Reacties

mi-bo schreef op 21.05.2018 om 20:39 uur

Jan,

Heeft u al geprobeert als U op de geluid lijn gaat staan optie geluidgolf weergave aanmaken

Groeten

Michael

jangoes schreef op 21.05.2018 om 20:43 uur

ik werk al jaren met Magix en nooit problemen gehad, bij de shots zit geluid, maar als ik hem importeer neemt hij het geluid niet mee en staat er een strakke lijn, ook bij geluidgof aanmaken, er is ook helemaal niets te horen

jangoes schreef op 21.05.2018 om 20:44 uur

heb het programma al naar standaard instellingen gezet, maar ook dat helpt niet

mi-bo schreef op 21.05.2018 om 20:48 uur

Jan.

Heeft U toevallig pas een grote Windows update geinstalleerd

Groeten

Michael

jangoes schreef op 21.05.2018 om 20:53 uur

ja dat klopt, dit weekend nog

mi-bo schreef op 21.05.2018 om 20:55 uur

Jan,

dit probleem is in Duitsland bekend

is sinds kort bekend, en ligt inderdaad aan de Windows 10 update... aan een oplossing wordt gewerkt, maar je kunt het zelf ook oplossen, door onderstaande te volgen:

Hier is door Microsoft iets met een codec gewijzigd, waardoor deze import nu in Video deluxe / Video Pro X / Photostory Deluxe niet meer werkt. Er wordt gewerkt aan een oplossing voor dit probleem.

U kunt het echter zelf reeds oplossen door een expliciete export naar Mpeg-2 te maken met AC3 audio. Open daartoe een klein projectje (bijvoorbeeld het Demo-project). Ga dan naar menu Bestand / Film exporteren / Video als MPEG-video... Zet dan een vinkje linksboven bij Alle weergeven, en kies dan de Preset Standaard dvd PAL AC3. Klik Ok om de export te starten. Nu wordt als het goed is gevraagd de audio-codec te downloaden en te activeren. Hierna zal de audio weer functioneren bij uw video-bestanden.

MAGIX Software GmbH

Erik. Technischer Support NL/BE / Supportmanager

Groeten

Michael

jangoes schreef op 21.05.2018 om 21:17 uur

jij dat werkt inderdaad, je ziet alleen niet meer de volume curve, maar dat is minder erg, heb nu weer geluid, bedankt