Ik heb een vraag over aanpassen looks in effecten.

Videomeisje schreef op 29.01.2025 om 21:10 uur

Hallo,

Het lukt mij niet om twee clips in Magix Video de luxe 2024 op elkaar af te stemmen. De ene is de doelclip die moet veranderen in de referentieclip. Ik denk dat ik het scherm van Aanpassen Looks keurig opvolg, maar er gebeurt niets. Wat doe ik fout. Ik heb een doelframe gekozen, ik heb daarna de afspeelmarker op de clip gezet waarvan ik het beeld/de kleuren wil overnemen en daarna klik ik op referentiekader kiezen= beeld op elkaar afstemmen. Dan zou de marker moeten springen naar het punt waar het beeld is aangepast. Helaas....er gebeurt helemaal niets.

Is dit de enige mogelijkheid om twee clips ( afkomstig van 2 verschillende camera's) op elkaar af te stemmen?

Met groet van Ilse

Reacties

Bol schreef op 30.01.2025 om 19:08 uur

@Videomeisje

Hallo Ilse,

Het scherm van Aanpassen Looks is een functie, dat niet zo makkelijk toe te passen is. Maar misschien hebt u hier wat aan. Zie: Aanpassen Looks

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 30.01.2025, 19:11, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Videomeisje schreef op 30.01.2025 om 22:15 uur

Hallo Rob,

Dank je wel. Dit heeft zeker geholpen. Het blijkt dat het effect wel werkt, maar ik vond het resultaat nogal teleurstellend. Nu ik onder sjablonen jouw aanwijzing heb gevonden is het resultaat al veel beter. en ook de pipet in Kleur zal kunnen bijdragen. Toch blijf ik met wat vragen zitten. Ik heb ergens een handleiding in het Duits gevonden hoe ik met Aanpassen Looks tot resultaat kan komen. In die beschrijving is sprake van het ook nog handmatig kunnen verfijnen van het eerdere resultaat van Aanpassen Looks. Kan het zijn dat Magix Pro andere mogelijkheden biedt dan Video de luxe?

Misschien kun je me nog een tip geven, want als je videomateriaal van verschillende camera's wil bewerken met multicam dan is het zaak om die beelden op elkaar af te stemmen. Ik denk dat je dat doet voordat je multicam inzet. Ik zag in Aanpassen Looks dat er een mogelijkheid is om je instelling te kopiëren op meerdere clips. Ik begrijp alleen niet goed wat er dan gebeurt. Eigenlijk weet ik niet goed hoe ik die beelden uit verschillende camera's op elkaar moet afstemmen. Of doe ik dat toch pas als multicam zijn werk heeft gedaan en ik het eindresultaat toch beeld voor beeld op elkaar moet afstemmen.

Ik hoop dat je me wil helpen.

Met groet van Ilse