Reacties

RiViS schreef op 19.11.2011 om 18:15 uur

This is the Dutch section of Magix.info. Please:

a) put your question in the Dutch language, or, if not possible:

b) put in on the English (UK) section)

 

regards,

Rijk

wichm schreef op 20.11.2011 om 10:16 uur

Mijn vraag is: 'Kan men in Magix 17 de Luxe DVD's kopieren? Als dat zo is waarom wordt het niet in de handleiding vermeld? Als het mogelijk is zal ik graag weten hoe."

mi-bo schreef op 20.11.2011 om 11:01 uur

Laat de VOB bestanden van de dvd in, zet dit op de tijdlijn, en ga branden.

gr

lucky_me schreef op 20.11.2011 om 12:46 uur

Hallo

met deze zou het toch moeten lukken lijkt me.

dan krijg je

 

uitleg staat wel degelijk in de pdf handleiding vanaf pagina 294

mvg

Luc

RiViS schreef op 20.11.2011 om 14:34 uur

..... Als dat zo is waarom wordt het niet in de handleiding vermeld? ."

Type in de Help functie onder tabblad Zoeken het woord "kopie" en je krijgt 5 responses waarvan de bovenste precies datgene aangeeft wat Luc heeft uitgelegd.

Het staat er dus in, maar je moet natuurlijk niet verwachten dat datgene wat jij zoekt meteen op pagina 1 staat. De zoekfunctie is er niet voor niets....

groet,

Rijk

wichm schreef op 20.11.2011 om 18:05 uur

Hallo

met deze zou het toch moeten lukken lijkt me.

dan krijg je

 

uitleg staat wel degelijk in de pdf handleiding vanaf pagina 294

mvg

Luc

Bedankt. Dat was de enige window die ik kennelijk over het hoofd gezien heb. Ik zocht in het gebruiksaanwijzingboekje en kon het daar niet vinden. Ook niet onder 'help' , noch met copy, noch met kopie, of kopiëren.

 

wichm schreef op 20.11.2011 om 18:11 uur

..... Als dat zo is waarom wordt het niet in de handleiding vermeld? ."

Type in de Help functie onder tabblad Zoeken het woord "kopie" en je krijgt 5 responses waarvan de bovenste precies datgene aangeeft wat Luc heeft uitgelegd.

Het staat er dus in, maar je moet natuurlijk niet verwachten dat datgene wat jij zoekt meteen op pagina 1 staat. De zoekfunctie is er niet voor niets....

groet,

Rijk

Ik heb in de helpfunctie gezocht, maar krijg noch met kopie, copy, of kopiëren het antwoord dat jij krijgt. Wl:

"Alle voor het branden van de cd/dvd benodigde bestanden, de menu's en gecodeerde videobestanden worden tijdelijk als buffer op de harde schijf opgeslagen. Deze worden na het branden van de disk niet automatisch gewist. Met de functie „Kopie reeds gemaakte (s)vcd/dvd branden" kunt u het aangemaakte image gebruiken om een aantal extra disks te branden, zonder dat de gegevens steeds opnieuw hoeven te worden gecodeerd."

Maar ze zeggen er niet bij waar die functie "kopie reeds gemaakte dvd branden staat".

 

 

RiViS schreef op 20.11.2011 om 18:59 uur

1. klik Hulp

2.klik tabblad Zoeken

3. Type in: kopie

4. klik op Onderwerpen

5. klik op CD/DVD direct kopieren (posite 1)

6. klik op Weergeven

zie Screenshot, voorzover leesbaar..

groet,

Rijk

wichm schreef op 21.11.2011 om 10:27 uur

1. klik Hulp

2.klik tabblad Zoeken

3. Type in: kopie

4. klik op Onderwerpen

5. klik op CD/DVD direct kopieren (posite 1)

6. klik op Weergeven

zie Screenshot, voorzover leesbaar..

groet,

Rijk

OK, dat heb ik inmiddels gevonden. Waar het mij om ging is dat men er niet bij vermeldde waar de functie „Kopie reeds gemaakte (s)vcd/dvd branden" te vinden was, namelijk onder 'Bestand/ cd/dvd branden' Dat had men er op zijn minst bij kunnen zetten!

RiViS schreef op 21.11.2011 om 10:59 uur

 Waar het mij om ging is dat men er niet bij vermeldde waar de functie „Kopie reeds gemaakte (s)vcd/dvd branden" te vinden was, namelijk onder 'Bestand/ cd/dvd branden' Dat had men er op zijn minst bij kunnen zetten!

Ja, daar heb je gelijk in. Dat vind ik ook wel een manko in Hulp. Dan geef ik je toch nog even een tip (wellicht nuttig voor een volgende keer):

Zodra je in de Zoek functie van Hulp één of meerdere items als resultaat ziet, dubbelklik dan op het item wat je wilt zien (in dit geval de bovenste), dan gebeuren er 2 dingen:

1) rechts zie je de inhoud uit Hulp (dat is dus hetzelfde als wanneer je op Weergeven klikt)

2) Als je nu op het tabblad Inhoudsopgave klikt, dan zie je de boomstructuur, zoals het in Hulp te vinden is. Daar kun je vaak ook uit afleiden hoe je de functie in het programma kunt vinden, in dit geval dus Bestand/CD DVD branden etc.

Zelf gebruik ik deze mogelijkheid nogal eens. Het is een weetje...

groet,

Rijk

wichm schreef op 21.11.2011 om 17:26 uur

 

2) Als je nu op het tabblad Inhoudsopgave klikt, dan zie je de boomstructuur, zoals het in Hulp te vinden is. Daar kun je vaak ook uit afleiden hoe je de functie in het programma kunt vinden, in dit geval dus Bestand/CD DVD branden etc.

Zelf gebruik ik deze mogelijkheid nogal eens. Het is een weetje...

groet,

Rijk

Bedankt.

IJsbrand