Horizon rechtzetten

hdereus schreef op 08.02.2015 om 23:21 uur

Hallo,

Ik wil op een filmfragment de horizon rechts.. Ik doe dit met de functie "rotatie/spiegeling". Het beeld tussen de stippellijnen is recht, maar vervolgens blijf ik rechts boven en links een zwart randje zien (zie bilage. Volgens de handleiding koos ik voor de optie "automatisch zoomen. Het zwarte randje zou dan weg moeten zijn, maar helaas is dit niet zo. Wat doe ik verkeerd? Hoe bevestig je so-wie-so een toegepast effect op een bewerkte scene? Als ik op het naar beneden wijzende pijltje klik en vervolgens op ""videoeffect op alle toepassen", dan krijg ik op alle andere scenes ook een zwarte rand en het gestippelde vierkant te zien.

Uh, ik verwijs naar een bijlage (screenshot), maar heb geen idee hoe ik deze moet bijvoegen. Van alles geprobeerd, maar is helaas niet gelukt (hoe moet dat eigenlijk?).

Mvg.,

Henk

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 09.02.2015 om 09:48 uur

Hallo Henk,

Ik kan uit je vraag niet opmaken met welke versie VDL je werkt. In VDL 2014 premium werkt het wel. Ik neem aan dat je de Horizon corrigeren gebruikt. zie afbeelding.

Succes,

Rob

hdereus schreef op 09.02.2015 om 11:18 uur

Hallo Rob,

Dank voor je snelle reactie!

Ik gebruik VdL, versie 2015.

Het rechtzetten van de horizon gaat goed, maar het probleem ontstaat hierna. Hoe sla je dit effect op, op deze scene, zonder dat het effect ook wordt toegepast op alle andere scenes? Maar ook, hoe krijg ik de zwarte randen weg?

Als ik op het naar beneden wijzende pijltje klik en vervolgens op ""videoeffect op alle toepassen", dan krijg ik op alle andere scenes ook een zwarte rand en het gestippelde vierkant te zien.

Ik zou je graag aan de hand van een screenshot laten zien wat ik bedoel, maar ik weet niet hoe ik dit screenshot in m'n mail krijg. Kun jij s.v.p. aangeven hoe je dit doet?

Mvg.,

Henk

Voormalige gebruiker schreef op 09.02.2015 om 16:02 uur

Hallo Henk,

Ik gebruik het knipprogramma van Windows 7 en maak een afbeelding in JPG. Deze kan je dan met Afbeelding (naast emotion) uploaden. In VDL 2015 word na het rechtzetten van de horizon gelijk het fragment beeldvullend gemaakt. Je moet alleen het filmfragment, waar je de horizon van wilt rechtzetten activeren (Geel). Nu kan je het effect opslaan, om daarna weer te kunnen gebruiken.

Succes,

Rob