import van een film

Henricus schreef op 07.02.2013 om 11:44 uur

Waarom krijg ik bij het importeren van een film niet alle fragmenten appart in het scherm no 5.

Nu kan ik alleen maar het begin bekijken van de film en niet ieder fragment appart.

Bij foto's zie je iedere foto afzonderlijk dus kun je de volorde veranderen,je moet wel iedere foto slepen naar de tijdlijn maar dit vindt ik niet erg.

Ik heb video de luxe 2013

Graag u reactie.

Reacties

Cinecor schreef op 07.02.2013 om 16:01 uur

Als je een "film" importeert naar de tijdlijn en je wilt er afzonderlijke clips (met fragmenten bedoelen we doorgaans andere gedeelten uit een film) van maken dan moet je scènedetectie toepassen. Je krijgt dan "takes" die je afzonderlijk in de montage kan gebruiken.

Heb je opnamemateriaal (dat noemen we de footage en liever niet "een film") op een miniDVband dan moet je bij het capturen aangeven dat scènedetectie moet worden toegepast. Je krijgt dan op de pc allemaam afzonderlijke bestanden.

Bij andere opslagmedia van de camera zijn het al afzonderlijke bestanden, die je dan met de Windows Verkenner naar de pc kan kopiëren. NLEsoftware is daarvoor niet nodig.

In een montage staan op de tijdlijn clips die verwijzen naar de bestanden. Als je iets aan de clips veranderd of er effecten op toepas verandert het digitale bestand op de pc dus niet, maar heeft dat uitsluitend invloed op je filmproject en de uiteindelijke film als je je filmproject hebt geëxporteerd. Pas dàn is er dus sprake van "film" in de ware zin van het woord!

Henricus schreef op 10.02.2013 om 10:43 uur

Beste,

Waar vindt ik dan scenedetectie?

Cinecor schreef op 10.02.2013 om 13:50 uur

Beste,

Waar vindt ik dan scenedetectie?

Kijk bij in het hoofdmenu bij Help>tab: Index>selecteer: Scènedetectie en je kan er alles over lezen.