ik werk met video deluxe 17 Premium; probleem bij branden

fransbe schreef op 07.10.2015 om 21:30 uur

de eerste 'branding' (van mijn film van 35') gaat zonder probleem op een dvd-rw (van fuji)

ik breng een minieme wijziging aan en brand op een dvd+R (van Kruidvat) en ik krijg (ik denk bij de 5e stap van het volledige proces) de melding : interne fout tijdens de bewerking; bronbestand/-directory niet gevonden.

Brandproces dus afgebroken - ik heb het zo 3 keer geprobeerd (telkens met een zelfde type dvd+R), telkens mislukt.

Kan het aan de soort dvd liggen of is het ergens anders te zoeken? Bij een van de vorige, mislukte brandprocessen was gespecifieerd : bronbestand/-directory niet gevonden (138e hoofdstuk)

Wie kan mij helpen?  Alvast bedankt.

Frans

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 07.10.2015 om 22:29 uur

Hallo Frans,

Ik heb dit ook ooit gehad. Mijn oplossing was toen:

1. klik op branden

2. klik op DVD

3. klik op Encoder-instellingen

4. klik op Reset.

5. haal het vinkje weg bij Smart Rendering

Succes,

Rob

fransbe schreef op 08.10.2015 om 14:44 uur

Bedankt, Rob, maar het lukt niet; ik heb uitgevoerd wat je aangeraden hebt, maar ik krijg dezelfde foutmelding als ervoor : interne fout tijdens de bewerking  bronbestand/-directory niet gevonden. Ik heb het geprobeerd met 2 verschillende dvd's (+ R ).

Wat ik niet vermeld had, maar ik denk niet dat dit een invloed heeft, daar ik het vorige jaren al herhaaldelijk zonder probleem heb genegeerd : hoofdstuk 139 is korter dan 1 seconde.  Waar dat hoofdstuk 139 zich trouwens bevindt weet ik niet; het moet wel helemaal op het einde van mijn montage zijn, die maar 35' lang is.

bij voorbaat dank,

Frans 

Voormalige gebruiker schreef op 08.10.2015 om 15:19 uur

Hallo Frans,

Ik denk dat je projectbestand (MVP) corrupt is.

Het MVP bestand bestaat alleen maar uit verwijzingen.

Wat je zou kunnen proberen is:

1. ga naar: c:/ gebruikers / naam gebruiker / documenten / magix-projecten / video delux 17 / disc Images /

2. verwijder alle bestanden die in deze map staan

3. probeer je project nog eens te branden.

Zelf brand ik nooit rechtsstreeks op een DVD maar altijd eerst als een Image (iso-bestand). Dit voorkomt verspilling van DVD's. Als alles goed is gegaan, brand ik het ISO bestand met AnyBurn.exe (freeware) op een DVD. http://www.anyburn.com/

Succes,

Rob

fransbe schreef op 08.10.2015 om 18:06 uur

Hallo Rob,

Bij 'alle disc-images verwijderen' : ook de images van de projecten die ik wil branden , dus werkelijk alle ?

Van de andere images mag ik er wel kopiëren naar een externe schijf ? Er zijn er een paar die ik nog wil behouden.  Dat mag ?

Ik was ondertussen begonnen aan het proberen te branden van een ander project (= het 2e deel van de reisreportage die ik moet vertonen half november) en daar kreeg ik een andere foutmelding tijdens het brandproces : encoderen mislukt; fout opgetreden.  Ik had in dat 2e deel nog een 2e en een 3e filmfragment toegevoegd in datzelfde project om scènes gemakkelijker te kopiëren naar mijn definitieve film, waarna ik dat toegevoegde 2e en 3e filmfragment gewist heb.  Maar ik merk alvorens te branden dat er steeds een marker komt te staan bij het begin van die 'gewiste' 2 delen, waar ik effectief nochtans geen beelden meer kan zien.  Ik vraag me dus af of die 'gewiste' fragmenten echt wel weg zijn, en of dat iets te maken kan hebben met de foutmelding tijdens het encoderen ?

dank en sorry voor de last !

Frans

Voormalige gebruiker schreef op 08.10.2015 om 21:44 uur

Hallo Frans,

Natuurlijk kan je alle disc-image kopieeren / verplaatsen naar een externe schijf en bewaren. Maar als je ze als Image brand  (ISO-bestand) dan kan je ze iedere keer opnieuw branden.

Deze foutmelding kom ik regelmatig tegen op dit forum. Er zijn twee dingen die je nu nog kan proberen is:

1. een herstel uitvoeren. Leg de DVD in de lade en zie de afbeeldingen. (voorbeelden zijn VDL 2015)

2. VDL 17 te deinstalleren en opnieuw te installeren

succes,

Rob

fransbe schreef op 11.10.2015 om 20:08 uur

Hallo Rob,

Ik heb Video DL gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd en voor het 2e deel van mijn project is dat prima gelukt. Bij het brandproces van mijn eerste deel lukte het niet en kreeg ik volgende foutmelding : mda reports creation disc image  error 840003f4.  Ik weet niet of die melding een aanwijzing van de blijkbaar foute image geeft.  Kunt u iets voorstellen ?

bedankt en vriendelijke groeten,

Frans