Reacties

mi-bo schreef op 21.05.2018 om 20:39 uur

Jan,

Heeft u al geprobeert als U op de geluid lijn gaat staan optie geluidgolf weergave aanmaken

Groeten

Michael

jangoes schreef op 21.05.2018 om 20:43 uur

ik werk al jaren met Magix en nooit problemen gehad, bij de shots zit geluid, maar als ik hem importeer neemt hij het geluid niet mee en staat er een strakke lijn, ook bij geluidgof aanmaken, er is ook helemaal niets te horen

jangoes schreef op 21.05.2018 om 20:44 uur

heb het programma al naar standaard instellingen gezet, maar ook dat helpt niet

mi-bo schreef op 21.05.2018 om 20:48 uur

Jan.

Heeft U toevallig pas een grote Windows update geinstalleerd

Groeten

Michael

jangoes schreef op 21.05.2018 om 20:53 uur

ja dat klopt, dit weekend nog

mi-bo schreef op 21.05.2018 om 20:55 uur

Jan,

dit probleem is in Duitsland bekend

is sinds kort bekend, en ligt inderdaad aan de Windows 10 update... aan een oplossing wordt gewerkt, maar je kunt het zelf ook oplossen, door onderstaande te volgen:

Hier is door Microsoft iets met een codec gewijzigd, waardoor deze import nu in Video deluxe / Video Pro X / Photostory Deluxe niet meer werkt. Er wordt gewerkt aan een oplossing voor dit probleem.

U kunt het echter zelf reeds oplossen door een expliciete export naar Mpeg-2 te maken met AC3 audio. Open daartoe een klein projectje (bijvoorbeeld het Demo-project). Ga dan naar menu Bestand / Film exporteren / Video als MPEG-video... Zet dan een vinkje linksboven bij Alle weergeven, en kies dan de Preset Standaard dvd PAL AC3. Klik Ok om de export te starten. Nu wordt als het goed is gevraagd de audio-codec te downloaden en te activeren. Hierna zal de audio weer functioneren bij uw video-bestanden.

MAGIX Software GmbH

Erik. Technischer Support NL/BE / Supportmanager

Groeten

Michael

jangoes schreef op 21.05.2018 om 21:17 uur

jij dat werkt inderdaad, je ziet alleen niet meer de volume curve, maar dat is minder erg, heb nu weer geluid, bedankt

mi-bo schreef op 21.05.2018 om 21:23 uur

Jan.

Bedankt voor de feedback,

Veel montage plezier

Groeten

Michael

Bol schreef op 21.05.2018 om 23:19 uur

Hallo Jan,

Het is goed om te lezen, dat bij jou het audioprobleem, op de beschreven manier, is opgelost.

Zo kan je de volumecurve opnieuw laten aanmaken:

1. plaats de muisaanwijzer op het geluidspoor en klik op de rechtermuis en kies "golfweergave aanmaken" (sneltoetsen Shift+E)

of

1. druk op de letter "Y" en ga naar "het tabblad Video/Audio en zet een vinkje bij "Golfvorm bij import automatisch aanmaken. Nu wordt wanneer je een fragment op de tijdlijn gezet, de golfweergave aangemaakt

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

plagge schreef op 22.05.2018 om 19:15 uur

Hetzelfde probleem heb ik ook gehad met de upgrade van Windows 10 en zoals het er nu naar uitziet zal dat ook wel in de toekomst blijven. Ik kom puur toevallig op deze threat terecht want ik heb dezelfde oplossing al op 8 mei gezien van een zekere BOL.

De tekst die MI-BO gebruikt is bij nader naspeuren dan ook letterlijk uit de threat van BOL. Dat vind ik vreemd want in andere forums zie je ook wel dat iemand een eerder gebruikte oplossing aan de vragensteller doorgeeft maar noemt dan ook wel degene die de oplossing echt bedacht heeft. En laten we eerlijk zijn het "loon" dat de vrijwillige helpers krijgen zou op zijn minst toch wel het noemen van hun naam moeten zijn. Toch. Dus laten we dat voor de toekomst afspreken. 👍

Ik ben in ieder geval door de inzet van BOL goed geholpen.

Groet, Geertjan

John-Edens. schreef op 23.05.2018 om 00:54 uur

@mi-bo hartelijk dank voor je bijdrage, het heeft mij ook geholpen. Weet niet of M2ts hetzelfde bestand is, waar deze topic over gaat maar je instructies hebben mij geholpen.

Nu nog alleen een oplossing zoeken voor het branden op DVD. Kan die vraag hier gesteld worden of moet ik daarvoor een nieuwe topic openen>?

Hartelijke groet,
John.

mi-bo schreef op 23.05.2018 om 08:35 uur

@John-Edens.

Een goed bericht.

Voor een andere vraag kunt U het beste een nieuwe topic aanmaken

Groeten

Michael

Bol schreef op 23.05.2018 om 09:16 uur

@John-Edens.

Welkom op dit forum. Voor meer informatie zie ook eens: https://www.magix.info/nl/forum/na-upgrade-w10-1803-geen-geluid-meer-bij-m2ts-50p--1205661/

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 23.05.2018, 09:17, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-