How to quickly close a gap between 2 scenes in Video Deluxe 2016

vkic schreef op 21.03.2018 om 10:10 uur

I use Video Deluxe 2016. When I (for example) half the duration of a scene, a gap comes up between this scene and all the next scenes. I then have to make the view a lot smaller so I can see all remaining scenes, select all the scenes right from the gap, and move them to the left.

Isn't there a quicker way to do that? I read something about getting to Storyboard, setting the AB marker to Cut (no fade) and then repeat it with Apply All but this option is not available (anymore).

Dick

Reacties

mi-bo schreef op 21.03.2018 om 11:00 uur

VKIC,

Dit is een Nederlandse afdeling van het MAGIX.info Forum.

Als U een reactie wilt verwachten stel Uw vraag in het Nederlands

Groeten

Michael

vkic schreef op 21.03.2018 om 11:48 uur

Er staat "US" bij het forum dus postte ik in het Engels, dan zijn er meer lezers die het begrijpen dan wanneer ik in het Nederlands schrijf lijkt me. Maar hier is de vraag ook nog in het Nederlands:

Ik gebruik Video Deluxe 2016. Wanneer ik (bijvoorbeeld) de tijdsduur van een scène halveer ontstaat er een open ruimte tussen deze scène en alle volgende scènes. Vervolgens moet ik het beeld verkleinen tot ik alle resterende scènes kan zien en alle scènes rechts van die open ruimte selecteren zodat ik ze naar links kan verplaatsen.

Is er geen snellere manier om dat te doen? Ik heb iets gelezen over hoe je naar Storyboard kunt gaan, de AB-markering op Harde Las (geen overgang) zetten en dit dan herhalen met Op alles toepassen , maar deze optie is niet (meer) beschikbaar.

mi-bo schreef op 21.03.2018 om 12:47 uur

Vkic,

het is wel mogelijk, alleen het werkt iets anders,

sluit de eerste overgang met harde las ,

en dan zie pijl

Groeten

Michael

vkic schreef op 21.03.2018 om 13:14 uur

Hallo Micheal,

Bedankt voor het antwoord, maar die keuze is er dus niet in Video Deluxe 2016 (ook niet onder Meer Overgangen)

Dick

mi-bo schreef op 21.03.2018 om 13:55 uur

Hallo Dick,

de optie die aangegeven is van MAGIX vdl 2016 Prem. alles staat op de tijdlijn, met open stukken, dan de eerste overgang met harde las aangegeven.dan wordt op de eerste overgang geklikt, gaat een scherm open en kies dan

"op alle volgende objecten op spoor toepassen " het is wel zo dat alle aangebrachte overgangen dan worden verwijderd, maar dit was ook in de andere versies van MAGIX vdl.

Groeten

Michael

vkic schreef op 21.03.2018 om 14:28 uur

Ik zie nu dat die keuze " op alle volgende..." wel zit in het 1e AB knopje links op een scene, niet in het 2e, rechts op een scene . En ik zie ook dat als ik dat toepas dat alle overgangen worden vervangen dus daarom heb ik niets aan die keuze. Er staat immers "alle volgende objecten" en dat is niet zo. Je wilt niet zorgvuldig aangebrachte eerdere overgangen vervangen hebben maar wel dat alles weer aansluit vanaf de plek waar je die keuze maakt.

Helemaal los daarvan denk ik dat het veel handiger zou zijn als je in het rechtermuismenu dat verschijnt bij een lege ruimte simpelweg de optie hebt "Lege ruimte weghalen". Ik kan b.v. de lege ruimte wel met een stilstaand beeld vullen via dat menu.

Ik blijf het maar doen zoals ik het altijd deed. In ieder geval bedankt voor de moeite.

Dick

mi-bo schreef op 21.03.2018 om 14:50 uur

Hallo Dick,

Het even met versie MAGIX vdl 2016 Classic gedaan.

De optie is er wel alleen het werkt niet, erg vervelend.

Toch veel montage plezier, met MAGIX vdl.

Groeten

Michael

Bol schreef op 21.03.2018 om 15:22 uur

Hallo Dick,

Het volgende doet het bij mij ook VDL 2016

zie: https://www.magix.info/nl/forum/montage--1198567/#ca1357996

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 21.03.2018, 15:34, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 21.03.2018 om 16:03 uur

Hallo Dick,

Hier een filmpje hoe ik het gedaan heb in VDL 2016 premium

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

vkic schreef op 21.03.2018 om 16:05 uur

Hallo Rob,

Ja, dat werkt wel, zelfs zonder dat je eerst naar de Storyboard modus gaat, maar het werkt op alle scenes. Ook als je kiest voor "Op alle volgende objecten toepassen". Dat lijkt mij feitelijk een bug en de optie maakt het feitelijk onbruikbaar, want je zult vaak op diverse plaatsen in je project al aangepaste overgangen hebben staan. Het is alleen nuttig (en dan nog alleen die keuze "Op alles toepassen") als je in het beginstadium van je project bent en op een of andere manier overal scenes met een ruimte er tussen hebt staan. Ik weet niet hoe je dat dan voor elkaar zou hebben gekregen, maar in dat geval, zoals in het voorbeeldfilmpje van Michael via die link, is het natuurlijk handig dat je alles in 1 x aan laat sluiten.

