Hoofdstukken image branden

Kees-Haremaker schreef op 01.08.2017 om 11:18 uur

Hallo ik heb een oudere opname van een reis in drie hoofdstukken in de arranger van VDL 2017 staan.
Het zijn twee reizen naar Polen en één reis naar de omgeving Berlijn in 1999.
Nu heb ik de reis naar Polen in twee delen omdat het origineel op een enkele layer DVD niet de gehele Polen reis kon bevatten
De twee Polen delen zijn zo gebleven en verdeeld in twee tabbladen zie de afbeeldingen en de Berlijn reis in het derde tabblad
Ik heb de gehele montage gecontroleerd op vals stukken en alles loopt goed bij een previeuw

Maar als ik een brandopdracht geeft dan krijg ik een boodschap dat bij Hoofdstuk 3 de duur korter is dan 1 seconde terwijl alles veel langer is dan 1 seconde. zie het tweede plaatje hieronder

Ik heb nog niet geprobeerd de twee Polen delen als één film in een tabblad te zetten en daar meerdere hoofdstukmarkers in aan te maken, wellicht gaat dat wel maar nu zou het ook goed moeten gaan de totale grootte is voldoende voor een dubblelayer DVD
O ja de versie is van VDL 2017 is

Inmiddels de twee delen van de reis naar Polen achter elkaar gezet in één tabblad en hier dus ook een hoofdstukmarker gezet bij het tweede deel, nu tevens ontdekt heb dat in het eerste tabblad een tweetal hoofdstukmarkers (vlaggetjes) verder op de tijdlijn in het eerste tabblad achter gebleven waren, die ik kennelijk over het hoofd gezien had.
ik heb nu het vermoeden dat deze de oorzaak waren van het probleem hierboven geschetst, want na deze valse markers verwijdert te hebben gaat het brandproces tot nu toe zonder probleem het duurt nu dat ik dit schrijf nog zo'n 40 minuten duren

Mvg Kees en alvast bedankt voor reacties

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 01.08.2017 om 14:41 uur

Hallo Kees,

Ik heb je hele verhaal gelezen. Hierop is een kort antwoord te geven.

In jouw probleem staan de twee hoofdstukmarker met een ruimte kleiner dan één seconde. De oplossing is haal de tweede hoofdstukmarker weg en je probleem is opgelost.

Groet,

Rob

Kees-Haremaker schreef op 02.08.2017 om 07:34 uur

Goedenmorgen Rob, ja er stonden 2 markers op de tijdlijn buiten beeld dus verder na het eind van de laatste clip dus niet in de clip zoals je laat zien, daarom had ik ze niet gezien, toen ik ze op een gegeven moment ontdekte en weg gehaald heb was het probleem ook opgelost. Het brandproces is nu perfect verlopen en heb ik het reisverslag nu zonder beeldstoringen, die er op de oorspronkelijke DVD die ik in 1999 gemaakt had er wel in zaten, op een DVD gekregen.
Ik heb met dit probleempje willen uitleggen zodat lezers die iets dergelijks tegen komen hiermee op een idee komen voor een oplossing
Mvg Kees

Voormalige gebruiker schreef op 02.08.2017 om 09:05 uur

Hallo Kees,

Ik twijfelde al of het nu een vraagstelling was of een goed bedoelde uitleg aan andere Magix gebruikers. Persoonlijk, zou ik dit niet als vraag op het forum hebben gezet, maar meer als een Tutorial.

Het antwoord dat ik heb gegeven, is maar één van de mogelijkheden. Hiermee heb ik willen laten zien, dat dit fenomeen zich voor kan doen op de gehele tijdlijn, zichtbaar of onzichtbaar.

Groet,

Rob