de opschrift.

gr

Voormalige gebruiker schreef op 21.02.2014 om 13:01 uur

Beste Peggy,

klik op de tablad "Import" van de mediapool.

Je zie dan boven in de mediapool "Computer" staan. Klik hierop, ga dan, net als in de windows verkenner, naar de map waar je de AVCHDfilm heeft opgeslagen. Sleep je film naar de tijdlijn van VDL.

Succes,

Rob

 

PeggyJean schreef op 28.02.2014 om 12:46 uur

Dank voor de antwoorden en sorry als ik niet helemaal duidelijk ben geweest. Dit is wat ik bedoelde:

Ik kies (na openen van VDL MX Plus) via de rode knop, de optie AVCHD. Ik zit dan op tabblad AVCHD-import, waar ik als videobron de optie "eigen mappen selecteren" aanklik. Daar zie ik, net als in windows verkenner mijn camera staan. Na dubbelklikken op mijn camera kies ik een opname die ik wil importeren, maar als ik deze aanklik kan ik het dus niet importeren. De optie "eigen mappen selecteren" wordt niet herkend.

Misschien iemand ook dit probleem? Of nog beter ... een oplossing.

Peggy

Voormalige gebruiker schreef op 01.03.2014 om 10:29 uur

Hallo Peggy,

IK heb VDL MX plus niet meer op mijn computer staan wel VDL2013 maar de werking is volgens mij het zelfde.

Klik op de rode knop. Nu opent het tabblad AVCHD-import. Klik op:  "eigen map selecteren". Nu wordt er een venster geopend genaamd "Map selecteren".  Selecteer nu de map waar de filmfragmenten staan. zie foto's

Succes,

Rob

PeggyJean schreef op 01.03.2014 om 10:46 uur

Hallo Rob,

Precies, ik doe alles zoals jij beschreef. Ik zie mijn camera als een externe schijf staan Ik selecteer eerst de camera, dan de betreffende scenes maar het programma houdt deze selectie niet vast als ik op OK klik. Laat staan dat ik kan importeren. Jammer, zit niets anders op dan eerst de scenes op pc over te brengen en dan naar VDL via de mediapool.

Bedankt voor je antwoord.

 

Voormalige gebruiker schreef op 01.03.2014 om 11:03 uur

Hallo Rob,

Precies, ik doe alles zoals jij beschreef. Ik zie mijn camera als een externe schijf staan Ik selecteer eerst de camera, dan de betreffende scenes maar het programma houdt deze selectie niet vast als ik op OK klik. Laat staan dat ik kan importeren. Jammer, zit niets anders op dan eerst de scenes op pc over te brengen en dan naar VDL via de mediapool.

Bedankt voor je antwoord.

 

Hoe neem de camera je filmfragmenten op?  Op een internen harde schijf / geheugen  of een geheugenkaartje.

Voormalige gebruiker schreef op 01.03.2014 om 11:13 uur

Hallo Peggy,

Ik heb mijn Camcorder Sony voor het eerst aangesloten aan mijn computer. Het programma zie wel de Camorder. Maar ook ik kan niet kiezen. Daarom haal ik mijn SD kaartje uit de camera en en plaatst deze in mijn cardreader. Nu kan het wel.

Gr.

Rob 

PS. Mijn foto toestel Samsug die doet het wel.

PeggyJean schreef op 01.03.2014 om 11:16 uur

Dank je wel voor de tip!

Dus als ik 't goed begrijp heb jij hetzelfde probleem? (PC ziet de camera maar kan vervolgens geen scenes importeren?)

PeggyJean schreef op 01.03.2014 om 11:21 uur

 

Rob,

Ik neem zowel op de interne schijf als op geheugenkaart op.

 

Voormalige gebruiker schreef op 01.03.2014 om 11:33 uur

 

Rob,

Ik neem zowel op de interne schijf als op geheugenkaart op.

Dank je wel voor de tip!

Dus als ik 't goed begrijp heb jij hetzelfde probleem? (PC ziet de camera maar kan vervolgens geen scenes importeren?)

Het klopt, het ligt niet aan jou, maar aan de software van Magix.

PeggyJean schreef op 01.03.2014 om 11:43 uur

 

Rob,

Ik neem zowel op de interne schijf als op geheugenkaart op.

Dank je wel voor de tip!

