Reacties

mi-bo schreef op 08.02.2012 om 13:57 uur

Goedenmiddag welke versie van Vdl gebruikt U.

ontkoppel beeld en geluid, ga naar 1 frame , kies de beste frame, daarna via bestand exporteren, onderin staat mpeg, jpeg maken, en wordt direct in uw media pool geplaats en kan het daarna via magix print uitprinten.

Wel eerst beeld en geluid ontkoppelen, via schakel (boven tijdlijn grijs gekleurd)

gr

Polders schreef op 08.02.2012 om 14:00 uur

Probeer eens een printscreen en sla die daarna op als een JPEG

Veel succes

JosKooij schreef op 08.02.2012 om 14:00 uur

video de luxe 17 HD

RiViS schreef op 08.02.2012 om 17:34 uur

Er is ook een sneltoets voor, volgens het programma is dat Ctrl + Alt + J. Maar pas op: Als ik die gebruik, dan wordt bij mij Nero geopend. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of dat bij meer mensen zo is.

Ik heb het opgelost door via Bestand/ Instellingen/ Sneltoets (of Ctrl + Shift + U) een andere sneltoets toe te wijzen, je moet even zoeken tot je er eentje vindt die niet al door VdL is toegewezen aan een andere functie.

Zelf heb ik gekozen voor Alt + / , die was nog vrij. In oudere programma's was de sneltoets voor enkele beeld als jpeg: Alt + N (of Alt + B, dat weet ik zo niet uit mijn hoofd), maar die zijn in VdL17 en VdL MX al toegewezen aan andere functies. Je kunt die overigens wel wissen, als je ze niet belangrijk vindt.

Tenslotte, @ mi-bo: volgens mij is het niet nodig om beeld en geluid eerst te ontkoppelen, alleen het videoframe wordt als jpeg geëxporteerd, met het geluid gebeurt niets.

groet,

Rijk

Cinecor schreef op 10.02.2012 om 11:08 uur

Er is ook een sneltoets voor, volgens het programma is dat Ctrl + Alt + J. Maar pas op: Als ik die gebruik, dan wordt bij mij Nero geopend. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of dat bij meer mensen zo is.

Ik heb het opgelost door via Bestand/ Instellingen/ Sneltoets (of Ctrl + Shift + U) een andere sneltoets toe te wijzen, je moet even zoeken tot je er eentje vindt die niet al door VdL is toegewezen aan een andere functie.

Zelf heb ik gekozen voor Alt + / , die was nog vrij. In oudere programma's was de sneltoets voor enkele beeld als jpeg: Alt + N (of Alt + B, dat weet ik zo niet uit mijn hoofd), maar die zijn in VdL17 en VdL MX al toegewezen aan andere functies. Je kunt die overigens wel wissen, als je ze niet belangrijk vindt.

Tenslotte, @ mi-bo: volgens mij is het niet nodig om beeld en geluid eerst te ontkoppelen, alleen het videoframe wordt als jpeg geëxporteerd, met het geluid gebeurt niets.

groet,

Rijk

Hoewel ik ook Nero heb geïnstalleerd werk het bij mij zoals de bedoeling is.

Het ontkoppelen van video/audio is inderdaad niet nodig. Dat komt omdat jpeg geen audio kan bevattent!!!

Ook de hier voorgesteld optie om via printscreen een "foto te maken" van het previewscherm is natuurlijk niet de goede oplossing.

 

RiViS schreef op 10.02.2012 om 13:24 uur

 

Hoewel ik ook Nero heb geïnstalleerd werk het bij mij zoals de bedoeling is.

Hallo Cinecor,

Dank voor je reactie. Ik heb nog even beter gekeken wat er gebeurt: Het is een player van Nero (Nero home media essentials) die wordt geopend, dus niet het brandprogramma zelf. Evengoed irritant. Ik heb de snelkoppeling nu via Start/ Alle programma's/ Nero/ Nero home player etc, rechtsklik/ verwijderen weggehaald en nu werkt het in VdL weer goed.

Toch hou ik mijn zelfbedachte snelkoppeling (Alt  / )  ook maar (er bij) aan, is gemakkelijker te onthouden....

groet,

Rijk