Ik wil de functie van MPEG-4-Codec uitvoeren.

serafijn schreef op 23.01.2022 om 17:11 uur

Ik wil de functie MPEG-4-Codec uitvoeren. Ik krijg steeds de melding krijg dat ik al beperkt gebruiker wil activeren ik dit opnieuw moet moet uitvoeren met administrator rechten. Ik weet echt niet wat te doen. Toen ik het programma Video Deluxe Premium 2021 vorig jaar aankocht kon ik automatisch opslaan als MP4. Ik heb nu de bijkomende activering betaald nieuwe activeringscode gekregen maar nog steeds krijg ik dezelfde tekst. Kan iemand mij helpen? U kan mij ook mailen op xxxxx@xxxxxnet.be

Emailadres door moderator gewijzigd i.v.m. privacy

Reacties

Bol schreef op 23.01.2022 om 17:56 uur

Hallo @serafijn,

Welkom op het forum door en voor Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkander, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

Allereerst even dit. Zet nooit privégevoelige informatie op een openbaar forum. Hier kan andere misbruikt van maken.

Voor zover ik het kan beoordelen wilt u MPEG-4 (MainConcept) in Video Deluxe 2022 activeren. Mpeg-4 (MainConcept) is niet meer aanwezig in Video Deluxe en daarom niet meer te downloaden en te installeren.

... Ik moet uitvoeren met administrator rechten....

Dit doet zo:

  • Klik met de rechtermuisknop op de snelkoppeling
  • klik op: Als administrator uitvoeren.

Succes, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties en aanvullingen

Laatst gewijzigd door Bol op 23.01.2022, 17:58, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

serafijn schreef op 01.02.2022 om 12:54 uur

Het werkt niet ook als ik inlog als administrator. Als ik een andere film wil openen en/of opslaan krijg ik dezelfde tekst van MPeg4 maar nu krijg ik ook de tekst dat het programma toegang nodig heeft tot een MPEG-2 codec. Moet ik deze dan weeral apart kopen? Dit is echt niet meer fijn. Ik denk dat ik ga uitkijken naar een ander filmbewerkingsprogramma als ik steeds vanalles moet bijkopen. Ik ben al heel vele jaren gebruiker van Magix video. Als ik een nieuwere versie aankoop betaal ik steeds meer en krijg steeds minder. En dan moet ik nog deze dingen extra aankopen.

serafijn schreef op 01.02.2022 om 12:58 uur

 

Bol schreef op 01.02.2022 om 13:03 uur

Hallo @serafijn,

Mpeg-2 codec zit standaard in Video Deluxe 2022/ U hoeft deze niet apart aan te schaffen. Ik heb zo'n vermoeden, dat bij VDL 2022 niet meer goed is geïnstalleerd. Mijn advies deinstalleer en installeer VDL 2022 geheel opnieuw, zoals Magix Support adviseert. Zie: Video Deluxe opnieuw installeren.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 01.02.2022 om 13:04 uur

 

Hallo @serafijn,

Wat gebeurd er als op online activeren klikt? Volgens mij wordt deze dan gratis geactiveerd.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

serafijn schreef op 01.02.2022 om 13:25 uur

Ik heb VDL opnieuw geïnstalleerd. Het is wel mijn versie van 2021. Het is opnieuw hetzelfde ik moet MPEG-4 weer activeren. Ik heb zoals hierboven gezegd rechtermuisknop en uitvoeren als administrator aangeklikt maar het on line activeren lukt dus niet.

serafijn schreef op 02.02.2022 om 17:53 uur

 

Ik wil de functie MPEG-4-Codec uitvoeren. Ik krijg steeds de melding krijg dat ik al beperkt gebruiker wil activeren ik dit opnieuw moet moet uitvoeren met administrator rechten. Ik weet echt niet wat te doen. Toen ik het programma Video Deluxe Premium 2021 vorig jaar aankocht kon ik automatisch opslaan als MP4. Ik heb nu de bijkomende activering betaald nieuwe activeringscode gekregen maar nog steeds krijg ik dezelfde tekst. Kan iemand mij helpen? U kan mij ook mailen op xxxxx@xxxxxnet.be

Emailadres door moderator gewijzigd i.v.m. privacy

Ik heb deze bewerkingen uitgevoerd maar het lukt nog steeds niet. Ik krijg nog steeds de melding dat ik als beperkt gebruiker het opnieuw moet uitvoeren als administrator rechten. Ik ben de enige beheerder op mijn desk top. Ik ben eigenlijk ten einde raad en moet dringend een filmpje afwerken.

serafijn schreef op 04.02.2022 om 16:02 uur

Ik heb de vraag al gesteld doch geen afdoend antwoord gekregen. Misschien kan iemand mij toch verder helpen.

