hulp gevraagd ! foutmelding encoderen

fransbe schreef op 13.09.2016 om 10:48 uur

Nadat verschillende suggesties tot niets hebben geleid heb ik magix verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar het resultaat blijft hetzelfde : encoderen mislukt !  Wat blijft er mij nog over ? dringend hulp gevraagd a.u.b.  Kan het dat de fout in de pc ligt,  buiten magix dus ?

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 13.09.2016 om 11:22 uur

Hallo Frans,

Ik heb VDL 17 niet meer op mijn computer staan, omdat dit programma dateert uit 2010. Je heb VDL 17 opnieuw geinstalleerd. Uit ervaring weet ik dat bij herinstallatie het bestand videodeluxe.ini niet alle persoonlijke gegevens worden gewist.

Wat je zou kunnen proberen is, om het verborgen Videodeluxe.ini bestand te verwijderen en dan VDL 17 opnieuw op te starten. Het bestand Videodeluxe.ini worden dan weer automatisch aangemaakt.

Volgens mij kan dit vinden in: C:\ gebruiker \ uw gebruikersnaam \ AppData \ Roaming \ MAGIX \ Videodeluxe17

Succes,

Rob 

Aanvulling op 13-09-2016 12:45uur

Ik lees, dat je VDL 17 onder Windows 10 draait. Wat u ook nog eens zou kunnen proberen is, om deze brandroutine te downloaden en te installeren.

https://support2.magix.com/customer/nl/download/magix-burnroutine-v1200240-beta

fransbe schreef op 16.09.2016 om 18:01 uur

pc werd opgeschoond; de laatste 2 suggesties van robvroe (dank rob) uitgevoerd; encoderen mislukt nog steeds.

mi-bo schreef op 16.09.2016 om 18:16 uur

Hallo Frans, 

ik heb vdl 17 nog wel op mijn laptop staan en werk met Win 10

in MAGIX vdl 17 is het niet mogelijk mpeg4 ( 1920 : 1080 ) beelden te bewerken en/of branden, alleen mpeg2 ( 720 :576 ). misschien heeft u dit wel geprobeert.

gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 16.09.2016 om 18:59 uur

Hallo Frans,

Doordat je het demofilmpje wel probleemloos kan encoderen en branden, dan zit het probleem in je project. Het MVP bestand is waarschijnlijk beschadigd. Omdat het MVP bestand alleen maar uit verwijzingen bestaat, is het haast niet mogelijk je probleem op te lossen. De enige remedie is om je project opnieuw samen te stellen of net zoals je al zelf schrijft een backup te zoeken die geen fouten bevat. Ook zou u het onderstaande kunnen proberen. 

1. start VDL 17 op en plaats het je fouten project op de tijdlijn

2. Klik op op het plus teken om een twee film aan te maken. ( ik weet niet of dit ook al in VDL 17 kon, volgens mij moet je op het filmblikje klikken).

3. Selecteer alles van je Project op de tijdlijn en geeft dan Ctrl+A (alles selecteren)

4. Ga naar de twee film en plak de hele film in de tweede film Ctrl+V (alles plakken)

5. Verwijder film 1

6. sla nu je project op onder een andere naam.

7. sluit en start VDL 17 opnieuw op en zet project met de andere naam op de tijdlijn

8. Probeer het nu opnieuw te branden. (ik kan niet garanderen dat het in dit geval ook werkt.)

succes,

Rob

5x gewijzigd wegens fouten en aanvullingen

fransbe schreef op 17.09.2016 om 15:51 uur

dag Rob,

dank voor de heldere uitleg; ik heb, meen ik, perfect de handeling kunnen uitvoeren : 2e project gemaakt met andere naam, maar bij het encoderen gaf hij onmiddellijk, dus eigenlijk nog voor het encoderen begonnen was : encoderen mislukt.

Vooraf had ik wel de melding gekregen : hoofdstuk 1 is korter dan 1 seconde (ik begin mijn film met een kort stukje zwart - geen beeld dus - met enkel een streepje muziek daaronder - de bedoeling : aandacht van de kijkers trekken door een zekere sfeer te scheppen met de muziek).  Kan het daaraan liggen ?? Ik heb er, ongeveer een minuut verder, nog een 2e marker bijgezet , maar het resultaat bleef hetzelfde.  Ik weet trouwens niet wat 'een hoofdstuk' inhoudt en weet dus zeker niet hoelang dat 1e hoofdstuk duurt.  Ik heb in het verleden wel nog die melding gehad, dat genegeerd en dat bleek geen probleem.

In elk geval wil ik u, Rob, absoluut bedanken - het heeft mij alleszins wat wijzer gemaakt en het geeft wel moed dat er reactie komt op mijn probleem.  Hopelijk komt er toch nog iets uit de bus...

mi-bo schreef op 17.09.2016 om 16:18 uur

Hallo Frans, om alle zichtbara meldingen te ontlopen, is een optie.

zet project op de tijdlijn met bewuste fouten zoals geen beeld wel muziek ga naar exporteren, dan vdeo als MAGIX video exporteren, kijk in welke map dit wordt gezet of maak van te voren een map. is dit gedaan ( mixdown ) dan zijn alle bewuste fouten mee ge mix, als dit klaar is zoek in verkenner het project met mvx op zet het op de tijdlijn en dan kan zonder probleem het project worden gebrandt

gr

Michael

fransbe schreef op 19.09.2016 om 10:23 uur

bedankt, mi-bo, voor die nieuwe suggestie; ik was net begonnen met de montage (40') van vooraf aan opnieuw te beginnen en die op te slaan onder een heel andere naam zodat er geen verwisseling mogelijk is.  Misschien probeer ik jouw oplossing wel nog, maar ik ben nu een poosje zoet met andere zaken (buiten de pc) en dus moet ik een tijdje van dit forum wegblijven.  Mijn montage moet pas klaar zijn in november; u hoort wel nog van mij.  Dank voor alle hulp !  Frans