Magix Video Deluxe heeft een groot aantal voorzieningen om de meest voorkomende situaties snel en handig voor elkaar te krijgen, maar hiervoor moet je toch extra moeite doen.

Dick

Bol schreef op 21.03.2018 om 16:41 uur

Hallo Dick,

Zelf maak ik regelmatig gebruik van een van de volgende functies.

Groet,

Rob

PS. Zou je zou vriendelijk willen zijn, om voor de andere vragen een nieuwe Topic aan te maken, zo houden wij het forum overzichtelijk. Alvast bedankt.

PC -1-

PC -2-

vkic schreef op 21.03.2018 om 16:56 uur

Hallo Rob,

Scene verwijderen werkt niet op een lege ruimte zo te zien, alleen dus op een scene.

Ik zal de crash vraag even herposten.

Dick

mi-bo schreef op 21.03.2018 om 20:36 uur

Dirk,

U heeft omschreven dat U een MAGIX vdl 2016  pakket heeft, hierin is het niet mogelijk om open gaten op de zelfde manier te sluiten als met MAGIX vdl 2016 Prem.

Het filmpje wat ik hier laat zien heeft betrekking op MAGIX vdl 2018 Prem

https://www.magix.info/nl/forum/montage--1198567/#ca1357996

Ik wil toch even reageren op Uw laatste schrijven.

“MAGIX Video Deluxe heeft een groot aantal voorzieningen om de meest voorkomende situaties snel en handig voor elkaar te krijgen, maar hiervoor moet je toch extra moeite doen. “.

MAGIX vdl is een montage pakket, en als men aan het editen is ( monteren ) door bewust met open stukken te werken, is het  normaal dat het door de gebruiker zelf wordt gesloten tot een geheel.

Iets meer moeite maar het resultaat bepaald U dan zelf

Groeten

Michael

Bol schreef op 21.03.2018 om 22:58 uur

Scene verwijderen werkt niet op een lege ruimte zo te zien, alleen dus op een scene.

Ik zal de crash vraag even herposten.

Dick

Hallo Dick,

Het filmpje, dat ik geüpload heb op 21.03.2018 om 16:03 uur, is gemaakt in VDL 2016 premium en is voor jouw ook weldegelijk bruikbaar, omdat u deze versie bezit. Het klopt dat scene verwijderen niet werkt op een lege ruimte. U moet deze altijd handmatig sluiten. Meestal gebruik ik deze functie:

Hiermee sleep je dan alle achterliggende scenes gelijktijdig mee.

Ik wens je heel veel succes met samenstellen van uw projecten

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 21.03.2018, 22:59, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

vkic schreef op 21.03.2018 om 23:04 uur

Hallo Micheal,

Toch nog even een reactie. Ik heb VDL Premium (2016) en wat er in het filmpje wordt gedaan werkt ook in VDL 2016 Premium. Maar het werkt dus niet, zoals er staat, "Op alle volgende objecten toepassen". Het wordt op alle (ook voorgaande) objecten toegepast. Dat lijkt mij een bug.

Verder kies ik er niet voor om bewust met open stukken te werken maar krijg ik een open stuk als ik een scene versnel. Het zou mooier zijn als, na het versnellen, de rest van de scenes gewoon aansluit.

Nogmaals, prachtig pakket, maar dit puntje werkt niet (goed).

Dick

Bol schreef op 21.03.2018 om 23:35 uur

Hallo Dick,

Bij mij werkt op alle volgende objecten toepassen en op alle objecten in het spoor toepassen zoals het hoort. Ik heb het vermoeden, dat je programma niet meer goed is geïnstalleerd.

Groet,

Rob

1. op alle volgende objecten op het spoor toepassen.

2. Op alle objecten in het spoor toepassen

Laatst gewijzigd door Bol op 21.03.2018, 23:37, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 22.03.2018 om 09:21 uur

Hallo Dick,

mijn antwoord is gebaseerd op Uw oproep 21-03-2018 om 11.48 uur,

daar schrijft U "Ik gebruik Video Deluxe 2016 " en hier is dit sluiten niet mogelijk zoals in MAGIX vdl 2016 Prem

Later in de Topic gaat het over " Toch nog even een reactie. Ik heb VDL Premium (2016) "geschreven om 23.04 uur.

