Importeren grote AVI bestanden

Nijf schreef op 10.01.2013 om 12:18 uur

Het importeren van grote AVI bestanden van bijv. 12Gb blijft een probleem.  Slepen vanuit de mediapool naar de monitor wil prima. De hele video van ongeveer 1 uur kan ik afspelen. Als ik de video naar de tijdlijn sleep krijg ik opname van slechts 1 a 2 minuten. Van alles geprobeerd met golf functie, scene detectie, vinkjes aan/uit bij  instelling AVI bestanden etc. maar zonder succes. Heeft iemand nog een suggestie of is de enige oplossing converteren naar een ander importformaat alhoewel AVI volgens de gebruiksaanwijzing van VdLMX18 wel ondersteund wordt.

Reacties

bobbiaan schreef op 10.01.2013 om 14:46 uur

Beste....,

Heb je het programma vanaf een installatieschijf geinstalleerd? Zo ja dan moet je je registreren, het programma actualiseren en daarna kan het programma pas goed werken.

Suc6

Bobbiaan

Nijf schreef op 10.01.2013 om 21:13 uur

Beste Bobbiaan,

Bijna een jaar geleden heb ik het programma geregistreerd. Hiervan  heb ik ook een email ontvangen:"bedankt voor het succesvol registreren van dit MAGIX-product". Over actualiseren van het programma heb ik geen enkele informatie gekregen.

Mvg Nijf

bobbiaan schreef op 10.01.2013 om 23:04 uur

Beste Nijf,

Start het programma eens op ga naar hulp en dan actualiseren. Mogelijk dat het daarna beter gaat.

Mvg

Bobbiaan

Nijf schreef op 11.01.2013 om 11:23 uur

Hallo Bobbiaan,

Bedankt voor je aanwijzingen. Ik heb er in ieder geval van geleerd dat ik het programma online actualiseren kan. Het probleem is helaas daarmee nog niet verholpen.

Mvg. Nijf

RiViS schreef op 11.01.2013 om 12:13 uur

Hallo Nijf,

AVI is een drager met nogal wat varianten. Een veel gebruikte is DV-AVI, bij videocamera's met DV tapes, daar moet VdL in elk geval mee overweg kunnen. Vraag is wat de herkomst is van je AVI files (fotocamera, filmcamera, merk en type?), dan is er wellicht iemand op dit forum die je verder kan helpen.

Je kunt ook even kijken of in je programma-instellingen (sneltoets Y, of via Bestand/..) , tabblad Systeem, onder Importformaten alle formaten zijn aangevinkt. Klik eventueel op "Alles selecteren".

groet,

Rijk

Nijf schreef op 11.01.2013 om 21:49 uur

Hallo Rijk,

Ik heb destijds mini DV-bandjes opgenomen met een JVC videocamera type GR- DVL150.

Onder importformaten in tabblad systeem staan bij mij de volgende formaten waarin AVI voorkomt:

AVI import module

Internal AVI import

Internal direct show AVI import

Er staat niets bij over DV-AVI. Alle importformaten staan aangevinkt.

Mvg. Nijf

bobbiaan schreef op 11.01.2013 om 22:20 uur

Nijf,

Bij JVC camera's wordt vaak een apart programma geleverd waarmee je de data naar de harde schijf kan transporteren. Daarna is mijn ervaring kan in Magix inlezen.

Groet,

Bobbiaan

lucky_me schreef op 13.01.2013 om 06:17 uur

Hallo

Je probeert een bestand van 12GB te laden in een programma dat maar overweg kan met 4 GB geheugen (32 bit programma). Ik vermoed dat magix begint in te laden maar snel ziet dat de taak boven de mogelijkheden ligt.

Wanneer je het bestand naar de monitor sleept wordt de film gewoon gelezen, daar is weinig geheugen voor nodig.

Wanneer je het bestand daarentegen naar de tijdlijn sleept weet magix dat er bewerking volgt en probeert het bestand in zijn geheugen te laden om vlotter te kunnen werken.

Ik zou proberen kleinere stukjes (3 à 4 GB max) in te laden en te bewerken en nadat alle deeltjes naar wens zijn bewerkt kan je alles terug samenvoegen.

mvg

Luc

Sorry

Het ziet er naar uit dat ik hier de bal volledig mis sloeg. Ik probeerde een dergelijk bestand in te laden  en het lukt inderdaad.

mvg

Luc

bobbiaan schreef op 13.01.2013 om 14:53 uur

Beste mensen,

Even terug naar de basis,we weten niet wat de cofiguratie van Nijf zijn PC is, dus graag hier enkele vragen waarna we verder gaan zoeken om het probleem op te lossen.

Waaruit is de PC opgebouwd en welk besturing staat er op.Na de antwoorden gaan we verder zoeken. Een Mini DV filmje van één uur bestaat uit ca.12 tot 13 Gb opslag, twee DV filmpjes op de tijdlijn plaatsen is géén probleem dus is er iets anders dat de boel stagneert.

Bobbiaan

Nijf schreef op 13.01.2013 om 22:22 uur

Hallo,

Allereerst alvast bedankt voor het meedenken. Het besturingssysteem op mijn computer is Windows 7 Home Premium.De processor is Intel Core i7-3770CPU. Verder is het intern geheugen van mijn computer 16Gb.Grote m2ts bestanden kan ik zonder problemen naar de tijdlijn slepen en bewerken. Alles gaat snel en zonder haperingen of schokkende beelden.

Ik wil nu proberen of mijn AVI bestanden bij iemand anders met een MAGIX programma wel geimporteerd kunnen worden. Dan weet ik in ieder geval of het aan het bestand ligt of niet.

Mvg. Nijf

Nijf schreef op 18.01.2013 om 23:05 uur

Beste mensen,

Het probleem is opgelost. Ik heb zojuist nogmaals online geactualiseerd en kon een nieuw bestand downloaden. In dit  nieuwe bestand staat ook informatie over de import en export van AVI bestanden.

Ik heb een van mijn AVI bestanden eerder deze week ook aan iemand anders gegeven. Hij had precies hetzelfde probleem met VDMXPremium versie 18. De laatste versie van 2013 importeerde mijn bestand echter zonder problemen. Alhoewel ik nu niet weet wat er eigenlijk mis was met het programma (misschien kan iemand van Magix dat beantwoorden) ben ik wel blij dat ik na vele weken "probleem zoeken" weer gewoon met videobewerking aan de slag kan.

Iedereen die meegedacht heeft hartelijk bedankt !

Groetjes Nijf