Hoofdstukmarker

Openluchtspel schreef op 25.12.2009 om 22:05 uur
Beste mensen;

Ik heb een probleem met het bewerken van een film. Afgelopen kerstavond is er een film gemaakt van het kerst concert van ons koor. Nu wil ik er een dvd van maken en via het menu de keuze krijgen om naar een willekeurig lied te springen. Nu heb ik geen problemen om de markers te plaatsen. Onder branden kun je ook testen of alles wel werkt, wat het ook doet. Maar nu zat ik me later te bedenken, op het moment dat het liedje is afgelopen dat dan het keuze menu weer in beeld komt.
Nu kan ik wel naar een liedje springen, maar dan speeld aan het einde van het kiedje de dvd gewoon door. Nu heb ik alles al een beetje doorgelezen, maar kom niet verde. Hoe krijg ik een markering aan het einde van een liedje zodat de dvd weer naar het menu springt. Ik werk met Video deluxe 16 plus.  Verder nog fijne feestdagen.

Reacties

RiViS schreef op 26.12.2009 om 11:22 uur
Nee, helaas is dat niet mogelijk. Die keuzemogelijkheid is er alleen op film-niveau, niet voor de hoofdstukken. Je zult dus aan het eind van het hoofdstuk even de afstandsbediening van je dvd speler moeten gebruiken als je niet wilt dat-ie doorspeelt. Niet onoverkomelijk lijkt me. Het belangrijkste is dat je een bepaald hoofdstuk direct kunt laten afspelen, toch?

groet,
Rijk
Polders schreef op 27.12.2009 om 11:30 uur
Beste Openluchtspel, in aanvulling op het bericht van RiVis, zou een andere werkwijze ook het gevraagde resultaat kunnen brengen.
- Maak voor elk liedje een eigen filmbestand.
 - Voeg alle filmbestanden samen in 1 project
 Binnen dit project schakelen de filmpjes terug naar het DVD-menu.
Veel succes