Misschien een optie installeer MAGIX vdl 2016 Prem opnieuw en vergeet niet als het een download versie is om online te actualiseren en via hulp extra programma downloaden

Groeten

Michael

Liwy schreef op 22.03.2018 om 11:17 uur

Dag vkic

ik ben nog niet zo lang met Magix bezig maar door de hulp van het forum heb ik reeds veel bijgeleerd.

- Om het probleem van het ontstaan van een zwarte opening bij het versnellen te voorkomen moet je in de "muismodus voor het spoor" staan, dan zal bij versnellen geen zwarte leegte ontstaan maar alles volgen.

- Om te voorkomen dat bij het opvullen van de zwarte openingen ook de eventuele overgangen ook tot een harde las worden verandert ga je als volgt te werk:

Selecteer al de shots die met een harde las moeten verbonden worden, zoals je in een tekst een reeks selecteer en plaats die op een ongebruikt spoor. Voer nu op dat spoor de eerder gegeven werkwijze om meerdere gaten weg te werken uit. Wanneer alles aan elkaar staat plaats je dit stuk terug op de originele plaats en de erop volgende overgangen zullen niet verandert zijn.

Ik ben nog niet bedreven om een filmpje van de bewerkingen te plaatsen maar ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is.

Groeten

Willy

mi-bo schreef op 22.03.2018 om 13:55 uur

@liwy

Hallo Willy,

Als moderator wordt ik hier blij van, om te lezen dat U nog niet zolang met het mooie MAGIX vdl bezig bent en toch een positieve reactie wil geven.

Veel MAGIX gebruikers bezoeken dit Forum als men een probleem heeft, is dit probleem naar tevredenheid opgelost gaan zij verder met hun mooie hobby,

Enkelen zoals U zijn meelezers, willen hun steentje bijdragen om te zorgen dat het magix.info forum  een mooie site wordt waar MAGIX gebruikers graag naar toe surfen om te kijken of hun probleem ( naar tevredenheid )kan worden opgelost .

Het MAGIX.info “De Multimedia Community “ is een site van en voor MAGIX gebruikers.

Groeten

Michael

Kees-Haremaker schreef op 27.03.2018 om 08:14 uur

Hallo voor het oplossen van lege spaties tussen clips heb ik een filmpje gemaakt

zie: https://www.magix.info/nl/tutorials/demo-om-gaten-tussen-clips-te-verwijderen--1194751/

Bol schreef op 27.03.2018 om 10:50 uur

Hallo Dick,

Ik heb met Willy (@Liwy) het antwoord, dat hij heeft gegeven, nog eens goed geanalyseerd en zijn tot de conclusie gekomen, dat het eerste gedeelte van zijn antwoord klopt, echter het tweede gedeelte niet.

Van deel 1 heb ik een filmpje gemaakt en dit is op alle sporen van VDL toe te passen.

Wat er in deel 2 beschreven staat klopt helaas niet helemaal. Het aansluiten van clips (zwarte of lege gaten vullen) kan je alleen maar op spoor 1 uitvoeren. Dit geldt voor zowel VDL 2016 als voor VDL 2018.

Groet,

Rob

PS. Het bovenstaand antwoord is met toestemming van Willy door mij beschreven.

Laatst gewijzigd door Bol op 27.03.2018, 16:15, in totaal 4 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Liwy schreef op 27.03.2018 om 12:20 uur

Het is natuurlijk veel duidelijker met het filmpje welk door Rob gemaakt is dan de uitleg die ik gegeven heb. Maar de tweede oplossing is in feite ook te gebruiken als er veel zwarte gaten moet verwijdert worden maar dan moeten al de geselecteerde shots op het vrij- of bij- gemaakte spoor1 geplaatst worden.

@ cjhharemaker; ik kan die url niet openen, komt het omdat ik met firefox werk?

Groeten

Willy

Bol schreef op 27.03.2018 om 14:18 uur

Hallo Willy,

Bedankt voor je aanvulling. Ik heb het woordje helemaal toegevoegd in aan deze zin: "Wat er in deel 2 beschreven staat klopt helaas niet helemaal".

@Kees-Haremaker; Ik kan jouw url ook niet openen. Heb jij zelf een tutorial geschreven of verwijs je alleen maar een tutorial?

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 27.03.2018, 14:19, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 28.03.2018 om 14:47 uur

Dick,

Ik ben er achter wat de clou is, makkelijker dan gedacht werd.

een project staat op de tijdlijn, hierin zal eer stukje moeten versnellen.

wel zorgen dat het stukje is gesplitst, zie voorbeeld hierboven.

zorg dat het volgende is geactiveerd.

Ga nu op het stukje project staan wat moet worden versneld, en alles wordt netjes aan gesloten.

U dient er wel rekening mee te houden, als geluid niet is ontkoppeld dit ook versneld is

Veel montage plezier

Groeten

Michael