In één project meerdere films aanmaken. Bij het aanmaken van nieuwe films (ik wil 10 films maken in één project), blijft in het 'filmoverzicht' steeds slechts één film zichtbaar. Hoe kan dat?
ja, dat is normaal. je kiest voor nieuwe film bestand/films beheren/nieuw of ook via de filmspoel onder de preview monitor. je krijgt nu een pop up venstertje waarin gevraagd wordt of je de aktieve film wil sluiten of niet. Je kiest hier voor niet sluiten en ....hij is toch weg???? Dit is maar schijn, de vorige film(s) word(t)(en) geplaatst onder genoemde filmrol. Wanneer je er nu op klikt zie je de film(s) die je net sloot staan en de nieuwe filmkan je nu in de time-line plaatsen.
bij het branden krijg je nu verschillende hoofdfilms.
Maar in de situatie die jij beschrijft, staan er al meerdere films in de filmspoel. Mijn probleem is dat ik niet meerdere films in de filmspoel kan krijgen (dus valt er ook niets te sluiten of niet). Ik wil gewoon een nieuwe film maken en die een naam geven. Het zal wel heel elementair zijn, maar het lukt mij niet. Sterker nog, in het verleden heb ik het meerdere keren gedaan, maar of ik ben het vergeten, of het werkt niet.
Dus, in een nieuw project, wil ik meerdere hoofdfilms maken. Ik kies in de filmspoel 'nieuw', dan gebeurt er ogenschijnlijk niets. Er blijft gewoon één film (met de naam van het project) in de filmspoel staan. Kies ik 'hierbenoemen', dan kan ik een nieuwe naam ingeven, deze verschijnt dan in de filmspoel, maar de oorspronkelijke is weg. Dus er staat nog steeds één film in de filmspoel. Ik krijg er niet meerdere films in.
In je project staat er één in je filmspoel en één in je time-line. wanneer je er nog één aan toevoegt komt de tweede bij de eerste in de filmspoel en komt de derde op de time-line enz...
Dat is nu juist het probleem: Wanneer ik er nog één aan toevoeg, komt de tweede niet bij de eerste in de filmspoel. Waarschijnlijk doe ik het gewoon fout, ik vergeet een handeling.
Misschien kun je mij precies vertellen HOE ik een film moet toevoegen.
doe eens wat je reeds deed maar voeg er nu nog een derde film aan toe, nu staan er 2 films in de filmspoel en één in de time line. Zie ook uitleg eerste antwoord.
Ik heb intussen misschien wel 20 nieuwe films gemaakt, maar er blijft er maar één in de filmspoel staan. In de tijdlijn staat een blanco tijdlijn en dat blijft ook zo. Moet ik soms, na het aanklikken van 'nieuw' in de filmspoel, nog een andere handeling doen? Opslaan of zo? (dit heeft trouwens ook geen effect). Ik heb steeds het idee dat ik een (uiterst voor de hand liggende) handeling vergeet.
Misschien als je stap voor stap verteld wat jij doet om meerdere films in de filmspoel te krijgen, dat het dan duidelijk wordt.
dat stond toch ook in mijn eerste antwoord? "de nieuwe film kan je nu in de tijdlijn plaatsen" mijn eerste antwoord was reeds stap voor stap, meer is er niet.
Ik heb intussen misschien wel 20 nieuwe films gemaakt, maar er blijft er maar één in de filmspoel staan. In de tijdlijn staat een blanco tijdlijn en dat blijft ook zo. Moet ik soms, na het aanklikken van 'nieuw' in de filmspoel, nog een andere handeling doen? Opslaan of zo? (dit heeft trouwens ook geen effect). Ik heb steeds het idee dat ik een (uiterst voor de hand liggende) handeling vergeet.
Misschien als je stap voor stap verteld wat jij doet om meerdere films in de filmspoel te krijgen, dat het dan duidelijk wordt.
het moet lukken;
op dit punt gekomen moet je vanuit je mediapool een nieuwe film in je tijdlijn slepen. Wanneer je de derde film wil laden druk je opnieuw op nieuwe film. De tweede film verhuist naar de filmrol (nu staan er dus 2 in de filmrol) en vanuit de mediapool kan je de derde film op de tijdlijn slepen. Wanneer je de vierde film wil laden druk je opnieuw op nieuwe film. De derde film verhuist naar de filmrol (nu staan er dus 3 in de filmrol) en vanuit de mediapool kan je de vierde film op de tijdlijn slepen.
Je moet inderdaad iets in de tijdlijn hebben staan. Nadat ik wat beelden in de tijdlijn plaatste, kon ik meerdere films aanmaken. Ik dacht te beginnen met een (lege) structuur van benoemde hoofdstukken (films) en ze daarna in te vullen met beelden. Maar het moet andersom: eerst beelden vullen en daarna films maken.
Hoe dan ook, je hebt me op de goede weg geholpen!!! (net op tijd).