Importeren film vanaf DV-camera (Sony) met fire-wire kabel lukt niet.

s.heidstra1 schreef op 03.02.2014 om 17:42 uur

In de veelgestelde vragen las ik een probleem m.b.t. het niet kunnen importeren van een film vanaf een DV-camera op de computer, omdat deze geen verbinding kan maken met de camera. In het  antwoord las ik, dat dit te maken kan hebben met het opblazen van de fire-wire aansluiting als gevolg van het onjuist aansluiten (eerst op de computer en dan op de camera). Ik zit met hetzelfde probleem. Maar ik vraag mij af wat ik onder opblazen moet verstaan en wat daarvan de (schadelijke) gevolgen kunnen zijn. Kan de fire-wire kabel dan bijv. niet meer gebruikt worden. Het probleem in de vraagstelling bleek echter niet de aansluiting, maar het terugzetten van drivers. Ook hier kan ik mij als leek geen voorstelling van maken. Wat moet je doen om dit op te lossen? Ik heb in december nog een film geïmporteerd zonder problemen en nu lukt het ineens niet meer. Wie weet raad? Ter informatie: ik beschik over Windows-8, voorheen over XP.

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 03.02.2014 om 20:13 uur

Het beste is bij fire-wire is tenallen tijde eerst de benodigde aansluitingen te maken en dan pas de computer en de camera aanzetten. Bij een andere volgorde is de kans groot dat je de fire-wire (1394) (opblaast) niet letterlijk maar hardwarematig. Dat kan kan zowel aan de computerkant danwel de camera kant zijn. Het beste is bij een andere PC de camera aansluiten of als dat niet werkt een ander camera op dezelfde PC enz.. proberen. Heb ik ook een keer gehad. Je bent er lang zoet mee. Bij mij was het de camera die een kapotte fire-wire had.Kost veel geld om te laten repareren!

Cees 

Voormalige gebruiker schreef op 04.02.2014 om 09:29 uur

Beste,

Heeft u de antwoorden goed gelezen. Het probleem is bij Antiet gelost (zie laatste antwoord)

http://www.magix.info/nl/importeren-vanaf-dv-camera-met-firewire-kabel-lukt-niet.knowledge.1069793.html

Hij heeft het over drivers terugzetten naar XP of zo iets. Mijn advies is stuur een prive bericht aan Antiet, misschien dat hij u verder kan helpen.

Succes,

Rob

s.heidstra1 schreef op 07.02.2014 om 11:24 uur

Heren Rob en Cees, bedankt voor jullie reactie.

Het probleem is opgelost door toepassing van systeemherstel.

S. Heidstra.