Importeren in Videodeluxe 17plusHD van Avi-file met HD resolutie

aorbroek schreef op 17.01.2019 om 14:06 uur

Ik krijg de mededeling dat het bestandsformaat (van animatieprogramma Anime) niet kan worden gelezen. In de handleiding staat dat Avi-files met een hogere horizontale resolutie dan 782 alleen met de Plus versie kunnen worden gelezen.Maar die versie heb ik .dus. Waar kan het dan aan liggen? Het besturingssysteem is Windows 10. Ik heb een vaste computer.

Reacties

mi-bo schreef op 17.01.2019 om 14:20 uur

@aorbroek

Beste aorbroek.

Uw oproep gelezen.

Om een goed antwoord te kunnen ontvangen schrijft U over MAGIX vdl 17 of 2017.

Mvg

Michael

aorbroek schreef op 17.01.2019 om 14:26 uur

Het gaat om 17 en niet 2017.

mi-bo schreef op 17.01.2019 om 14:52 uur

@aorbroek

Beste aorbroek.

Dit is een Bill Gates probleem.

Uw programma werkte nog goed onder Windows 7.(met drivers). En Windows10 (1803 -1809) ondersteunen MAGIX Vdl 17 HD niet meer,dat is het probleem.

Mvg

Michael

Bol schreef op 17.01.2019 om 15:13 uur

Hallo Aorbroek,

Als ik het goed begrijp, kunt u VDL 17plus in Windows 10 opstarten en daar in werken. klopt dit? Als dat zo is, kan het zijn dat het AVI bestand niet compatibel is met het VDL 17plus programma, omdat u waarschijnlijk een codex mist. Audio Video Interleave is een containerbestand. Wat u zou kunnen doen is op uw bestand met het freeware programma Handbrake te converteren naar een MP4 bestand. Te downloaden vanaf: https://handbrake.fr/

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 17.01.2019, 15:20, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

aorbroek schreef op 17.01.2019 om 21:25 uur

Bedankt.Is gelukt!

Bol schreef op 17.01.2019 om 21:57 uur

Hallo Aorbroek,

Het doet mij deugd om te lezen, dat het probleem is opgelost. Maar wij als forumleden zijn toch benieuwd, hoe je het hebt opgelost. Heb je het AVI bestand met handbrake geconverteerd naar MP4 of heb je de juiste codex gevonden? Het antwoord dat je geeft, kan voor andere forumleden zeer nuttig zijn.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

aorbroek schreef op 17.01.2019 om 22:07 uur

Ja inderdaad heb ik het Avi-bestand geconverteerd met de knop "start encode" en daarbij kwam vanzelf de juiste codex erbij. Daar heb ik dus niet naar hoeven zoeken. Wel aan denken dat je voor de start van het encoderen al het pad aangeeft om de mpg-file op te slaan (onderaan).

Bol schreef op 17.01.2019 om 22:36 uur

Hallo Aorbroek,

Zoals ik het lees, heb je het AVI bestand geconverteerd met Handbrake. Persoonlijk, zou ik Handbrake zelf het juiste format laten kiezen, wanneer je deze naar het previewscherm sleep. Bij "format" zie dan welke bestandsformaat wordt gebruikt. Ben je niet te vrede over het resultaat, dan kan je via het tabblad "Video" zelf een ander format kiezen. zie afbeeldingen

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 17.01.2019, 22:38, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-