Import HD fragmenten in MPEG2

yoleke schreef op 19.10.2011 om 21:46 uur

Daar het importeren van  HD fragmenten (16:9 1400x1080) bij het afspelen in de monitor hapert, heb ik geprobeerd met halve resolutie (programma instellingen video/audio, film weergave) te werken maar dit bracht geen verbetering.

De grafische kaart van mijn PC is vermoedelijk niet sterk genoeg.

Ook als ik film instellingen verander in 576x720 en aanpas bij import,  verloopt het niet beter. Met Bestand batch conversie om over te schakelen naar MPG2 krijg ik een foutmelding.

Mocht dit lukken heb je dan geen kwaliteitsvermindering bij het branden van een DVD? 

 

Weet iemand daar raad bij?

Alvast bedankt

Yoleke

 

 

 

 


 

Als je de beelden importeert in mpeg 2, kan je dan nog in HD kwaliteit exporteren en branden op DVD?
Moet je dan exporteren in mpeg 2 of 4 of ? , om de kwaliteiten op de uiteindelijke DVD te behouden?

Exporteren in 1440: 1080 blijkt geen optie! Doe je dat dan in 1920: 1080?

Alvast bedankt voor advies

Reacties

Polders schreef op 20.10.2011 om 11:06 uur

Beste Yoleke, het aanpassen van de weergave tijdens bewerken, is bedoeld om rekencapaciteit van de pc - processor te ontlasten en heeft geen invloed op de kwaliteit van een op DVD gebrande film. Die wordt probleemloos weergegeven. Een project kan overigens meerdere malen - ook met andere instellingen worden opgeslagen/gebrand

Misschien overbodig, maar als je besluit om in 1920x1080 te werken, check dan of al de apparatuur dit kan weergeven.

Veel succes