Ik had VDL2021, deze werkte perfect totdat ik plots Mpeg4 codec en Mpeg2 moest installeren. Ik heb dit dus aangekocht (4.99 euro) maar het lukt dus niet om dit te installeren. Ik krijg ook steeds de vermelding dat ik opnieuw moet proberen in de administrator versie, zie eerder bericht. Ook dat heb ik al meerdere keren gedaan maar het lukt ook niet. Ik heb dan ook de vraag gesteld aan Magix support maar daar kreeg ik opnieuw hetzelfde antwoord dat ik moet openen als administrator. Op mijn bijkomende vraag of zich dat probleem zou blijven voordoen als ik de nieuwste versie 2022 zou aankopen kreeg ik te horen dat dit in de nieuwe versie was inbegrepen. Ik heb dus de versie 2022 geïnstalleerd maar nog steeds hetzelfde probleem. Ik vermoed dat er inderdaad wel ergens in mijn PC iets moet zitten wat het installeren verhinderd maar ik weet niet wat. Ik heb verder gezocht op het forum van Magix en dan ben ik erbij uitgekomen dat ik in het windows register een bepaalde KEY moest verwijderen als ik bemerkte als ik die bepaalde KEY niet open kreeg. Onderstaande KEY kreeg ik niet open dus deze zou moeten verwijderd worden, zoals gezegd ergens op het hulp forum. Ik weet echter niet hoe ik dat moet doen want het in het forum aangehaalde gratis programma krijg ik het niet verwijderd en Ik ben echter bang dat ik iets essentieels ga verwijderen. Dit is de betreffende KEY; Computer\HKEY_CLASSES_ROOT\Wow6432Node\CLSID\{​​​7DC6E619-5C35-4371-9D2A-9CF021CB55D1}​​​

Ik heb op het hulpforum gezien dat er meerdere mensen zijn met dit probleem. Waarom niet ergens een hulptool of de juiste informatie zodat alles weer werkt.

Ik ben ten einde raad en al enkele dagen aan het zoeken om dit te kunnen oplossen.

Met beste dank op voorhand.

sipke schreef op 08.02.2022 om 10:40 uur

Ik weet niet of het de juiste oplossing is maar probeer eens compaliteitsproblemen oplossen. Met rechts op starticoon klikken.

serafijn schreef op 08.02.2022 om 14:18 uur

Ik heb een uitvoerig verslag overgemaakt naar het service centrum. Ik ben weer eens benieuwd.

 

Bol schreef op 08.02.2022 om 14:46 uur

@serafijn

Hallo Serafijn,

U hebt er goed aangedaan, om u probleem voor te leggen bij Magix Support. Zelf krijg ik het vermoeden, dat er net als bij de Mpeg-4 codex nu ook een registersleutel verwijderd moet worden uit het Windows Register voor Mpeg-2 codex. Maar welke dat is, dat is door u en mij niet echt te achterhalen.

Voorlopig kunt u niet anders doen, dan het antwoord van Magix Support af te wachten.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Maarten-Perfors schreef op 19.02.2022 om 22:44 uur

Het werkt niet ook als ik inlog als administrator. Als ik een andere film wil openen en/of opslaan krijg ik dezelfde tekst van MPeg4 maar nu krijg ik ook de tekst dat het programma toegang nodig heeft tot een MPEG-2 codec. Moet ik deze dan weeral apart kopen? Dit is echt niet meer fijn. Ik denk dat ik ga uitkijken naar een ander filmbewerkingsprogramma als ik steeds vanalles moet bijkopen. Ik ben al heel vele jaren gebruiker van Magix video. Als ik een nieuwere versie aankoop betaal ik steeds meer en krijg steeds minder. En dan moet ik nog deze dingen extra aankopen.

serafijn schreef op 20.02.2022 om 08:33 uur

Misschien kan ik hiermee iemand helpen.

Eerst om  de <Mpeg4-codec te laten werken heb ik deze Key moeten verwijderen.

Computer\HKEY_CLASSES_ROOT\Wow6432Node\CLSID\{​​​7DC6E619-5C35-4371-9D2A-9CF021CB55D1}​​​ 

Dan bleek de MPEG2-Codec ook niet te werken. Na heel veel zoeken en mailen heb ik dan antwoord gekregen dat ik hiervoor ook een Key diende te verwijderen.

 

Dear Serafijn,

Thank you for your message. The approach you have with deleting the key is correct. But for the MPEG-2 codec you need to remove this key: 
Computer\HKEY_CLASSES_ROOT\Wow6432Node\CLSID\{B34CD9F0-58BE-48A9-8F8F-002906E620EB}