Dus als ik 't goed begrijp heb jij hetzelfde probleem? (PC ziet de camera maar kan vervolgens geen scenes importeren?)

Het klopt, het ligt niet aan jou, maar aan de software van Magix.

Handleiding klopt dus niet. Toch slecht, hè, van Magix?

Voormalige gebruiker schreef op 01.03.2014 om 12:01 uur

 

Rob,

Ik neem zowel op de interne schijf als op geheugenkaart op.

Dank je wel voor de tip!

Dus als ik 't goed begrijp heb jij hetzelfde probleem? (PC ziet de camera maar kan vervolgens geen scenes importeren?)

Het klopt, het ligt niet aan jou, maar aan de software van Magix.

Handleiding klopt dus niet. Toch slecht, hè, van Magix?

Tja, er zijn natuurlijk in de loop der jaren meerdere video / foto camera's op de markt gekomen die ook allemaal hun eigen manieren hebben ontwikkeld. Omdat het VDL programma zeer complex is, kan je dit Magix niet ten volle aanrekenen. Wat je wel zou kunnen doen is, deze tekortkoming melden bij Magix en dan afwachten dat ze dit eens in een update repareert.

PeggyJean schreef op 01.03.2014 om 12:06 uur

Ga ik zeker doen! Mocht ik antwoord krijgen ben jij de eerste die ik een berichtje stuur.

Nogmaals dank voor je reactie(s)

Groetjes,

Peggy

Voormalige gebruiker schreef op 01.03.2014 om 12:20 uur

Ga ik zeker doen! Mocht ik antwoord krijgen ben jij de eerste die ik een berichtje stuur.

Nogmaals dank voor je reactie(s)

Groetjes,

Peggy

 

Oké

Voormalige gebruiker schreef op 02.03.2014 om 14:10 uur

Hallo Peggy,

Ik heb het probleem ondekt, maar de oplossing hiervoor moet van Magix komen.

Dat mijn Samsug fototoestel wel via de rode knop te benaderen is, is omdat windows hiervoor een schijfletter heeft aangemaakt, terwijl dit niet gebeurd bij mijn camcorder Sony HDR-CX730E is. zie foto's

De Wisselbare schijf (J) is mijn samsug fototoestel

HDR-CX730E heeft geen drive letter gekregen, maar is aangemerkt als een draagbaar apparaat. En daar zit het probleem.

Succes met de veelzijdige programma's van Magix,

Rob 

PeggyJean schreef op 02.03.2014 om 14:53 uur

Hallo Rob,

Helemaal, helemaal mee eens, ik heb dezelfde situatie bij mij geconstTeerd. Als ik het geheugenkaartje gebruik herkent de pc dit ook dmv een (drive)letter. Ik probeer contact te krijgen met Magix maar ben niet van plan om geld te betalen voor een telefoontje of een mail. Dat moet je nl eerst aanvragen door eerst te betalen. Wie bedenkt zoiets..

Groetjes Peggy

PeggyJean schreef op 02.03.2014 om 16:51 uur

Hallo Rob,

Ik heb de oplossing. Je moet in de camera de USB instelling op Mass Storage instellen. Hij staat nu waarschijnlijk op MTP, of automatisch. Bij Mass Storage kent de pc je camera een schrijfstationletter toe en dan kun je via VDL je bestanden binnenhalen.

 

Veel succes!!

Voormalige gebruiker schreef op 02.03.2014 om 18:10 uur

Hallo Peggy,

Mijn camera stond op automatisch. Ik heb nu de USB instelling op Mass Storage gezet. Nu worden filmfragmenten via de Rode knop wel in gelezen. Zo zie je maar weer. Met beredeneren en samenwerking kom je tot een oplossing.

Nog even dit.

Wanneer je VDL pakket koopt en geregistreed heeft, heb je vanaf de datum van registratie het eerste jaar e-mail support, lees de handleiding er maar opna. Daarna moet er betaald voor worden. Hardware problemen moet altijd een ticket worden aangeschaft. Zo kunnen ze prijs van de Magix programma's aantrekkelijk houden. Ook heeft dit forum zijn bestaansrecht wel bewezen.

Succes met de veelzijdige programma's van Magix

Rob 

 

   

PeggyJean schreef op 02.03.2014 om 19:01 uur

Ja leuk,hè? SMen weet je meer.

Helaas ik gebruik vdl  mx al langer dan een jaar..

Vriendelijke groet,

Peggy